Ass. Prof. Mag. Dr. Barbara Hartl

Donau-Universität Krems

Barbara Hartl

Publikationen (Auszug Forschungs­datenbank)

Gangl, K.; Hartl, B.; Hofmann, E.; Kirchler, E. (2019). The Relationship between Austrian Tax Auditors and Self-Employed Taxpayers: Evidence from a Qualitative Study. Frontiers in Psychology, in press: 10.3389/fpsyg.2019.01034

Hartl, B.; Penz, E.; Schüßler, E.; Hofmann, E. (2019). Shared mobility business models: Trust building in the sharing economy. In: D. Wruk, A. Oberg, I. Maurer, Perspectives on the Sharing Economy: 82-89, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne

Hofmann, E.; Hartl, B.; Sabitzer, T.; Marth, S.; Penz, E.; Hoelzl, E. (2019). Regulating consumers’ contributions and usage of a shared good: An experimental approach. In: D. Wruk, A. Oberg, I. Maurer, Perspectives on the Sharing Economy: 48-55, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne

Vorträge (Auszug Forschungs­datenbank)

Social representations of the sharing economy - An analysis of representative surveys of German and British consumers

IAREP-SABE Conference, Dublin, Irland, 02.09.2019

Are AirBnB and Uber perceived as part of the sharing economy? An analysis of a representative survey of German consumers

6th International Workshop on the Sharing Economy, Utrecht, Netherlands, 27.06.2019

Zum Anfang der Seite

 

Zum Glossar

Diese Website verwendet Cookies zur Verbesserung Ihrer Nutzererfahrung, für analytische Zwecke zur Optimierung unserer Systeme und für Marketingmaßnahmen. Indem Sie auf „OK" klicken bzw. die Website weiter verwenden, stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Mehr Information zum Datenschutz.

OK