Magdalena Fellner

Mag. Magdalena Fellner, MSc

Department for Higher Education Research

Projects (Extract Research Database)

Publications (Extract Research Database)

Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S. (2022). Validierung und Anerkennung non-formal und informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen. Rahmenbedingungen, Erfahrungen und Herausforderungen.https://www.waxmann.com/waxmann-buecher/?no_cache=1&tx_p2waxmann_pi2%5Bbuch%5D=BUC127957&tx_p2waxmann_pi2%5Bac. Waxmann, Münster, New York

Fellner, M. (2022). Darstellung und Zugänglichkeit der Informationen auf Hochschulwebseiten zur Anerkennung von Lernergebnissen für eine diverse Studierendenschaft. In: Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S., Validierung und Anerkennung non-formal und informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen. Rahmenbedingungen, Erfahrungen und Herausforderungen. 204-258, Waxmann, Münster, New York

Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S. (2022). Herausforderungen und Chancen bei der Gestaltung von Anerkennungs- und Validierungsverfahren an Hochschulen. In: Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S., Validierung und Anerkennung non-formal und informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen. Rahmenbedingungen, Erfahrungen und Herausforderungen: 9-22, Waxmann, Münster, New York

Resch, K.; Fellner, M. (2022). European and Austrian perspectives on service-learning. In: Rodríguez-Izquierdo, R. M., Service Learning at a glance: 63-80, Nova Science Publishers, New York

Fellner, M.; Lessky, F.; Pausits, A. (2022). Community Engagement at the University for Continuing Education Krems: Results of TEFCE Toolbox Implementation. University for Continuing Education, University for Continuing Education, Krems

Pausits, A.; Aichinger, R; Unger, M.; Fellner, M.; Thaler, B. (2021). Rigour and Relevance: Hochschulforschung im Spannungsfeld zwischen Methodenstrenge und Praxisrelevanz. Waxmann, Wien

Altrichter, H.; Herzog-Punzenberger, B.; Fulterer, S.; Brown, M.; Burns, D.; Nortvedt, G.A.; Skedsmo, G.; Wiese, E.; Nayir, F.; Fellner, M.; McNamara, G.; O’Hara, J. (2021). Leistungsbeurteilung und kulturelle Vielfalt: Herausforderungen und Bewertungspraktiken in Schulen der Sekundarstufe I in Österreich, Irland, Norwegen und der Türkei. Erziehung & Unterricht, 3+4: 251-261

Dobiasch, M.; Fellner, M.; Oppl, S. (2021). Digitale Kompetenzen in den Curricula und im Bildungsstandard für „Bewegung und Sport“ in Österreich. Leipziger Sportwissenschaftliche Beiträge, 2/2021: 9 - 29, LEHMANNS MEDIA

Fellner, M. (2021). Neugestaltung des rechtlichen Rahmens zur Validierung non-formalen und informellen Wissens an öffentlichen Universitäten. Perspektiven. BIFEB AKTUELL, 03: 8

Pausits, A.; Oppl, S.; Schön, S.; Fellner; M.: Campbell, D. F. J.; Dobiasch, M. (2021). Distance Learning an österreichischen Universitäten und Hochschulen im Sommersemester 2020 und Wintersemester 2020/21. Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Forschung, Wien

Herzog-Punzenberger, B.; Altrichter, H.; Brown, M.; Burns, D.; Nortvedt, G.; Skedsmo, G.; Wiese, E.; Nayir, F.; Fellner, M.; McNamara, G.; O’Hara, J. (2020). Teachers responding to cultural diversity: case studies on assessment practices, challenges and experiences in secondary schools in Austria, Ireland, Norway and Turkey. Educ Asse Eval Acc, 2020: https://doi.org/10.1007/s11092-020-09330-y

Nortvedt, G.; Wiese, E.; Brown, M.; Burns, D.; McNamara, G.; O’Hara, J.; Altrichter, H.; Fellner, M.; Herzog-Punzenberger, B.; Nayir, F.; Oya Taneri, P. (2020). Aiding culturally responsive assessment in schools in a globalising world. Educ Asse Eval Acc, 32: 5-27

Gregorová, A. B.; Matulayová, T.; Tkadlcíková, L.; Vodsedalek, V.; Rusu, A. S.; Costea-Barlutiu, C.; Fellner, M.; Pausits, A.; Reisky, F.; Ilic, B. C.; Jelenc, L.; Sporer, T.; Kohn, T.; Kurcíková, K.; Sabo, R.; Šavrnochová, M.; Šolcová, J.; Nemcová, L.; Heinzová, Z. (2020). Recommendations for Promoting and Strengthening Service-learning in European Higher Education. Project SLIHE, Rijeka

Campbell, D. F. J.; Pausits; A.; Fellner, M. (2020). Universität und Innovationen: Beispiele aus der österreichischen Hochschullandschaft. 19(1):15,. Zeitschrift für Hochschulrecht Hochschulmanagement und Hochschulpolitik, zfhr, 19(1): 5-24, Verlag Österreich

Fellner, M. (2020). Buchbesprechung Bast, Gerald / Carayannis, Elias G. / Campbell, David F. J. (Hrsg): The Future of Education and Labor. zeitschrift für hochschulrecht, hochschulmanagement und hochschulpolitik, Bd. 19 / Heft 2: 72-73, Verlag Österreich

Resch, K.; Fellner, M.; Fahrenwald, C.; Slepcevic-Zach, P.; Knapp, M.; Rameder, P. (2020). Embedding Social Innovation and Service Learning in Higher Education's Third Sector Policy Developments in Austria. Frontiers in Education 5, 5: 10.3389/feduc.2020.00112

Lectures (Extract Research Database)

Opportunities and challenges of the transition from VET to higher education

European First Year Experience, 22/04/2022

Entrepreneurship and Innovation at Austrian and Georgian Higher Education Institutions: The impact of contexts on different concepts and methods of implementation.

Uncertainty in Higher Education: Hochschulen in einer von Volatilität geprägten Welt., 19/10/2021

Campus Community Partnerships (CCP) in Higher Education - Outline of an Empirical Research Project on the Emergence and Institutionalisation of Campus-Community Partnerships at HEI in Germany, Switzer

4th European Conference on Service-Learning in Higher Education, 16/09/2021

Facilitating an interdisciplinary discourse on gender and diversity through digital learning

11th Gender Equality in Higher Education Conference 2021, 15/09/2021

Innovation and Distance Learning: How COVID-19 has Impacted Organizational Development of Austrian Higher Education Institutions

EAIR 43rd Annual Forum, 10/09/2021

Recognition of prior learning in Austrian and French higher education institutions

6th Central European Higher Education Cooperation (CEHEC) Conference, 22/04/2021

Enhancing the sustainability of Service Learning projects

International online Konferenz “What does it mean to be(come) an engaged university?”, 15/07/2020

Förderliche Rahmenbedingungen für die Etablierung von Service Learning an Hochschulen

8. Tag der Lehre der FH OÖ, 18/05/2020

Assessment Policies, Practices, and Constraints in Multicultural Classrooms: Global Messages Across Four Assessment Regimes

AERA 2020 Annual Meeting San Francisco, CA, 20/04/2020

Service Learning in Higher Education - Fostering Third Mission of Universities and Civic Engagement of Students. Setting up New Service Learning Projects

Universität Wien, Winter School, 18/02/2020

Leistungsbeurteilung angesichts sprachlicher und kultureller Diversität

ÖFEB-Kongress 2019, PH OÖ, Österreich, 17/09/2019

Back to top