David Friedrich James Campbell

Priv.-Doz. Mag. Dr. David Friedrich James Campbell

Zentrumsleiter - Zentrum für Hochschulgovernance und Transformation

Projekte (Auszug Forschungs­datenbank)

Laufende Projekte

APIKS Austria – The Academic Profession in the Knowledge-Based Society

Projektzeitraum: 01.04.2020–31.12.2024
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Attila Pausits

Zu Favoriten hinzufügen

Abgeschlossene Projekte

INTERNATIONAL WORK BASED LEARNING IN HIGHER EDUCATION

Projektzeitraum: 28.02.2022–30.04.2024
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): David Friedrich James Campbell
Fördergeber: EU

Zu Favoriten hinzufügen

Sonderauswertung „APIKS“ Academic Profession in the Knowledge Society

Projektzeitraum: 01.04.2022–31.07.2022
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Franziska Lessky
Fördergeber: Sonstige

Zu Favoriten hinzufügen

Internationale Beispiele innovativer Hochschulkonzepte

Projektzeitraum: 01.09.2021–30.09.2021
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Attila Pausits
Fördergeber: Bund (Ministerien)

Zu Favoriten hinzufügen

SUSTAINABLE QUALITY ENHANCEMENT IN HIGHER EDUCATION LEARNING AND TEACHING. Integrative Core Dataset and Performance Data Analytics

Projektzeitraum: 01.09.2017–30.11.2020
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Attila Pausits
Fördergeber: EU
Förderprogramm: ERASMUS+

Zu Favoriten hinzufügen

Learning and Teaching Tools Fuelling University Relations with the Economy in Mozambique and South Africa

Projektzeitraum: 01.10.2016–14.10.2020
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): David Friedrich James Campbell
Fördergeber: EU
Förderprogramm: ERASMUS+

Zu Favoriten hinzufügen

Learning and Teaching Tools Fueling University Relations with the Economy

Projektzeitraum: 20.11.2015–10.02.2016
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Attila Pausits
Fördergeber: Bund (Ministerien)
Förderprogramm: Austria Mundus+

Zu Favoriten hinzufügen

Publikationen (Auszug Forschungs­datenbank)

Zenk L.; Pausits A.; Brenner B.; Campell D.F.; Behrens D.A. Stöckler E.M.; Oppl St.; Steiner G. (2024). Meta-competences in complex environments: An interdisciplinary perspective. Thinking Skills and Creativity, 53: 101515

Burkert, G.R.; Campbell, D.F.J.; Pausits, A.; Westa, S. (Hrsg.) (2024). Zukunft. Hochschulen. Governance. Kremser Thesen. Passagen Verlag, Wien

Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F. (2024). Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung. Waxmann, Münster

Campbell, D. F. J.; Pausits, A.; Geppert, C. (2024). Die APIKS-Studie in ihrer historischen Verortung. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 19-35, Waxmann, Münster

Campbell, D.F.J. (2024). Ein Pluralismus von Governance in der Governance ist wichtig, um Universitäten und die Hochschulsysteme in der Entwicklung „nach dem New Public Management“ nachhaltig und innovativ zu unterstützen. In: Burkert, G.R.; Campbell, D.F.J.; Pausits, A.; Westa, S., Zukunft. Hochschulen. Governance. Kremser Thesen: 29-34, Passagen Verlag, Wien

Campbell, D.F.J.; Westa, S.; Pausits, A. (2024). Von der Transformation der Governance und der Governance der Transformation. In: Burkert, G.R.; Campbell, D.F.J.; Pausits, A.; Westa, S., Zukunft. Hochschulen. Governance. Kremser Thesen: 9-14, Passagen Verlag, Wien

Geppert, C.; Campbell, D.F.J. (2024). Forschung an Österreichs Hochschulen aus der Perspektive des wissenschaftlichen und künstlerischen Personals. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 65-82, Waxmann, Münster

Campbell, D. F. J.; Carayannis, E. G. (2023). The academic firm within a Cyber-D4 environment. In: Carayannis, E. G.; Grigoroudis, E.; Campbell, D. F. J.; Katsikas, S. K., The Elgar Companion to Digital Transformation, Artificial Intelligence and Innovation in the Economy, Society and Democracy: 300–309, Edward Elgar Publishing Limited, Cheltenham

Pausits, A.; Oppl, S.; Schön, S.; Fellner, M.; Campbell, D.F.J.; Dobiasch, M. (2023). Emergency and innovation: the impact of state-of-emergency on innovative educational practices during the Covid-19 pandemic. In: Carayannis, E. G.; Grigoroudis, E.; Campbell, D. F. J.; Katsikas, S. K., The Elgar Companion to Digital Transformation, Artificial Intelligence and Innovation in the Economy, Society and Democracy: 348-374, Edward Elgar Publishing Limited, Cheltenham

Barbato, G.; Bugaj, J.; Campbell, D.F.J.; Cerbino, R.; Ciesielski, P.; Feliks-Dlugosz, A.; Milani, M.; Pausits, A. (2022). Performance indicators in higher education quality management of learning and teaching: lessons from a benchlearning exercise of six European universities. Quality in Higher Education, 28/1: 82-105

Carayannis, E. G.; Campbell, D. F. J. (2022). Towards an Emerging Unified Theory of Helix Architectures (EUTOHA): Focus on the Quintuple Innovation Helix Framework as the Integrative Device. Triple Helix, 9(1): 65-75

Carayannis, E. G.; Campbell, D. F. J.; Grigoroudis, E. (2022). Helix Trilogy: the Triple, Quadruple, and Quintuple Innovation Helices from a Theory, Policy, and Practice Set of Perspectives. Journal of the Knowledge Economy, 13(3): 2272-2301

Pausits, A.; Geppert, C.; Lessky, F.; Campbell, D. F. J. (2022). Internationale Beispiele innovativer Hochschulkonzepte, Darstellung von Konzepten zu Lehre, Curriculum und Studienzulassung/Studienrekrutierung. Edition Donau-Universität Krems, Krems

Campbell, D. F. J.; Pausits, A.; Reisky, F. (2022). Die Auswirkungen von COVID-19 auf die Lehre an Österreichs Hochschulen. Erste empirische Evidenzen und deren systematische Reflexion. zeitschrift für hochschulrecht, hochschulmanagement und hochschulpolitik, 55: 55-61

Carayannis, E. G.; Barth, T. D.; Campbell, D. F. J. (2022). O Modelo de Inovação da Hélice Quíntupla. O aquecimento global como desafio e motor da inovação. Revista Direito, Inovação e Regulações, 1(2): 89-111

Lessky, F.; Geppert, C.; Campbell, D. F. J.; Pausits, A. (2022). Die Situation von (Nachwuchs-)Wissenschafter:innen an österreichischen Hochschulen. Ergebnisse einer Sonderauswertung der APIKS-Austria-Befragung. Schriftenreihe Weiterbildung und lebensbegleitendes Lernen, Edition Donau-Universität Krems, Krems

Stransky-Can, K.; Campbell, D. F. J. (2022). Rahmenbedingungen für effektiveres Lehren und Lernen. Ein Blick in die Universitätsfinanzierungsverordnung und die Projekte SQELT sowie DILE. Zeitschrift für Hochschulrecht (zfhr), 21(5): 153-158, Österreich

Carayannis, E. G.; Campbell, D. F. J.; Grigoroudis, E. (2021). Democracy and the Environment: How Political Freedom Is Linked with Environmental Sustainability. Sustainability, 13 (10): 1-15

Carayannis, E. G.; Campbell, D. F. J.; Grigoroudis, E. (2021). Helix Trilogy: the Triple, Quadruple, and Quintuple Innovation Helices from a Theory, Policy, and Practice Set of Perspectives. Journal of the Knowledge Economy, 25 June 2021: 10 - 30

Carayannis, E.G.; Campbell, D.F.J. (2021). Democracy of Climate and Climate for Democracy: the Evolution of Quadruple and Quintuple Helix Innovation Systems. Journal of the Knowledge Economy, 12(4): 2050 - 2082

Mehr laden
von

Vorträge (Auszug Forschungs­datenbank)

What Does Third (and Fourth) Mission Mean in Higher Education? Third Mission and the Governance of Third Mission, Reflections and Discussion.

Engage: Fostering Community Engagement in Higher Education for Diversity, Equity, and Inclusion: International Workshop, 14.10.2024

Plattform Univision Governance

19. Netzwerktreffen Hochschulforschung, 15.11.2023

Third Mission Activities and Interdisciplinary Research at Universities in Austria: Comparison of the CAP (2010) and APIKS (2021) Surveys.

EAIR Forum Linz 2023, 05.09.2023

Quality of Democracy in Global Comparison:Democracy as Innovation Enabler

20th Triple Helix Conference, 28.06.2022

Entrepreneurship and Innovation at Austrian and Georgian Higher Education Institutions: The impact of contexts on different concepts and methods of implementation.

Uncertainty in Higher Education: Hochschulen in einer von Volatilität geprägten Welt., 19.10.2021

Arbeitsbedingungen in der Wissenschaft in Zeiten der Corona-Pandemie. Eine quantitative Untersuchung der Sichtweisen des wissenschaftlichen und künstlerischen Personals an Hochschulen in Österreich

3. Konferenz des Netzwerks Hochschulforschung Österreich, 19.10.2021

Innovation and Distance Learning: How COVID-19 has Impacted Organizational Development of Austrian Higher Education Institutions

EAIR 43rd Annual Forum, 10.09.2021

Epistemic Governance and Innovation: How Organizational Development can Refer to Interdisciplinarity and Transdisciplinarity in Higher Education.

Forum Innovation 2021 "Higher Education and Research: Vector of Responsible Innovation, 02.06.2021

The Governance of Indicators for Teaching and Learning in Higher Education: Lessons Learned from the SQELT Project

6th Central European Higher Education Cooperation (CEHEC) Conference, 23.04.2021

Universities in Transformation: Digital Management of an Institutional Organization

Conference: Multiple Matters: From Neglected Things to Arts of Noticing Fragility, 17.02.2021

Enhancing the sustainability of Service Learning projects

International online Konferenz “What does it mean to be(come) an engaged university?”, 15.07.2020

Triple Helix vs. Quadruple and Quintuple Helix Dialogue

Triple Helix Conference 2020, 16.06.2020

Positioning higher education institutions in Europe: towards a post-industrial model of HE and epistemic governance

X International Russian Higher Education Conference, Contributions of Higher Education to Society and Economy: Global, National and Local, Moscow, RU, 24.10.2019

How entrepreneurial are our universities really? The use of ‘HEInnovate’ in practice

EAIR Conference 2019, Leiden, Netherlands, 27.08.2019

"Cross-Employment" as a New Type of Academic Careers? (An Opinion Piece.)

EAIR Forum 2019: Responsibility of Higher Education Systems: What? Why? How?, Leiden, Netherlands, 26.08.2019

Demokratiequalität als Innovation Enabler

Demokratie und wie man dem Populismus entgegentreten kann, IWF, Wien, Österreich, 11.02.2019

Was bedeutet Innovation an Universitäten? Durch welche Strategien und Instrumente des Wissensmanagements kann eine Universität ihre Innovationsfähigkeit verbessern?

5. Internationale Tagung für Qualitätsmanagement und Qualitätsentwicklung im Hochschulbereich, TU Graz, Österreich, 05.02.2019

Dual Studies in Higher Education: An International Comparison of Africa and the European Union (EU)

EAIR Conference Budapest (Hungary), 28.08.2018

Zum Anfang der Seite