Functions

Director of University courses

Research / topics

  • Digitization of communication
  • social media
  • Internal Communication
  • Empirical methods
  • Political communication
  • Reputation Management

 

Current lectures

  • Scientific work
  • Social media and generational research
  • Change Management
  • Internal Communication
  • Public Relations
  • Philosophy of science
  • Citation, research, documentation

Publications (Extract Research Database)

Nowak R.; Rudeloff C.; Sedlmayer-Gansinger B.; Oppermann M. (2024). The status quo of social media management as a professional field: An empirical investigation of challenges, objectives and measurement strategies of social media managers. Journal of Digital & Social Marketing, 11(4): 379-390

Nowak R.; Rudeloff C. (2023). Entdifferenzierung der PR, Markt- und Markenkommunikation im Social Media Management? Eine empirische Bestandsaufnahme. In: Thomas Koch; Johannes Beckert; Benno Viererbl; Nora Denner, Grenzen, Entgrenzung und Grenzüberschreitungen der Public Relations und Organisationskommunikation: 177-196, Springer Link, Wiesbaden

Nowak, R.; Rudeloff C.; Pakura St. (2021). Blurring the Lines: How Social Media Managers Transform Business Communication. In: Conference Proceedings Trends in Business Communication 2020: 129-148, Springer Gabler, Wiesbaden, Wiesbaden

Nowak, R.; Roither, M. (2016). Interne Organisationskommunikation. Theoretische Fundierungen und praktische Anwendungsfelder. Springer VS, Wiesbaden

Nowak, R. (2016). Kommunikationsmedien der internen Reputationsbildung von Vorsitzenden in politischen Mitgliederparteien. In: Nowak, R.; Roither, M., Interne Organisationskommunikation. Theoretische Fundierungen und praktische Anwendungsfelder: 139-160, Springer VS, Wiesbaden

Ettl-Huber, S.; Nowak, R.; Reiter, B.; Roither, M. (2013). Social Media in der Organisationskommunikation – Kommunikationsinstrument oder Kommunikationsrevolution. In: Social Media in der Organisationskommunikation. Reihe Forschung für die PR-Praxis. 7-13, VS Verlag, Wiesbaden

Ettl-Huber, S.; Roither, M.; Reiter, B.; Nowak, R. (2013). Social Media in der Organisationskommunikation. Empirische Befunde und Branchenanalysen. VS Verlag, Wiesbaden

Nowak, R. (2013). Die Reputation von Partei-Vorsitzenden in Mitgliederparteien Twitter-Analyse am Beispiel SPÖ und ÖVP von Jänner - April 2013. In: Donau-Universität Krems, CeDEM13 Conference for E-Democracy: 486-490, Edition Donau-Universität Krems, Krems

Lectures (Extract Research Database)

VI's Big Social Media Management Study

Event von Virtual Identity, 26/04/2023

Die Lehren für die Lehre - Eine Pandemiereflexion aus der digitalen Weiterbildungsperspektive

Blick über die Grenzen – Neustart Weiterbildung - Digitalisierung & Flexibilisierung, 15/09/2022

Entdifferenzierung der PR, Markt- und Markenkommunikation im Social Media Management? Eine empirische Bestandsaufnahme

PROK 2021, 05/11/2021

Social Media für Citizen-Science-Projekte

Fachveranstaltung - Zentrum für Citizen Science des OeAD, 10/12/2020

Blurring the lines: How social media managers transform business communication

Trends in Business Communication“ 2020 (TIBCOM), 04/12/2020

Social-Media-ManagerInnen Online-Frühstück: Berufsbild Social Media Manager. Studienpräsentation und Diskussionsrunde

Online-Frühstück - Virtual Identity AG, 30/04/2020

Social-Media-ManagerInnen Online-Frühstück: Berufsbild Social Media Manager. Studienpräsentation und Diskussionsrunde

Online-Frühstück - Virtual Identity AG, 24/04/2020

Social-Media-ManagerInnen Online-Frühstück: Berufsbild Social Media Manager. Studienpräsentation und Diskussionsrunde

Online-Frühstück - Virtual Identity AG, 21/04/2020

Mit der Generation Y in Organisationen kommunizieren

7. Tage Wissensmanagement, Wien, Österreich, 12/06/2018

Generation Y and Social Media

Business Talk: HR-Management meets Industrial (R)Evolution, 18/05/2016

Load more
from
Back to top