Grau, O. (2017). On a Political Iconography of Information Societies. Bhatnagar, R., International Conference on Humanities and Education, (ICHSSE-17): 54-58, Bangkok

Reichert, R. (2017). Selfies und Gender. In: Ellmeier, A.; Ingrisch; D.; Walkensteiner-Perschl C., Kunst Erfahrungen Wissen und Geschlecht in Musik, Theater, Film, Böhlau, Wien

Reichert, R. (2017). Online-Videos als Grenzobjekte. Eine theorie der Praxis des Video-Sharings. In: Holfelder, U.; Schönberger K., Bewegtbilder und Alltagskulturen: Von Super 8 über Vido zum Handyfim. Praktiken von Amateuren im Prozess der gesellschaften Äthetisierung: 68-86, Klagenfurt

Schiller, Devon (2017). The Face is (Not) Like a Mirror: The Advertising Rhetoric of the Catoptric Metaphor from the Art of Physiognomy to the Science of Facial Expression. International Journal of Semiotics and Visual Rhetoric (IJSVR), 2017

Schiller, D.; Grau, O. (2016). Documenting Media Art: A WEB 2.0-Archive and Bridging Thesaurus for MediaArtHistories. LEONARDO

Schiller, Devon (2016). The Filters We Live Through: Representing Emotion in Digital Media. The International Journal of New Media, Technology and the Arts, Vol. 12, No. 1

Grau, O. (2016). On the Visual Power of Digital Arts. For a New Archive and Museum Infrastructure in the 21st Century. Editiones de la Universitad, Castiiia-La-Mancha

Hoth, J.; Grau, O. (2016). Documenting Media Art and beyond. Challenges and Opportunities of Online Exhibitions. In: Proceedings: Eva Konferenz (Electronic Media and Visual Arts): 203-211

Rühse, V. (2016). Eric Hobsbawms und Theodor W. Adornos Auseinandersetzung mit Jazz. In: Linsemann, A.; Hindrichs, T, Hobsbawm, Newton und Jazz: 77-110, Paderborn

Coones, W. (2016). Speichern? Medienkunst-Konservierung braucht einen transdisziplinären Ansatz Do you want to save? Media Art demands a transdisciplinary approach to conservation. Restauratorenblätter - Papers in Conservation, 33

Klein, E. (2015). Oppositionelle Kunst als Entgrenzung des Evidenten. In: Christian Bachhiesl u.a., Die Vermessung der Seele: 195-212

Klein, E. (2015). Das Plakat als Propagandamittel. Die Gestaltung von Massenmedien zur gezielten Meinungsbildung. In: Friedrich Bouvier, Historisches Jahrbuch der Stadt Graz. 203-210, Graz

Rühse, V. (2015). Sergej Eisensteins mexikanische 'danse macabre' in den filmtheoretischen Entwürfen von Siegfried Kracauer. In: Jessica Nitsche, Totentanz in Film, Fotografie und Kunst, Berlin

Grau, O. (2015). The Complex Expression of Digital Art MediaArtHistories and its Impact on Archives and Humanities. In: Ekmel Ertan, Histories of The Post Digital: 103-119, Istanbul

Grau, Oliver (2015). Our Digital Culture threatened by Loss. In: Valentino Cartricala, media art: Towards A New Definition of Arts in The Arts in The Age of Technology: 39-43, Rom

Grau, O. (2015). Neue Analyseinstrumente für die historisch vergleichende Bildforschung: Von der Druckgraphik des 17. Jahrhunderts bis zur Medienkunst der Gegenwart. In: Verband Österreichischer Historiker, 26. Österreichischer Historikertag Krems/Stein 2012: 481-493, St. Pölten

Rühse, V. (2014). Park Fiction - the success of a persistent and creative urban action group in Hamburg. In: North Street Review: Arts and Visual Culture: Vol. 17

Grau, O. (2014). Images (R)-Evolution: Image Science and Digital Humanities. In: The Second International Conference on Transdisciplinary Imaging at the Intersections between Art, Science and Culture (proceedings), University of New South Wales Australia

Grau, O. (2014). ARCHIVE 2.0: Media Arts Impact and the Need for (Digital) Humanities. In: Giselle Beiguelman, itau cultural: 97-118, Sao Paulo

Haller, S. (2014). Diesem Film liegen Tatsachen zugrunde...'The Narrative of Antifascism and Tis Appropriation in the East German Espionage Series DAs unsichtbare Visier (1973-1979). In: History of Communism in Europe 5: 72-105

Mehr laden
von
Zum Anfang der Seite