Mag. Dr. Magdalena Fellner, MSc

Department for Higher Education Research

Projects (Extract Research Database)

Completed projects

Steering Higher Education for Community Engagement (SHEFCE)

Duration: 01/09/2020–31/08/2023
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Attila Pausits
Funding: EU

Add to favorites

Symposium Validierung von non-formalem und informellem Lernen an Hochschulen

Duration: 25/02/2021–26/03/2021
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Thomas Pfeffer

Add to favorites

Service learning in higher education - fostering the third mission of universities and civic engagement of students

Duration: 01/09/2017–31/05/2020
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Attila Pausits
Funding: EU
Program: ERASMUS+

Add to favorites

Publications (Extract Research Database)

Pausits, A.; Fellner, M.; Gornik, E.; Ledermüller, K.; Thaler, B. (2023). Uncertainty in Higher Education. Hochschulen in einer von Volatilität geprägten Welt. Waxmann, Münster, New York

Fahrenwald, C.; Fellner, M. (2023). Hochschulen optimieren durch gesellschaftliches Engagement? (Inter-)organisationale Lernherausforderungen am Beispiel von Service Learning. In: Weber, S.M.; Fahrenwald, C.; Schröer, A., Organisationen optimieren?. Organisation und Pädagogik: 213-227, Springer VS, Wiesbaden

Fellner, M. (2023). Increasing the research relevance for societal actors: the contribution of participatory research techniques to knowledge democracy. In: Carayannis, E. G.; Grigoroudis, E.; Campbell, D. F. J.; Katsikas,S. K., The Elgar Companion to Digital Transformation, Artificial Intelligence and Innovation in the Economy, Society and Democracy: 203-223, Edward Elgar Publishing Limited, Cheltenham

Fellner, M; Pausits, A.; Reisky, F. (2023). Technology transfer and innovation in higher education governance: comparing conceptual understandings displayed by university performance agreements over time. In: Carayannis, E. G.; Grigoroudis, E.; Campbell, D. F. J.; Katsikas, S. K., The Elgar Companion to Digital Transformation, Artificial Intelligence and Innovation in the Economy, Society and Democracy: 308-325, Edward Elgar Publishing Limited, Cheltenham

Heidenwolf, C.; Riesinger, K.; Fellner, M.; Pausits, A. (2023). Collaborative Policymaking. Bringing Together Evidence and Expertise in Policymaking towards Recommendations. In: Broucker, B.; Milsom, C.; Calleja, J.; O'Hara, M., Accelerating the Future of Higher Education: 100-113, Brill, Leiden

Pausits, A.; Fellner, M.; Gornik, E.; Ledermüller, K.; Thaler, B. (2023). Hochschulen in einer von Volatilität geprägten Welt. Exemplarische Beiträge aus Hochschulforschung und Praxis. In: Pausits, A.; Fellner, M.; Gornik, E.; Ledermüller, K.; Thaler, B., Uncertainty in Higher Education. Hochschulen in einer von Volatilität geprägten Welt: 7-18, Waxmann, Münster, New York

Pausits, A.; Oppl, S.; Schön, S.; Fellner, M.; Campbell, D.F.J.; Dobiasch, M. (2023). Emergency and innovation: the impact of state-of-emergency on innovative educational practices during the Covid-19 pandemic. In: Carayannis, E. G.; Grigoroudis, E.; Campbell, D. F. J.; Katsikas, S. K., The Elgar Companion to Digital Transformation, Artificial Intelligence and Innovation in the Economy, Society and Democracy: 348-374, Edward Elgar Publishing Limited, Cheltenham

Thaler, B.; Lessky, F.; Weiß, S.; Stransky-Can, K.; Fellner, M.; Freudhofmayer, S.; Bartok, L.; Petrik, F. (2023). Junge Hochschulforschung (JuHoFo) in Österreich. Eine Case Study über Wege in die Hochschulforschung, den Dissertationsprozess und Zukunftsvorstellungen von jungen Hochschulforschenden. In: Pausits, A.; Fellner, M.; Gornik, E.; Ledermüller, K.; Thaler, B., Uncertainty in Higher Education. Hochschulen in einer von Volatilität geprägten Welt. 149-169, Waxmann, Münster, New York

Fahrenwald, C.; Resch, K.; Rameder, P.; Fellner, M.; Slepcevic-Zach, P.; Knapp, M (2023). Taking the Lead for Campus-Community-Partnerships in Austria. Frontiers in Education, Leadership in Education, 8: https://doi.org/10.3389/feduc.2023.1206536

Rameder, P.; Knapp, M.; Fellner, M. (2023). Campus-Community-Partnerships in der Hochschullehre: Aktuelle Daten aus Österreich. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 18(2): 75-96

Fellner, M.; Karieva, M.; Pausits, A. (2023). Action Plan for Community Engagement at the University for Continuing Education Krems. University for Continuing Education Krems, Krems

Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S. (2022). Validierung und Anerkennung non-formal und informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen. Rahmenbedingungen, Erfahrungen und Herausforderungen.https://www.waxmann.com/waxmann-buecher/?no_cache=1&tx_p2waxmann_pi2%5Bbuch%5D=BUC127957&tx_p2waxmann_pi2%5Bac. Waxmann, Münster, New York

Fellner, M. (2022). Darstellung und Zugänglichkeit der Informationen auf Hochschulwebseiten zur Anerkennung von Lernergebnissen für eine diverse Studierendenschaft. In: Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S., Validierung und Anerkennung non-formal und informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen. Rahmenbedingungen, Erfahrungen und Herausforderungen. 204-258, Waxmann, Münster, New York

Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S. (2022). Herausforderungen und Chancen bei der Gestaltung von Anerkennungs- und Validierungsverfahren an Hochschulen. In: Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S., Validierung und Anerkennung non-formal und informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen. Rahmenbedingungen, Erfahrungen und Herausforderungen: 9-22, Waxmann, Münster, New York

Fellner, M.; Rusu, A. S.; Pausits, A (2022). Facets of Service Learning in Higher Education: A cross-case analysis of diverging conceptualisations. In: Sengupta, E.; Blessinger, P., Role of Education and Pedagogical Approach in Service Learning: 95-112, Emerald Publishing Limited, Bingley

Resch, K.; Fellner, M. (2022). European and Austrian perspectives on service-learning. In: Rodríguez-Izquierdo, R. M., Service Learning at a glance: 63-80, Nova Science Publishers, New York

Dobiasch, M.; Fellner, M.; Oppl, S. (2022). Digitale Kompetenzen in den Curricula und im Bildungs-standard für „Bewegung und Sport “in Österreich. In: Leipziger Sportwissenschaftliche Beiträge, Leipziger Sportwissenschaftliche Beiträge: 9, Lehmanns Media, Leipzig

Fellner, M. (2022). Hochschulzugang zu weiterbildenden Master-Lehrgängen über die „gleichzuhaltende Qualifikation“. Neue@Hochschulzeitung, 4: 151-154, Verlag Österreich GmbH

Fellner, M. (2022). Studieren ohne Matura: Der Dritte Bildungsweg an Österreichs Hochschulen. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, Jg. 17 / Nr. 4: 23-43

Pausits, A.; Aichinger, R; Unger, M.; Fellner, M.; Thaler, B. (2021). Rigour and Relevance: Hochschulforschung im Spannungsfeld zwischen Methodenstrenge und Praxisrelevanz. Waxmann, Wien

Load more
from

Lectures (Extract Research Database)

Anerkennungen und strukturelle Ungleichheiten

2. Symposium Anerkennung und Validierung non-formalen und informellen Lernens an Hochschulen, 12/12/2023

Anerkennungen und strukturelle Ungleichheiten

2. Symposium Validierung: Anerkennung und Validierung non-formalen und informellen Lerns an Hochschulen - Orientierung durch ein komplexes Feld, 12/12/2023

Transformationspotentiale für Hochschulen durch Validierungsprozesse

2. Symposium Anerkennung und Validierung non-formalen und informellen Lernens an Hochschulen, 12/12/2023

Campus-Community-Partnerships: Level of institutionalisation in Austrian higher education

CHER 35th Annual Conference: Higher Education Institutions as Change Agents in Society, 31/08/2023

Student Engagement Practices from a Student Equity Perspective – Case Studies from Austria

ECER 2023. The Value of Diversity in Education and Educational Research, 24/08/2023

Studierfähigkeit als soziales Konstrukt. Zur Dynamik der Teilnahme-, Studien- und Abschlussbedingungen

4. Konferenz des Netzwerks Hochschulforschung Österreich: Transition and Transformation in Higher Education, 06/07/2023

Wege in die Hochschulforschung – erste Ergebnisse einer Mixed-Methods Case Study

4. Konferenz des Netzwerks Hochschulforschung Österreich: Transition and Transformation in Higher Education, 06/07/2023

Higher education’s contribution to social inequalities: A historical comparative perspective

Higher Education Reform Conference 2023: Sustainable Development Goals: Their potential and relevance for higher education policy and reform, 23/06/2023

Service Learning an österreichischen Hochschulen. Eine Bestandsaufnahme

Jahrestagung des Hochschulnetzwerks „Bildung durch Verantwortung“ e.V., 30/09/2022

Aktionsplan zur Steigerung des gesellschaftlichen Engagements an der Universität für Weiterbildung Krems

Jahrestagung des Hochschulnetzwerks „Bildung durch Verantwortung“ e.V., 29/09/2022

Load more
from
Back to top