Dipl.-Ing. Martin Dobiasch, PhD MSc

Zent. f. Lernsystemgestaltung und -transformation

Projects (Extract Research Database)

Running projects

CodeAbility Austria - Smarte Programmierausbildung an österreichischen Universitäten

Duration: 01/01/2020–31/12/2024
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Stefan Oppl
Funding: Bund (Ministerien)

Add to favorites

Completed projects

Erhebung und Potentialanalyse "Betriebliche Weiterbildung - Wiener Linien"

Duration: 18/05/2020–15/12/2020
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Stephanie Nestawal
Funding: Unternehmen

Add to favorites

Publications (Extract Research Database)

Dobiasch, M; Oppl, S; Stöckl, M; Baca A (2023). Pegasos: a framework for the creation of direct mobile coaching feedback systems. Journal on Multimodal User Interfaces, 2023: https://doi.org/10.1007/s12193-023-00411-y

Pausits, A.; Oppl, S.; Schön, S.; Fellner, M.; Campbell, D.F.J.; Dobiasch, M. (2023). Emergency and innovation: the impact of state-of-emergency on innovative educational practices during the Covid-19 pandemic. In: Carayannis, E. G.; Grigoroudis, E.; Campbell, D. F. J.; Katsikas, S. K., The Elgar Companion to Digital Transformation, Artificial Intelligence and Innovation in the Economy, Society and Democracy: 348-374, Edward Elgar Publishing Limited, Cheltenham

Dobiasch, M; Oppl, S (2023). Acceptance and Intended Use of a Feedback System for Fencing. International Journal of Computer Science in Sport, 2023: https://doi.org/10.2478/ijcss-2023-0009

Sauerwein, C;Priller, S; Dobiasch, M;Oppl, S; Felderer, M; Breu R (2023). Lecturers’ and Students’ Experiences with an Automated Programming Assessment System. Proceedings of HICSS, 56: https://doi.org/10.

Dobiasch, M.; Fellner, M.; Oppl, S. (2022). Digitale Kompetenzen in den Curricula und im Bildungs-standard für „Bewegung und Sport “in Österreich. In: Leipziger Sportwissenschaftliche Beiträge, Leipziger Sportwissenschaftliche Beiträge: 9, Lehmanns Media, Leipzig

Dobiasch, M.; Oppl, S.; Stöckl, M.; Baca, A. (2022). Direct Mobile Coaching as a Paradigm for the Creation of Mobile Feedback Systems. MDPI, Applied Sciences: https://doi.org/10., MDPI

Dobiasch, M.; Fellner, M.; Oppl, S. (2021). Digitale Kompetenzen in den Curricula und im Bildungsstandard für „Bewegung und Sport“ in Österreich. Leipziger Sportwissenschaftliche Beiträge, 2/2021: 9 - 29, LEHMANNS MEDIA

Oppl, S.; Fuchs, W.; Dobiasch, M. (2021). Zur inhaltlichen Schwerpunktsetzung im Rahmen der verbindlichen Übung „Digitale Grundbildung“ an österreichischen Mittelschulen. R&E-SOURCE, 16: 1-16, PKP

Dobiasch M.; Aral N.; Oppl S. (2021). A Gap in the Education of Future Sport scientists? Journal of Science and Cycling, Special issue of 2021 Science Cycling Congres Leuv: 0

Pausits, A.; Oppl, S.; Schön, S.; Fellner; M.: Campbell, D. F. J.; Dobiasch, M. (2021). Distance Learning an österreichischen Universitäten und Hochschulen im Sommersemester 2020 und Wintersemester 2020/21. Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Forschung, Wien

Dobiasch, M.; Oppl, S. (2020). Modellabstraktionen und deren Wirkung im Sport – Ein Ausbildungsproblem? Wirtschaftsinformatik & Management, 5/20: https://doi.org/10.1365/s35764-020-00282-y

Lectures (Extract Research Database)

Sportwissenschaftliche Ausbildung – Quo Vadis?

Tagung der dvs-Sektion Biomechanik, 28/09/2023

Acceptance and Intended Use of a Feedback System for Fencing

13th World Congress of Performance Analysis of Sport 2022 & 13th International Symposium on Computer Science in Sport 2022, 10/09/2022

Back to top