
Univ.-Prof. Dkfm. Dr. habil Attila Pausits
- attila.pausits@donau-uni.ac.at
- +43 2732 893-2266
- To contact form
- Campus Krems, Tract L, 2nd Floor, 2.206
- University for Continuing Education Krems
- Department for Higher Education Research
- Dr.-Karl-Dorrek-Straße 30
- 3500 Krems
- Austria
Projects (Extract Research Database)
INTERNATIONAL WORK BASED LEARNING IN HIGHER EDUCATION
Internationale Beispiele innovativer Hochschulkonzepte
Steering Higher Education for Community Engagement (SHEFCE)
Publications (Extract Research Database)
Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S. (2022). Validierung und Anerkennung non-formal und informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen. Rahmenbedingungen, Erfahrungen und Herausforderungen.https://www.waxmann.com/waxmann-buecher/?no_cache=1&tx_p2waxmann_pi2%5Bbuch%5D=BUC127957&tx_p2waxmann_pi2%5Bac. Waxmann, Münster, New York
Pausits, A.; Geppert, C.; Lessky, F.; Campbell, D. F. J. (2022). Internationale Beispiele innovativer Hochschulkonzepte, Darstellung von Konzepten zu Lehre, Curriculum und Studienzulassung/Studienrekrutierung. Edition Donau-Universität Krems, Krems
Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S. (2022). Herausforderungen und Chancen bei der Gestaltung von Anerkennungs- und Validierungsverfahren an Hochschulen. In: Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S., Validierung und Anerkennung non-formal und informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen. Rahmenbedingungen, Erfahrungen und Herausforderungen: 9-22, Waxmann, Münster, New York
Fellner, M.; Rusu, A. S.; Pausits, A (2022). Facets of Service Learning in Higher Education: A cross-case analysis of diverging conceptualisations. In: Sengupta, E.; Blessinger, P., Role of Education and Pedagogical Approach in Service Learning: 95-112, Emerald Publishing Limited, Bingley
Keser Aschenberger, F.; Pausits, A. (2022). Possible future scenarios of non-formal and informal learning in relation to recognition and validation of prior learnings. In: Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S., Validierung und Anerkennung non-formal und informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen. Rahmenbedingungen, Erfahrungen und Herausforderungen. 259-272, Waxmann, Münster, New York
Pausits, A. (2022). Validierung 2030 – Thesen zur erfolgreichen Implementierung an Hochschulen in der Zukunf. In: Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S., Validierung und Anerkennung non-formal und informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen. Rahmenbedingungen, Erfahrungen und Herausforderungen. 273-282, Waxmann, Münster, New York
Pausits, A.; Kivistö, J.; Pekkola, E.; Reisky, F.; Mugabi, H. (2022). The impact of human resource management policies on higher education in Europe. In: Sarrico, C. S.; Rosa, M. J.; Carvalho, T., Research Handbook on Academic Careers and Managing Academics: 251–267, Edward Elgar Publishing Limites, Glos
Barbato, G.; Bugaj, J.; Campbell, D.F.J.; Cerbino, R.; Ciesielski, P.; Feliks-Dlugosz, A.; Milani, M.; Pausits, A. (2022). Performance indicators in higher education quality management of learning and teaching: lessons from a benchlearning exercise of six European universities. Quality in Higher Education, 28/1: 82-105
Campbell, D. F. J.; Pausits, A.; Reisky, F. (2022). Die Auswirkungen von COVID-19 auf die Lehre an Österreichs Hochschulen. Erste empirische Evidenzen und deren systematische Reflexion. zeitschrift für hochschulrecht, hochschulmanagement und hochschulpolitik, 55: 55-61
Vellamo, T.; Kivistö, J.; Pausits, A. (2022). Steering by stealth? Influence of Erasmus Mundus Joint Master’s Programmes in European higher education policy. European Journal of Higher Education, 02 Oct 2022: https://doi.org/10.1080/21568235.2022.2126380, Taylor & Francis
Geppert, C.; Reisky, F.; Pausits, A. (2022). Die Situation der Beschäftigten an Pädagogischen Hochschulen in Österreich: Ergebnisse aus dem Projekt APIKS Austria. Schriftenreihe Weiterbildung und lebensbegleitendes Lernen: DOI: 10.48341/fnaq-6510, Edition Donau-Universität Krems
Lessky, F.; Geppert, C.; Campbell, D. F. J.; Pausits, A. (2022). Die Situation von (Nachwuchs-)Wissenschafter:innen an österreichischen Hochschulen. Ergebnisse einer Sonderauswertung der APIKS-Austria-Befragung. Schriftenreihe Weiterbildung und lebensbegleitendes Lernen, Edition Donau-Universität Krems, Krems
Pausits, A.; Aichinger, R; Unger, M.; Fellner, M.; Thaler, B. (2021). Rigour and Relevance: Hochschulforschung im Spannungsfeld zwischen Methodenstrenge und Praxisrelevanz. Waxmann, Wien
Campbell, D.F.J.; Burkert, G.R.; Lampoltshammer, T. (2021). Vom Governance-zu-Governance-Lernen in Hochschulsystemen. Was kommt nach New Public Management? In: Pausits, A.; Aichinger, R.; Unger, M.; Fellner, M.; Thaler, B., Rigour and Relevance: Hochschulforschung im Spannungsfeld zwischen Methodenstrenge und Praxisrelevanz: 203-213, Waxmann, Münster
Fellner, M.; Lessky, F.; Pausits, A. (2021). Community Engagement at the University for Continuing Education Krems: Results of TEFCE Toolbox Implementation. University for Continuing Education, University for Continuing Education, Krems
Pausits, A.; Oppl, S.; Schön, S.; Fellner; M.: Campbell, D. F. J.; Dobiasch, M. (2021). Distance Learning an österreichischen Universitäten und Hochschulen im Sommersemester 2020 und Wintersemester 2020/21. Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Forschung, Wien
Gregorová, A. B.; Matulayová, T.; Tkadlcíková, L.; Vodsedalek, V.; Rusu, A. S.; Costea-Barlutiu, C.; Fellner, M.; Pausits, A.; Reisky, F.; Ilic, B. C.; Jelenc, L.; Sporer, T.; Kohn, T.; Kurcíková, K.; Sabo, R.; Šavrnochová, M.; Šolcová, J.; Nemcová, L.; Heinzová, Z. (2020). Recommendations for Promoting and Strengthening Service-learning in European Higher Education. Project SLIHE, Rijeka
Gregorová, A. B.; Matulayová, T.; Tkadlcíková, L.; Vodsedalek, V.; Rusu, A. S.; Costea-Barlutiu, C.; Pausits, A.; Reisky, F.; Ilic, B. C.; Jelenc, L.; Sporer, T.; Husterer, I.; Svidronová, M. M.; Kubealaková, M.; Bariaková, Z.; Šolcová, J.; Nemcová, L.; Heinzová, Z.; Rovnanová, L. (2020). Service-Learning for Teachers in Higher Education Institutions. Argonaut, Cluj-Napoca
Kivistö, J.; Pausits, A. (2020). Erasmus Mundus. In: David, M.; Amey, M., The SAGE encyclopedia of higher education: 471-472, SAGE Publications, Inc.,, New York
Leitner, K. H., Pausits, A., Giesecke, S., Schartinger, D., Kalcik, R., Keser-Aschenberger, F. (2020). Prospective Report on the Future of Non-Formal and Informal Learning: Towards Lifelong and Life-wide Learning Ecosystems. Publications Office of the European Union, Publications office of the European Union, Luxemburg
Lectures (Extract Research Database)
Early career researchers and their perception of PhD phase and career prospects
APIKS Conference Chile 2023, 25/01/2023
Internationale Beispiele innovativer Hochschulkonzepte
Forschungskolloquium Hochschulforschung im Dialog, 27/09/2022
To be or not to be an academic? The changing profession in higher education – some evidence from Austria
Celebration Conference in honour of prof. Gábor Halász, 27/09/2022
Future Skills and Higher Education – Expectations, Fake News and Nuts and Bolts.
High School to Higher Education: Empowering the Transition, 21/09/2022
Research at University Colleges of Teacher Education – The Transformation to a Research Oriented Institution
EAIR Forum 2022 "Accelerating the Future of Higher Education", 06/09/2022
Higher Education Governance and Academics’ Perception of Institutional Governance and Management Practices – A Comparative Analysis
EAIR Forum 2022 "Accelerating the Future of Higher Education", 05/09/2022
Die Situation der Beschäftigten an öffentlichen und privaten Pädagogischen Hochschulen in Österreich - Ergebnisse aus dem Projekt APIKS Austria
Dienstbesprechung der Rektorinnen und Rektoren der Pädagogischen Hochschulen, 22/06/2022
Who participates where? Stratification in higher education and social and gender-related inequalities in the academic profession – Comparative Evidence from Germany and Austria
APIKS Conference: General work situation and working conditions in academia, 03/03/2022
Social responsibility and outreach: training “even more concerned” citizens?
Revisited: the University and the Concerned Citizen, 15/02/2022
Arbeitsbedingungen in der Wissenschaft in Zeiten der Corona-Pandemie. Eine quantitative Untersuchung der Sichtweisen des wissenschaftlichen und künstlerischen Personals an Hochschulen in Österreich
3. Konferenz des Netzwerks Hochschulforschung Österreich, 19/10/2021
Innovation and Distance Learning: How COVID-19 has Impacted Organizational Development of Austrian Higher Education Institutions
EAIR 43rd Annual Forum, 10/09/2021
The ambiguous relationship of teaching-focused Academics’ Societal Engagement and Research
EAIR 43rd Annual Forum, 09/09/2021
Innovation Audits as an Innovative Approach for higher Education Institutions
Forum Innovation 2021 "Higher Education and Research: Vector of Responsible Innovation, 02/06/2021
Future of Non-Formal and Informal Learning and Implications for Higher Education
eucen Seminar Across the Atlantic 2021, 29/04/2021
The Governance of Indicators for Teaching and Learning in Higher Education: Lessons Learned from the SQELT Project
6th Central European Higher Education Cooperation (CEHEC) Conference, 23/04/2021
Vorstellung(en) Department für Hochschulforschung
Netzwerktreffen Netzwerk Hochschulforschung Österreich, 03/12/2020
The limits of face-to-face education
5th EU-China High-Level People-to-People Policy Dialogue, 09/11/2020
Informal and non formal education future in and impact for higher education
16th MELLEARN Conference, 15/10/2020
Learning and Teaching Tools Fuelling University Relations with the Economy in Mozambique and South Africa
Latfure Final Conference, 09/10/2020
Treiber, Modelle und Auswirkungen von Fusionen in der Forschung. Die Eingliederung von außeruniversitären Forschungseinrichtungen an Universitäten in Österreich.
Rigour and Relevance: Hochschulforschung im Spannungsfeld zwischen Methodenstrenge und Praxisrelevanz, 22/05/2020
Tags