Grau, O. (2017). On a Political Iconography of Information Societies. Bhatnagar, R., International Conference on Humanities and Education, (ICHSSE-17): 54-58, Bangkok

Reichert, R. (2017). Online-Videos als Grenzobjekte. Eine theorie der Praxis des Video-Sharings. In: Holfelder, U.; Schönberger K., Bewegtbilder und Alltagskulturen: Von Super 8 über Vido zum Handyfim. Praktiken von Amateuren im Prozess der gesellschaften Äthetisierung: 68-86, Klagenfurt

Reichert, R. (2017). Selfies und Gender. In: Ellmeier, A.; Ingrisch; D.; Walkensteiner-Perschl C., Kunst Erfahrungen Wissen und Geschlecht in Musik, Theater, Film, Böhlau, Wien

Schiller, Devon (2017). The Face is (Not) Like a Mirror: The Advertising Rhetoric of the Catoptric Metaphor from the Art of Physiognomy to the Science of Facial Expression. International Journal of Semiotics and Visual Rhetoric (IJSVR), 2017

Schiller, D.; Grau, O. (2016). Documenting Media Art: A WEB 2.0-Archive and Bridging Thesaurus for MediaArtHistories. LEONARDO

Schiller, Devon (2016). The Filters We Live Through: Representing Emotion in Digital Media. The International Journal of New Media, Technology and the Arts, Vol. 12, No. 1

Grau, O. (2016). On the Visual Power of Digital Arts. For a New Archive and Museum Infrastructure in the 21st Century. Editiones de la Universitad, Castiiia-La-Mancha

Hoth, J.; Grau, O. (2016). Documenting Media Art and beyond. Challenges and Opportunities of Online Exhibitions. In: Proceedings: Eva Konferenz (Electronic Media and Visual Arts): 203-211

Rühse, V. (2016). Eric Hobsbawms und Theodor W. Adornos Auseinandersetzung mit Jazz. In: Linsemann, A.; Hindrichs, T, Hobsbawm, Newton und Jazz: 77-110, Paderborn

Coones, W. (2016). Speichern? Medienkunst-Konservierung braucht einen transdisziplinären Ansatz Do you want to save? Media Art demands a transdisciplinary approach to conservation. Restauratorenblätter - Papers in Conservation, 33

Klein, E. (2015). Das Plakat als Propagandamittel. Die Gestaltung von Massenmedien zur gezielten Meinungsbildung. In: Friedrich Bouvier, Historisches Jahrbuch der Stadt Graz. 203-210, Graz

Klein, E. (2015). Oppositionelle Kunst als Entgrenzung des Evidenten. In: Christian Bachhiesl u.a., Die Vermessung der Seele: 195-212

Rühse, V. (2015). Sergej Eisensteins mexikanische 'danse macabre' in den filmtheoretischen Entwürfen von Siegfried Kracauer. In: Jessica Nitsche, Totentanz in Film, Fotografie und Kunst, Berlin

Grau, O. (2015). The Complex Expression of Digital Art MediaArtHistories and its Impact on Archives and Humanities. In: Ekmel Ertan, Histories of The Post Digital: 103-119, Istanbul

Grau, Oliver (2015). Our Digital Culture threatened by Loss. In: Valentino Cartricala, media art: Towards A New Definition of Arts in The Arts in The Age of Technology: 39-43, Rom

Grau, O. (2015). Neue Analyseinstrumente für die historisch vergleichende Bildforschung: Von der Druckgraphik des 17. Jahrhunderts bis zur Medienkunst der Gegenwart. In: Verband Österreichischer Historiker, 26. Österreichischer Historikertag Krems/Stein 2012: 481-493, St. Pölten

Rühse, V. (2014). Park Fiction - the success of a persistent and creative urban action group in Hamburg. In: North Street Review: Arts and Visual Culture: Vol. 17

Grau, O. (2014). ARCHIVE 2.0: Media Arts Impact and the Need for (Digital) Humanities. In: Giselle Beiguelman, itau cultural: 97-118, Sao Paulo

Grau, O. (2014). Images (R)-Evolution: Image Science and Digital Humanities. In: The Second International Conference on Transdisciplinary Imaging at the Intersections between Art, Science and Culture (proceedings), University of New South Wales Australia

Haller, S. (2014). Diesem Film liegen Tatsachen zugrunde...'The Narrative of Antifascism and Tis Appropriation in the East German Espionage Series DAs unsichtbare Visier (1973-1979). In: History of Communism in Europe 5: 72-105

Mehr laden
von
Zum Anfang der Seite