Description

Ziel des Projekts „INNOMAT – Innovativer barrierefreier Fahrkartenautomat“ ist es, einen Rahmenbedingungen und Frameworks für eine neue Fahrkartenautomatengeneration zu erarbeiten. Diese sollen anhand der Identifizierung von Problemen bei Handlungsabläufen bei der Bedienung von derzeit verwendeten Automaten mit Bezug auf die Bedürfnisse von technikfernen Personen bzw. Personen mit Mobilitätseinschränkungen erstellt werden.

Details

Duration 06/10/2008 - 19/05/2009
Funding FFG
Program ways2go
Department

Department for Knowledge and Communication Management

Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems) Dipl.-Ing. Dr. Karin Elisabeth Siebenhandl
Project members
Mag. Michael Smuc
Manuela Wieländer, MSc

Publications

Siebenhandl, K.; Schreder, G.; Smuc, M.; Mayr, E.; Nagl, M. (2013). A User-Centered Design Approach to Self-Service Ticket Vending Machines. Professional Communication, IEEE Transactions on, Volume:56, Issue: 2: 138 - 159

Schreder, G.; Smuc, M.; Siebenhandl, K.; Mayr, E. (2013). Age and Computer Self-Efficacy in the Use of Digital Technologies: An Investigation of Prototypes for Public Self-Service Terminals. In: Constantine Stephanidis, Margherita Antona, Universal Access in Human-Computer Interaction. User and Context Diversity. 221-230, Springer, Berlin Heidelberg

Schreder, G.; Mayr, E.; Siebenhandl, K.; Smuc, M.; Nagl, M. (2011). Narrative Interaction as Means for Intuitive Public Information Systems. International Journal of Public Information Systems: 143-149

Back to top