Priv.-Doz David Friedrich James Campbell

Department for Higher Education Research

Projects (Extract Research Database)

Publications (Extract Research Database)

Carayannis, E. G.; Campbell, D. F. J.; Grigoroudis, E. (2022). Helix Trilogy: the Triple, Quadruple, and Quintuple Innovation Helices from a Theory, Policy, and Practice Set of Perspectives. Journal of the Knowledge Economy, 13(3): 2272-2301

Pausits, A.; Geppert, C.; Lessky, F.; Campbell, D. F. J. (2022). Internationale Beispiele innovativer Hochschulkonzepte, Darstellung von Konzepten zu Lehre, Curriculum und Studienzulassung/Studienrekrutierung. Edition Donau-Universität Krems, Krems

Barbato, G.; Bugaj, J.; Campbell, D.F.J.; Cerbino, R.; Ciesielski, P.; Feliks-Dlugosz, A.; Milani, M.; Pausits, A. (2022). Performance indicators in higher education quality management of learning and teaching: lessons from a benchlearning exercise of six European universities. Quality in Higher Education, 28/1: 82-105

Campbell, D. F. J.; Pausits, A.; Reisky, F. (2022). Die Auswirkungen von COVID-19 auf die Lehre an Österreichs Hochschulen. Erste empirische Evidenzen und deren systematische Reflexion. zeitschrift für hochschulrecht, hochschulmanagement und hochschulpolitik, 55: 55-61

Carayannis, E. G.; Barth, T. D.; Campbell, D. F. J. (2022). O Modelo de Inovação da Hélice Quíntupla. O aquecimento global como desafio e motor da inovação. Revista Direito, Inovação e Regulações, 1(2): 89-111

Carayannis, E. G.; Campbell, D. F. J. (2022). Towards an Emerging Unified Theory of Helix Architectures (EUTOHA): Focus on the Quintuple Innovation Helix Framework as the Integrative Device. Triple Helix, 9(1): 65-75, Brill

Lessky, F.; Geppert, C.; Campbell, D. F. J.; Pausits, A. (2022). Die Situation von (Nachwuchs-)Wissenschafter:innen an österreichischen Hochschulen. Ergebnisse einer Sonderauswertung der APIKS-Austria-Befragung. Schriftenreihe Weiterbildung und lebensbegleitendes Lernen, Edition Donau-Universität Krems, Krems

Stransky-Can, K.; Campbell, D. F. J. (2022). Rahmenbedingungen für effektiveres Lehren und Lernen. Ein Blick in die Universitätsfinanzierungsverordnung und die Projekte SQELT sowie DILE. Zeitschrift für Hochschulrecht (zfhr), 21(5): 153-158, Österreich

Carayannis, E. G.; Campbell, D. F. J.; Grigoroudis, E. (2021). Helix Trilogy: the Triple, Quadruple, and Quintuple Innovation Helices from a Theory, Policy, and Practice Set of Perspectives. Journal of the Knowledge Economy, 25 June 2021: 10 - 30

Carayannis, E. G.; Campbell, D. F. J.; Grigoroudis, E. (2021). Democracy and the Environment: How Political Freedom Is Linked with Environmental Sustainability. Sustainability, 13 (10): 1-15

Carayannis, E.G.; Campbell, D.F.J. (2021). Democracy of Climate and Climate for Democracy: the Evolution of Quadruple and Quintuple Helix Innovation Systems. Journal of the Knowledge Economy, 12(4): 2050 - 2082

Campbell, D.F.J.; Burkert, G.R.; Lampoltshammer, T. (2021). Vom Governance-zu-Governance-Lernen in Hochschulsystemen. Was kommt nach New Public Management? Jeder Hochschule ihre eigene Governance? Ein Opinion Piece. In: Pausits, A.; Aichinger, R.; Unger, M.; Fellner, M.; Thaler, B., Rigour and Relevance. Hochschulforschung im Spannungsfeld zwischen Methodenstrenge und Praxisrelevanz: 203-213, Waxmann, Münster

Stransky-Can, K.; Campbell, D.F.J. (2021). Öffentliche Universitäten: Versuch der Einordnung in einen paradigmatischen Rahmen. Zeitschrift für Hochschulrecht, 20(2): 54-62, Verlag Österreich

Pausits, A.; Oppl, S.; Schön, S.; Fellner; M.: Campbell, D. F. J.; Dobiasch, M. (2021). Distance Learning an österreichischen Universitäten und Hochschulen im Sommersemester 2020 und Wintersemester 2020/21. Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Forschung, Wien

Campbell D. F. J.; Bösch B. J. J. (2020). Future Innovations in Next Centuries. In: Carayannis, E., Encyclopedia of Creativity, Invention, Innovation and Entrepreneurship: https://doi.org/10.1007/978-1-4614-6616-1_200088-1, Springer, New York

Campbell, D.; Pantelic, I. (2020). Processes of Learning and Processes of Innovation. In: Carayannis, E. (eds), Encyclopedia of Creativity, Invention, Innovation and Entrepreneurship: 1-6, Springer, New York

Campbell, D.F.J.; Pantelic, I. (2020). Innovation of Joint Applications. In: Carayannis, E., Encyclopedia of Creativity, Invention, Innovation and Entrepreneurship: https://doi.org/10.1007/978-1-4614-6616-1_200097-1, Springer, New York

Carayannis, E.G.; Campbell, D.F.J. (2020). The Knowledge and Innovation Principle of KITA PITA CITUITA. In: Carayannis, E., Encyclopedia of Creativity, Invention, Innovation and Entrepreneurship: https://doi.org/10.1007/978-1-4614-6616-1_200100-1, Springer, New York

Campbell, D. F. J.; Pausits; A.; Fellner, M. (2020). Universität und Innovationen: Beispiele aus der österreichischen Hochschullandschaft. 19(1):15,. Zeitschrift für Hochschulrecht Hochschulmanagement und Hochschulpolitik, zfhr, 19(1): 5-24, Verlag Österreich

Campbell, D.; Keppel, M. (2020). Eine vergleichende Analyse der österreichischen Nationalratswahlen 2019 und 2017. SWS-Rundschau, 60 Jg. / Heft 2: 142-165

Load more
from

Lectures (Extract Research Database)

Quality of Democracy in Global Comparison:Democracy as Innovation Enabler

20th Triple Helix Conference, 28/06/2022

Arbeitsbedingungen in der Wissenschaft in Zeiten der Corona-Pandemie. Eine quantitative Untersuchung der Sichtweisen des wissenschaftlichen und künstlerischen Personals an Hochschulen in Österreich

3. Konferenz des Netzwerks Hochschulforschung Österreich, 19/10/2021

Entrepreneurship and Innovation at Austrian and Georgian Higher Education Institutions: The impact of contexts on different concepts and methods of implementation.

Uncertainty in Higher Education: Hochschulen in einer von Volatilität geprägten Welt., 19/10/2021

Innovation and Distance Learning: How COVID-19 has Impacted Organizational Development of Austrian Higher Education Institutions

EAIR 43rd Annual Forum, 10/09/2021

Epistemic Governance and Innovation: How Organizational Development can Refer to Interdisciplinarity and Transdisciplinarity in Higher Education.

Forum Innovation 2021 "Higher Education and Research: Vector of Responsible Innovation, 02/06/2021

The Governance of Indicators for Teaching and Learning in Higher Education: Lessons Learned from the SQELT Project

6th Central European Higher Education Cooperation (CEHEC) Conference, 23/04/2021

Universities in Transformation: Digital Management of an Institutional Organization

Conference: Multiple Matters: From Neglected Things to Arts of Noticing Fragility, 17/02/2021

Enhancing the sustainability of Service Learning projects

International online Konferenz “What does it mean to be(come) an engaged university?”, 15/07/2020

Triple Helix vs. Quadruple and Quintuple Helix Dialogue

Triple Helix Conference 2020, 16/06/2020

Positioning higher education institutions in Europe: towards a post-industrial model of HE and epistemic governance

X International Russian Higher Education Conference, Contributions of Higher Education to Society and Economy: Global, National and Local, Moscow, RU, 24/10/2019

How entrepreneurial are our universities really? The use of ‘HEInnovate’ in practice

EAIR Conference 2019, Leiden, Netherlands, 27/08/2019

"Cross-Employment" as a New Type of Academic Careers? (An Opinion Piece.)

EAIR Forum 2019: Responsibility of Higher Education Systems: What? Why? How?, Leiden, Netherlands, 26/08/2019

Demokratiequalität als Innovation Enabler

Demokratie und wie man dem Populismus entgegentreten kann, IWF, Wien, Österreich, 11/02/2019

Was bedeutet Innovation an Universitäten? Durch welche Strategien und Instrumente des Wissensmanagements kann eine Universität ihre Innovationsfähigkeit verbessern?

5. Internationale Tagung für Qualitätsmanagement und Qualitätsentwicklung im Hochschulbereich, TU Graz, Österreich, 05/02/2019

Dual Studies in Higher Education: An International Comparison of Africa and the European Union (EU)

EAIR Conference Budapest (Hungary), 28/08/2018

Back to top