Publikationen

Grau, O. (2019). Resisting a total loss of Digital Heritage. EVA conference (hrsg. Vito Capellini), 2018: 119-128

Grau, O.; Hoth, J. (2019). Digital Art through the Looking Glass: New strategies for archiving, collecting and preserving in Digital Humanities. Edition Donau-Universität, Krems an der Donau

Grau, O. (2019). Resisting a Total Loss of Digital Heritage Web 2.0-archiving & bridging thesaurus for media art. In: Oliver Grau, Janina Hoth und Eveline Wandl-Vogt, Digital Art through the Looking Glas New strategies for archiving, collecting and preserving in Digital Humanities: 193-204, Edition Donau Universität, Krems an der Donau

Hoth, J. (2019). Historicisation in the Archive: Digital art and originality. In: Grau, O.; Hoth, J.; Wandl-Vogt E., Digital Art through the Looking Glass: 147-160, Danube University Press, Krems

Rühse, V. (2019). Duane Hanson’s Man on Mower – A Suburban American Everybody in the Mid-1990s. In: Anna Schober, Popularisation and populism in the visual arts: attraction images: 138-147, Routledge, New York, London

Suryna, K.; Guzmán Serrano, R. (2019). Agents without agency : artificial intelligence as artistic medium. In: Dalila Honorato, María Ant?nia González Valerio, Marta de Menezes, Andreas Giannakoulopoulo, Taboo Transgression Transcendence in Art & Science 2018: 201-209, Ionian University Publications, Korfu, Griechenland

Grau, O.; Haller, S.; Hoth, J.; Rühse, V.; Schiller, D.; Seiser, M. (2019). Documenting Media Art: An Archive and Bridging Thesaurus for MediaArtHistories. Leonardo, 52: 435-441

High-Steskal, N. (2019). Private Houses in Syene and Elephantine and the Patermouthis Archive. Jahreshefte des Österreichischen Archäologischen Institutes, 87: 123-144

Janina Hoth Florian Wiencek (2019). Digital Archives as Exhibition Display – from Curatorial Responsibility to Open Communities. Acoustic Space Journal, 17: nachgefragt, wird noch eingetragen

Schiller, D. (2019). Greening Face: How Color Makes Facial Expression Sensible, from Pre-Christian Architectural Spaces to Post-Digital Smart Environments”. Przeglad Kulturoznawcy, Arts & Cultural Studies Review, 4

Grau, O. (2018). 'The Living Archive' of Digital Arts - Web 2.0 & 3.0 and the Bridging Thesaurus. Electronic Media and Visual Arts, int. Conference proceedings, Kulturforum Staatliche Museen zu Berlin, 2018: 230-237

Grau, O. (2018). O vizualni moci digitalnih umetnosti. Za novo arhivsko in muzejsko infrastrukturo v 21. stoletju / On The Visual Power of Digital arts. For a new archive and museum infrastructure in the 21 century. Likovne besede Art Words, 110: 4-8

Reichert, R. (2018). Musikkultur im Social Web. Analyse der medialen Enviroments musikalischer Vrenetung (in Vorbereitung). In: Johannes Ismaiel-Wendt, Alan Fabian, Musik-Formulare und Presets. Musikkulturalisierung und Technik/Technologie. xx, Springer VS, Wiesbaden

Reichert, R. (2018). Selfies als Prosopopeia des Bildes. Zur Praxis der Subjektkritik in Sozialen Medien. In: Wagner, E., Praktiken der Überwachten: https://doi.org/10.1007/978-3-658-11719-1_1, Springer VS, Wiesbaden

Rühse, V. (2018). Das römische „Stadio dei Marmi“ in Fotografien von Armin Bardel. Armin Bardel, Aktuelle Fotografien, 2018: 11-16

Grau, O. (2018). Telepräsenz. Zu Genealogie und Epistemologie von Interaktion und Simulation (im Erscheinen). In: Norbert M. Schmitz, Immersion: xx, Büchner, xx

Grau, O. (2018). Perspective. Casopis za kritiko znanosti, domislijo in novo antropologijo, 274/3: 69-78

Rühse, V.; Grau, O. (2018). Documenting Media Art: A WEB 2.0-Archive and Bridging Thesaurus for MediaArtHistories. LEONARDO, XX: 10

Grau, O. (2018). Telepräsenz: Zu Genealogie und Epistemologie von Interaktion und Simulation. In: Lars Grabbe, Immersion - Design -Art: Revisted: Transmediale Formprinzipien neuzeitlicher Kunst und Technologie (Bewegtbilder): 26-43, Büchner Verlag, Marburg

Grau, O. (2017). On a Political Iconography of Information Societies. Bhatnagar, R., International Conference on Humanities and Education, (ICHSSE-17): 54-58, Bangkok

Mehr laden
von
Zum Anfang der Seite

 

Zum Glossar

Diese Website verwendet Cookies zur Verbesserung Ihrer Nutzererfahrung, für analytische Zwecke zur Optimierung unserer Systeme und für Marketingmaßnahmen. Indem Sie auf „OK" klicken bzw. die Website weiter verwenden, stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Mehr Information zum Datenschutz.

OK