Gleichstellung in Zahlen
Broschüren/Folder
Publikationen
Gindl Michaela, Czepa Doris, Günther Julia (2016), Mentoring III – A joint Mentoring Programme of the Universities Linz, Salzburg and Krems: Experiences and Future Challenges. In: Wroblewski, Angela (Ed.), Mentoring – An Instrument to Promote Equality in Science and Research, Sociological Series 110, Institut für Höhere Studien, Wien, S 46-58.
Gindl Michaela, Hefler Günter, Hellmer Silvia (2008): Leitfaden für gendersensible Didaktik. Wien.
Teil 1: Grundlagen der Gendersensibilität in der Lehre. Wien, 2007 (Download)
Teil 2: Gendersensibilität im Lehrprozess. Wien, 2007 (Download)
Teil 3: Gendersensibilität organisieren. Wien, 2007 (Download)
Gindl Michaela, Zauchner Sabine, Bammer Doris (im Erscheinen): ADVANCE – Advanced Training for Women in Scientific Research. A Review of an Innovative Concept. In: Anne-Sophie Godfroy-Genin (Ed.): Women in Engineering and Technology Research. Proceedings of the PROMETEA international conference, October 26-27 2007. Zürich: Lit Verlag.
Liisa Husu, Karin Siebenhandl, Georgi Apostolov, Zauchner Sabine, Gindl Michaela, Bammer Doris (2009): ADVANCE – Advanced Training for Women in Scientific Research across Europe. A Review of an Innovative Concept. In: Anke Lipinsky (Hg.): Encouragement to Advance - Supporting Women in European Science Careers. Bielefeld: Kleine Verlag, S. 119-136.
Zauchner Sabine, Siebenhandl Karin, Gindl Michaela, Peagh Ladan, Hirschberg Granit (2007): A Roleplay for Girls. The Research Based Development of an Interactive Career Platform. In: Zauchner Sabine, Siebenhandl Karin, Wagner Michael (Ed.): Gender in E-Learning and Educational Games. A Reader. Innsbruck: Studien Verlag. S. 293-308.
Gindl Michaela (2006): Die Donau-Universität Krems und Gender. Erfahrungen, Konzepte, Strategien. In: Erharter Dorothea: Gender Mainstreaming in Bildungseinrichtungen. Tagungsband. Graz: Verlag Neue Medien, S. 171-185.
Tags