Viola Rühse, M.A.

Danube University Krems

Publications (Extract Research Database)

Rühse, V. (2019). Duane Hanson’s Man on Mower – A Suburban American Everybody in the Mid-1990s. In: Anna Schober, Popularisation and populism in the visual arts: attraction images: 138-147, Routledge, New York, London

Grau, O.; Haller, S.; Hoth, J.; Rühse, V.; Schiller, D.; Seiser, M. (2019). Documenting Media Art: An Archive and Bridging Thesaurus for MediaArtHistories. Leonardo, 52: 435-441

Rühse, V. (2018). Das römische „Stadio dei Marmi“ in Fotografien von Armin Bardel. Armin Bardel, Aktuelle Fotografien, 2018: 11-16

Rühse, V.; Grau, O. (2018). Documenting Media Art: A WEB 2.0-Archive and Bridging Thesaurus for MediaArtHistories. LEONARDO, XX: 10

Rühse, V. (2018). Flute Rhythms. Baroque meets tango, gets the blues and dances a waltz. Text zum Konzert „I Flauti Traversi, Konzertprogrammbooklet: 3-4

Rühse, V. (2018). Verschiedene Aspekte der Landschafts- und Stadtdarstellungen des österreichischen Fotografenduos „Silverfineart".

Rühse, V. (2018). Einführung in die Ausstellung „Armin Bardel – Aktuelle Fotografien. Armin Bardel - Aktuelle Fotografien - Ausstellung in der Galerie Daliko bis 9. März

Grau, O.; Coones, W.; Rühse, V. (2017). Museum and Archive on the Move - Changing Cultural Institutions on the Digital Era. DE GRUYTER, Berlin

Grau, O.; Coones, W.; Rühse, V. (2017). Museum and Archive on the Move: Changing Cultural Institutions in the Digital Era, Introduction. In: Oliver Grau, Wendy Coones, Viola Rühse, Museum and Archive on the Move: Changing Cultural Institutions in the Digital Era: 9-22, DE GRUYTER, Berlin

Rühse, V. (2017). Jazz zwischen Massenkultur und partizipativer Arbeitermusik – Eric Hobsbawms und Theodor W. Adornos Jazzanalysen in den 1950er Jahren. In: Andreas Linsenmann und Thorsten Hindrichs, Hobsbawm, Newton und Jazz. Zum Verhältnis von Musik und Geschichtsschreibung. 77-110, Schöningh, Paderborn

Rühse, V. (2017). The Digital Collection of the Rijksmuseum: Open Content and the Commercialisation of a National Museum. In: Grau,O.; Coones, W.; Rühse, V., Museum and Archive on the Move: 37-56, DE GRUYTER, BERLIN

Grau, O.; Haller, S.; Rühse, V.; Hoth, J.; Schiller, D.; Seiser, M. (2017). Documenting Media Art: Towards a social WEB 2.0 - Archive for MediaArtHistories and an intergrative Bridging Thesaurus. Verband österreichischer Kunsthistorikerinnen und Kunsthistoriker (VöKK), Newest Art History - Wohin geht die jüngste Kunstgeschichte? 201-222, Wien

Grau, O.; Haller, S.; Rühse, V.; Hoth, J.; Schiller, D.; Seiser M. (2017). DOCUMENTING MEDIA ART: 201 Towards a social WEB 2.0-Archive for MediaArtHistories and an integrative Bridging Thesaurus. Verbandes österreichischer Kunsthistorikerinnen und Kunsthistoriker, 18. Tagungsband des Verbandes österreichischer Kunsthistorikerinnen und Kunsthistoriker, Verband österreichischer Kunsthistorikerinnen und Kunsthistoriker (VöKK), Wien

Rühse, V. (2017). Zaha Hadids Chanel Mobile Art-Pavillon in Fotografien von Antje Hanebeck. Text zur Ausstellung „Abstand“, Kulturbahnhof Starnberg

Rühse, V. (2016). Eric Hobsbawms und Theodor W. Adornos Auseinandersetzung mit Jazz. In: Linsemann, A.; Hindrichs, T, Hobsbawm, Newton und Jazz: 77-110, Paderborn

Rühse, V. (2016). Bazon Brocks „negative Affirmation“ und subversive Taktiken nach 1989 [ausgewählt als Sieger-Essay bei einem Essaywettbewerb zu Bazon Brock]. In: Ullrich, W.; Wiesing, L., Große Sätze machen. Über Bazon Brock. 114-119, Wilhelm Fink Verlag, Paderborn

Rühse, V. (2016). Lee Miller in Hitlers Badewanne. In: Klei, A. et al., 8. Mai 1945. Internationale und interdisziplinäre Perspektiven: 161-186, Neofelis Verlag, Berlin

Rühse, V. (2015). Sergej Eisensteins mexikanische 'danse macabre' in den filmtheoretischen Entwürfen von Siegfried Kracauer. In: Jessica Nitsche, Totentanz in Film, Fotografie und Kunst, Neofelis, Berlin

Rühse, V. (2015). Kollektive surrealistische Kunstspiel aus der Zeit des Zweiten Weltkriegs. IFK-Akademie Reader, Bd.IV: 31-40

Rühse, V. (2014). Park Fiction - the success of a persistent and creative urban action group in Hamburg. In: North Street Review: Arts and Visual Culture: Vol. 17, University of St. Andrews

Load more
from

Lectures (Extract Research Database)

Alison Knowles's "Sound Poetry": The Influence of Mycological and Aesthetic Discussions with John Cage on Early Women's Fluxus Aesthetics

RE:SOUND, the 8th International Conference on the Histories of Media Arts 2019, Aalborg University, Aalborg, Dänemark, 20/08/2019

Lee Miller als surrealistische Kriegskorrespondentin in Hitlers Badewanne

Duesseldorf Photo Weekend, Vortragsprogramm, Haus der Universität, Düsseldorf, Deutschland, 10/03/2019

Die digitale Sammlung des Rijksmuseums – Eine Fallstudie

Das Kunstmuseum im digitalen Zeitalter - 2019, Internationale Konferenz, Belvedere (Österreichische Galerie Belvedere), Wien, Österreich, 10/01/2019

Visual Competencies through Image Science

Lancaster University, Lancaster UK , 16/10/2018

Facebook’s green headquarters

SLSAeu conference 2018 („Green“), Universität Kopenhagen, 14/06/2018

Zu Victoria Coelns neuer chromotoper Lichtintervention

Ausstellungsraum Wien, 28/05/2018

Armin Bardel – Aktuelle Fotografien

Galerie Daliko, Krems an der Donau, 16/02/2018

Verschiedene Aspekte der Landschafts- und Stadtdarstellungen des österreichischen Fotografenduos „Silverfineart“

Bildraum 01, Wien, 17/01/2018

Facebook's MPK20 Headquarters by Frank Gehry

Re:Trace - 7th International Conference for Histories of Media Art, Science and Technology, 23/11/2017

Duane Hanson's Sculptures of American Everyday Life

3rd ISA Forum of Sociology: Viusalizing Spaces of the Everyday, 12/07/2016

Lee Millers Darstellung des Ende des Zweiten Weltkrieges

Deutsch Historischen Institut Warschau Konferenz: Der 8. Mai: Ein ortloser Erinnerungsort? Internationale und interdisziplinäre Perspektiven, 08/05/2016

The collaborative “Archive of Digital Art” (ADA)

Harvestworks New York, 18/03/2016

Archive of Digital Art

Österr. Kunsthistorikertag, Univeristät Wien, 06/11/2015

Media Art Research at DanubeU

Netzwerk-Workshop, University of Sussex, Brigthon, 04/09/2015

Kollektive surrealistische Kunstspiele aus der Zeit des Zweiten Weltkriegs

IFK Akademie, 24/08/2015

Eric Hobsbawms und Theodor W. Adornos Auseinandersetzung mit Jazz

Tagung „Hobsbawm, Newton und Jazz", Universität Mainz, 16/11/2013

Siegfried Kracauer geht mit den kleinen Ladenmädchen ins Kino

Science Slam-Präsentation bei der European Researchers’ Night, St.Pölten, 27/09/2013

Siegfried Kracauers Suche nach einem ideellen Refugium

Konferenz „Schutzraum. Politik – Ästhetik – Medien", Bremen, 06/09/2013

Kritische Urban Art und ihre Vereinnahmung im heutigen Kunstbetrieb, Kuration „Let's talk about money, honey“

Neue Dringlichkeit, Gessnerallee Zürich (Südbühne) , 07/06/2013

Siegfried Kracauer und die Dinge, Forschungswerkstatt „Ding – Ich – Ding"

Universität Bremen, 25/04/2013

Back to top

 

To Glossary

This website uses cookies to improve your user experience and for analytical purposes for optimizing our systems, as well Google Maps for the use of depicting maps. By clicking on „OK" or continuing to browse the site, you are agreeing to the use of cookies and Google Maps. More information concerning privacy policy and data protection official.

OK