Entrepreneurship in Times of Globalisation

Goals

  • Studierende kennen die Begriffe Globalisierung und Glokalisierung, und deren Zusammenhänge mit Wirtschaft, Kultur und Identität;
  • Studierende können konkrete Handlungsfelder für Unternehmen identifizieren und analysieren.

Contents

  • Begriffsdefinition und -genese: Global – Lokal – Glokal
  • Kultur und Identität im Spannungsfeld der Glokalisierung
  • Globale Kompetenzen lokal nützen: Handlungsfelder
  • Bedeutung und Nutzen der Glokalisierung für Wirtschaft und Unternehmen
Graduation Certificate of performance
Learning form Blended Learning
ECTS points 7
Participation fee EUR 950.--
Holdings
04/06/2020 - 07/06/2020
Language German
Organizer

 

To Glossary

This website uses cookies to improve your user experience, for analytical purposes for optimizing our systems "This website uses cookies to improve your user experience, for analytical purposes for optimizing our systems and for marketing purposes. By clicking on „OK" or continuing to browse the site, you are agreeing to the use of cookies. More information concerning privacy policy and data protection official.

OK