Florian Reisky

Funktionen

Aufgabenbereiche

  • Leitung des Lehrgangs Master in Research and Innovation in Higher Education - Erasmus Mundus
  • stv. Leitung der Lehrgänge Bildungsmanagement und Hochschul- und Wissenschaftsmanagement
  • Mitarbeit in Forschungs- und Entwicklungsprojekten des Departments für Hochschulforschung

Zur Person

  • seit 2009: Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Department für Hochschulforschung, Donau-Universität Krems
  • zuvor tätig in der Internationalen Diplomatenausbildung des Auswärtigen Amts in Berlin, in einem Projekt zur Vermittlung von Schlüsselkompetenzen an Universitäten in Südosteuropa und als Gastdozent und Lektor der Robert Bosch Stiftung an der Universität Tuzla/Bosnien-Herzegowina
  • Studium der Germanistik, Anglistik und Geschichte an der Universität Heidelberg, der University of Wales Bangor und der Universität Leipzig, Abschluss: Magister Artium
  • Berufsbegleitendes Fernstudium im Fach Erwachsenenbildung mit Schwerpunkt Bildungsmanagement, TU Kaiserslautern, Abschluss: Master of Arts
  • Lizensierter KODE-Trainer, EFQM-Assessor

Projekte (Auszug Forschungs­datenbank)

Publikationen (Auszug Forschungs­datenbank)

Fellner, M; Pausits, A.; Reisky, F. (2023). Technology transfer and innovation in higher education governance: comparing conceptual understandings displayed by university performance agreements over time. In: Carayannis, E. G.; Grigoroudis, E.; Campbell, D. F. J.; Katsikas, S. K., The Elgar Companion to Digital Transformation, Artificial Intelligence and Innovation in the Economy, Society and Democracy: 308-325, Edward Elgar Publishing Limited, Cheltenham

Pausits, A.; Kivistö, J.; Pekkola, E.; Reisky, F.; Mugabi, H. (2022). The impact of human resource management policies on higher education in Europe. In: Sarrico, C. S.; Rosa, M. J.; Carvalho, T., Research Handbook on Academic Careers and Managing Academics: 251–267, Edward Elgar Publishing Limites, Glos

Campbell, D. F. J.; Pausits, A.; Reisky, F. (2022). Die Auswirkungen von COVID-19 auf die Lehre an Österreichs Hochschulen. Erste empirische Evidenzen und deren systematische Reflexion. zeitschrift für hochschulrecht, hochschulmanagement und hochschulpolitik, 55: 55-61

Geppert, C.; Reisky, F.; Pausits, A. (2022). Die Situation der Beschäftigten an Pädagogischen Hochschulen in Österreich: Ergebnisse aus dem Projekt APIKS Austria. Schriftenreihe Weiterbildung und lebensbegleitendes Lernen: DOI: 10.48341/fnaq-6510, Edition Donau-Universität Krems

Gregorová, A. B.; Matulayová, T.; Tkadlcíková, L.; Vodsedalek, V.; Rusu, A. S.; Costea-Barlutiu, C.; Fellner, M.; Pausits, A.; Reisky, F.; Ilic, B. C.; Jelenc, L.; Sporer, T.; Kohn, T.; Kurcíková, K.; Sabo, R.; Šavrnochová, M.; Šolcová, J.; Nemcová, L.; Heinzová, Z. (2020). Recommendations for Promoting and Strengthening Service-learning in European Higher Education. Project SLIHE, Rijeka

Gregorová, A. B.; Matulayová, T.; Tkadlcíková, L.; Vodsedalek, V.; Rusu, A. S.; Costea-Barlutiu, C.; Pausits, A.; Reisky, F.; Ilic, B. C.; Jelenc, L.; Sporer, T.; Husterer, I.; Svidronová, M. M.; Kubealaková, M.; Bariaková, Z.; Šolcová, J.; Nemcová, L.; Heinzová, Z.; Rovnanová, L. (2020). Service-Learning for Teachers in Higher Education Institutions. Argonaut, Cluj-Napoca

Brozmanová Gregorová, A.; Matulayová, T.; Tkadlcíková, L.; Vodsedalek, V.; Rusu, A. S.; Costea-Barlu$iu, C.; Pausits, A.; Reisky, F.; Culum, B.; Jelenc, L.; Sporer, T.; Husterer, I.; Svidronová, M. M.; Kubealaková, M.; Bariaková, Z.; Šolcová, J.; Nemcová, L.; Heinzová, Z.; Rovnanová, L. (2019). Teacher training in service-learning. Manual for trainers. 1. Edition, Matej Bel University Press, Banská Bystrica

Kivistö, J.; Pekkola, E.; Pausits, A.; Reisky, F.; Mugabi, H. (2017). Policy impacts on human resource management in higher education – A comparison between Austria and Finland. Paper presented at the CHER 30th Annual Conference in Jyväskylä, Finland.

Mugabi, H.; Pekkola, E.; Kivistö; J.; Pausits, A.; Reisky, F., Susanj, Z. (2017). The Functions of Human Resource Management in Higher Education Institutions: A Literature Review. Paper presented at the EAIR 39th Annual Forum in Porto, Portugal

Pausits, A.; Reisky, F.; Humer, R. (2017). Career tracks for academic staff in teaching-intensive, practice-oriented universities. The case of Danube University Krems . Paper presented at the EAIR 39th Annual Forum in Porto, Portugal

Pausits, A.; Pircher, R. (2011). Knowledge and Information Management in Higher Education. University of Novi Sad, Faculty of Economics, The International Scientific Journal of Management Information Systems: 8-16

Pausits, A.; Reisky, F. (2010). Modernisation of university management in the West Balkan Region. EAIR, Conference CD-Rom

Vorträge (Auszug Forschungs­datenbank)

Early career researchers and their perception of PhD phase and career prospects

APIKS Conference Chile 2023, 25.01.2023

Service Learning an österreichischen Hochschulen. Eine Bestandsaufnahme

Jahrestagung des Hochschulnetzwerks „Bildung durch Verantwortung“ e.V., 30.09.2022

Erasmus Mundus Joint Master Degrees as Opportunity for International Cooperation.

High School to Higher Education: Empowering the Transition, 21.09.2022

Research at University Colleges of Teacher Education – The Transformation to a Research Oriented Institution

EAIR Forum 2022 "Accelerating the Future of Higher Education", 06.09.2022

Higher Education Governance and Academics’ Perception of Institutional Governance and Management Practices – A Comparative Analysis

EAIR Forum 2022 "Accelerating the Future of Higher Education", 05.09.2022

Die Situation der Beschäftigten an öffentlichen und privaten Pädagogischen Hochschulen in Österreich - Ergebnisse aus dem Projekt APIKS Austria

Dienstbesprechung der Rektorinnen und Rektoren der Pädagogischen Hochschulen, 22.06.2022

Who participates where? Stratification in higher education and social and gender-related inequalities in the academic profession – Comparative Evidence from Germany and Austria

APIKS Conference: General work situation and working conditions in academia, 03.03.2022

Arbeitsbedingungen in der Wissenschaft in Zeiten der Corona-Pandemie. Eine quantitative Untersuchung der Sichtweisen des wissenschaftlichen und künstlerischen Personals an Hochschulen in Österreich

3. Konferenz des Netzwerks Hochschulforschung Österreich, 19.10.2021

The ambiguous relationship of teaching-focused Academics’ Societal Engagement and Research

EAIR 43rd Annual Forum, 09.09.2021

Enhancing the sustainability of Service Learning projects

International online Konferenz “What does it mean to be(come) an engaged university?”, 15.07.2020

Prozesse im Personalmanagement an Hochschulen – Ergebnisse aus dem Projekt HRMinHEI

Prozesse und Professionalität im Personalmanagement an Hochschulen, Wien, Österreich, 27.11.2018

Human Resources Management in Higher Education Institutions - Country Findings Austria

Workshop on Functions of Human Resources Management in Higher Education; Agency for Science and Higher Education, Zagreb, 23.02.2017

Expectation driven curriculum development in international education – Embedding the prospective students’ view

The Impact of Higher Education: Addressing the challenges of the 21st century. EAIR 35th Annual Forum 2013. Rotterdam, the Netherlands., 29.08.2013

Zum Anfang der Seite