Mag. Dr. Andrea Ghoneim

Danube University Krems

Mag. Dr. Andrea Ghoneim

Head - Center for Digital Learning and Interactive Design

Projects (Extract Research Database)

Publications (Extract Research Database)

Grundschober, I.; Ghoneim, A.; Gruber-Mücke, T.; Baumgartner, P. (2018). A Pattern Language Remix for ATS2020. Using Existing Pedagogical Patterns to Create a New Language for Formative Assessment within the ATS2020 Learning Model. In: R. Sickinger, P. Baumgartner, T. Gruber-Muecke, Pursuit of Pattern Languages for Societal Change. A comprehensive perspective of current pattern research and practice: 288-317, Edition Donau-Universität Krems, Krems

Ghoneim, A. (2018). Tools, Platforms, and bases for learner-centered, assessment-based work in classroom. Andrea Ghoneim

Ghoneim, A.; Gruber-Mücke, T.; Grundschober, I. (2017). Lernziele mitbestimmen, dokumentieren und die Zielerreichung evaluieren. E-Portfolio-Arbeit im Projekt ATS2020 (Assessment of Transversal Skills). In: Grünberger, N.; Himpsl-Gutermann, K.; Szucsich, P.; Brandhofer, G.; Huditz, E.; Steiner, M., Schule neu denken und medial gestalten. 282-298, Verlag Werner Hülsbusch, Glückstadt

Rauter, W.; Ghoneim, A.; Gruber-Mücke, T. (2017). Die Zielgruppe für Basisbildung über das Internet erreichen. In: Abteilung für Erwachsenenbildung, Bundesministerium für Bildung, Basisbildung(s)bedarf der Öffentlichkeit: 69-77, Facultas Verlags- und Buchhandels AG, falcultas Universitätsverlag, Wien

Baumgartner, P.; Ghoneim, A.; Wolf, B. (2016). E-Portfolioformate für lebenslanges Lernen - Potenziale und Nutzungsszenarien. In: "Ziegelbauer, S.; Gläser-Zikuda, M.", Portfolio als Innovation in Schule, Hochschule und LehrerInnenbildung. Perspektiven aus Praxis, Forschung und Lehre: 59-72, Klinkhardt, Bad Heilbronn

Baumgartner, P.; Ghoneim, A.; Wolf, B. (2016). E-Portfolioformate für lebenslanges Lernen - Potenziale und Nutzungsszenarien. In: Sascha Ziegelbauer und Michaela Gläser-Zikuda, Portfolio als Innovation in Schule, Hochschule und LehrerInnenbildung. Perspektiven aus Praxis, Forschung und Lehre: 59-72, Klinkhardt, Heilbronn

Ghoneim, A.; Ertl, B. (2016). Implementation of ePortfolios in Lower Secondary Schools. Experiences in the Framework of the Project EUfolio. EU classroom ePortfolios with a Focus on Teacher Training. Reflecting Education, 10(1): 55-69

Ertl, B.; Ghoneim, A. (2015). Medienkompetenz und E-Portfolios für die Sekundarsturfe I - ein Weg zur Medienbildung. Medienimpulse, 2: 1 - 9

Baumgartner, P.; Ghoneim, A. (2014). Medienproduktion – Lernartefakte erarbeiten und Kompetenzen entwickeln. Medienproduktion, 6. Ausgabe

Lectures (Extract Research Database)

Continuing Education Study Programs at the Danube University.

Compass Workshop - Towards European University Lifelong Learning in Moldova, Krems an der Donau., 07/05/2019

Bildungstechnologie als Weiterbildungsgegenstand.

EDU days, Krems an der Donau, Österreich, 02/04/2019

ePortfolio: a multimedia companion for lifelong learning

Tagung “Landcare for the Future. Challenges for Education and Training, Opportunities for Employability“, santiago de Compostella, Spain, 16/07/2018

Formatives Feedback im Unterricht: Pädagogische Muster nutzen!

EDU days 2018, Krems, Österreich, 04/04/2018

ePortfolios: Pedagogical Contexts and Choosing an ePortfolio Platform

ATS2020 Final Conference: "Transversal Skills for the 21st Century”, Brüssel., 02/02/2018

A Pattern Collection for Formative Feedback and Assessment

ATS2020 Final Conference, Brüssel., 02/02/2018

A Pattern Language Remix for ATS2020. Using Existing Pedagogical Patterns to Create a New Language for Formative Assessment within the ATS2020 Learning Model

International Conference: Pursuit of Pattern Languages for Societal Change, 20/10/2017

Technologie in die Bildung und LernerInnen ins Zentrum

EduTech-Workshop, 07/09/2017

Lernen und Technologie: Design Thinking

EduTech-Workshop, 05/09/2017

Digitale Fähigkeiten entwickeln, dokumentieren und reflektieren. E-Portfolio-Arbeit im Projekt ATS2020 (Assessment of Transversal Skills/Bewertung fächerübergreifender Fähigkeiten)

Vortrag auf der MoodleMoot 2017 in Mannheim, 23/06/2017

Load more
from
Back to top

 

To Glossary

This website uses cookies to improve your user experience and for analytical purposes for optimizing our systems. By clicking on „OK" or continuing to browse the site, you are agreeing to the use of cookies. More information concerning privacy policy and data protection official.

OK