Christina Gruber-Röder, MA BA
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christina.gruber-roeder@donau-uni.ac.at
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+43 2732 893-2213
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To contact form
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Campus Krems, Trakt UB, 2nd Floor, 2.09
- University for Continuing Education Krems
- Office for Quality Management and Quality Enhancement
- Dr.-Karl-Dorrek-Straße 30
- 3500 Krems
- Austria
About the person
Christina Gruber-Röder completed her Bachelor's and Master's degrees in Educational Science at the University of Vienna. During her studies, she established her professional footing within the university environment and participated in various research projects at the Institute of Educational Science. Afterwards, she worked at the Karl Landsteiner University of Health Sciences, where she was able to deepen her expertise in the structural development of curricula.
At the University for Continuing Education Krems, Christina Gruber-Röder's work focuses on quality assurance and quality enhancement of curricula, as well as ensuring and further developing Good Scientific Practice in the field of teaching and learning.
Publications (Extract Research Database)
Oppl, S. Nestawal, S. Grundschober, I. Gruber-Röder, C. (2025). Die Validierungspraxis an der Universität für Weiterbildung Krems. Von der Entwicklungsgeschichte zu ersten Erfahrungsberichten. In: Magdalena Fellner, Attila Pausits, Thomas Pfeffer, Stefan Oppl, Anerkennung und Validierung non-formalen und informellen Lernens an Hochschulen - Orientierungen in einem komplexen Feld: 252, Waxmann Verlag GmbH, Münster
Oppl, S.; Gruber, C. (2023). Reform der wissenschaftlichen Weiterbildung - Ein Praxisbericht der Universität für Weiterbildung Krems. In: AQ Austria – Agentur für Qualitätssicherung und Akkreditierung Austria, weiter|gedacht hochschul|bildung - Lebensbegleitendes Lernen an Hochschulen: Standpunkte und Perspektiven: 197, Facultas Verlags- und Buchhandels AG, Wien
Lectures (Extract Research Database)
Validierung von Lernergebnissen an der Universität für Weiterbildung Krems - Entwicklungen, Prozesse und erste Erfahrungsberichte
2. Symposium Anerkennung und Validierung non-formalen und informellen Lernens an Hochschulen, 12/12/2023