Publikationen

Grau, O. (2019). Resisting a total loss of Digital Heritage. EVA conference (hrsg. Vito Capellini), 2018: 119-128

Janina Hoth Florian Wiencek (2019). Digital Archives as Exhibition Display – from Curatorial Responsibility to Open Communities. Acoustic Space Journal, 17: nachgefragt, wird noch eingetragen

Schiller, D. (2019). Greening Face: How Color Makes Facial Expression Sensible, from Pre-Christian Architectural Spaces to Post-Digital Smart Environments”. Przeglad Kulturoznawcy, Arts & Cultural Studies Review, 4

Grau, O. (2018). 'The Living Archive' of Digital Arts - Web 2.0 & 3.0 and the Bridging Thesaurus. Electronic Media and Visual Arts, int. Conference proceedings, Kulturforum Staatliche Museen zu Berlin, 2018: 230-237

Grau, O. (2018). O vizualni moci digitalnih umetnosti. Za novo arhivsko in muzejsko infrastrukturo v 21. stoletju / On The Visual Power of Digital arts. For a new archive and museum infrastructure in the 21 century. Likovne besede Art Words, 110: 4-8

Reichert, R. (2018). Musikkultur im Social Web. Analyse der medialen Enviroments musikalischer Vrenetung (in Vorbereitung). In: Johannes Ismaiel-Wendt, Alan Fabian, Musik-Formulare und Presets. Musikkulturalisierung und Technik/Technologie. xx, Springer VS, Wiesbaden

Reichert, R. (2018). Selfies als Prosopopeia des Bildes. Zur Praxis der Subjektkritik in Sozialen Medien. In: Wagner, E., Praktiken der Überwachten: https://doi.org/10.1007/978-3-658-11719-1_1, Springer VS, Wiesbaden

Rühse, V. (2018). Das römische „Stadio dei Marmi“ in Fotografien von Armin Bardel. Armin Bardel, Aktuelle Fotografien, 2018: 11-16

Grau, O. (2018). Telepräsenz. Zu Genealogie und Epistemologie von Interaktion und Simulation (im Erscheinen). In: Norbert M. Schmitz, Immersion: xx, Büchner, xx

Grau, O. (2018). Perspective. Casopis za kritiko znanosti, domislijo in novo antropologijo, 274/3: 69-78

Rühse, V.; Grau, O. (2018). Documenting Media Art: A WEB 2.0-Archive and Bridging Thesaurus for MediaArtHistories. LEONARDO, XX: 10

Grau, O. (2018). Telepräsenz: Zu Genealogie und Epistemologie von Interaktion und Simulation. In: Lars Grabbe, Immersion - Design -Art: Revisted: Transmediale Formprinzipien neuzeitlicher Kunst und Technologie (Bewegtbilder): 26-43, Büchner Verlag, Marburg

Grau, O. (2017). On a Political Iconography of Information Societies. Bhatnagar, R., International Conference on Humanities and Education, (ICHSSE-17): 54-58, Bangkok

Reichert, R. (2017). Digital Governmentality. Citizen Power, Digital Culture and City Development. In: Geza Ziemer, Perspectives in Metropolitan Research: 36-46, Jovis, Berlin

Grau, O.; Coones, W.; Rühse, V. (2017). Museum and Archive on the Move - Changing Cultural Institutions on the Digital Era. DE GRUYTER, Berlin

Grau, O. (2017). Digital Art’s Complex Expression and Its Impact on Archives and Humanities: For a Concerted Museum Network of Expertise and Preservation. In: Grau, O.; Coones, W.; Rühse V., Museum and Archive on the Move: Changing Cultural Institutions in the Digital Era, Introduction: 99-117, DE GRUYTER, Berlin

Grau, O.; Coones, W.; Rühse, V. (2017). Museum and Archive on the Move: Changing Cultural Institutions in the Digital Era, Introduction. In: Oliver Grau, Wendy Coones, Viola Rühse, Museum and Archive on the Move: Changing Cultural Institutions in the Digital Era: 9-22, DE GRUYTER, Berlin

Reichert, R. (2017). Selfies und Gender. In: Ellmeier, A.; Ingrisch; D.; Walkensteiner-Perschl C., Kunst Erfahrungen Wissen und Geschlecht in Musik, Theater, Film, Böhlau, Wien

Reichert, R. (2017). Online-Videos als Grenzobjekte. Eine theorie der Praxis des Video-Sharings. In: Holfelder, U.; Schönberger K., Bewegtbilder und Alltagskulturen: Von Super 8 über Vido zum Handyfim. Praktiken von Amateuren im Prozess der gesellschaften Äthetisierung: 68-86, Klagenfurt

Rühse, V. (2017). The Digital Collection of the Rijksmuseum: Open Content and the Commercialisation of a National Museum. In: Grau,O.; Coones, W.; Rühse, V., Museum and Archive on the Move: 37-56, DE GRUYTER, BERLIN

Mehr laden
von
Zum Anfang der Seite

 

Zum Glossar

Diese Website verwendet Cookies zur Verbesserung Ihrer Nutzererfahrung, für analytische Zwecke zur Optimierung unserer Systeme und für Marketingmaßnahmen. Indem Sie auf „OK" klicken bzw. die Website weiter verwenden, stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Mehr Information zum Datenschutz.

OK