Projects (Extract Research Database)

Publications (Extract Research Database)

Barbato, G.; Bugaj, J.; Campbell, D.F.J.; Cerbino, R.; Ciesielski, P.; Feliks-Dlugosz, A.; Milani, M.; Pausits, A. (2022). Performance indicators in higher education quality management of learning and teaching: lessons from a benchlearning exercise of six European universities. Quality in Higher Education, 28/1: 82-105

Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S. (2022). Validierung und Anerkennung non-formal und informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen. Rahmenbedingungen, Erfahrungen und Herausforderungen.https://www.waxmann.com/waxmann-buecher/?no_cache=1&tx_p2waxmann_pi2%5Bbuch%5D=BUC127957&tx_p2waxmann_pi2%5Bac. Waxmann, Münster, New York

Pausits, A.; Geppert, C.; Lessky, F.; Campbell, D. F. J. (2022). Internationale Beispiele innovativer Hochschulkonzepte, Darstellung von Konzepten zu Lehre, Curriculum und Studienzulassung/Studienrekrutierung. Edition Donau-Universität Krems, Krems

Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S. (2022). Herausforderungen und Chancen bei der Gestaltung von Anerkennungs- und Validierungsverfahren an Hochschulen. In: Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S., Validierung und Anerkennung non-formal und informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen. Rahmenbedingungen, Erfahrungen und Herausforderungen: 9-22, Waxmann, Münster, New York

Keser Aschenberger, F.; Pausits, A. (2022). Possible future scenarios of non-formal and informal learning in relation to recognition and validation of prior learnings. In: Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S., Validierung und Anerkennung non-formal und informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen. Rahmenbedingungen, Erfahrungen und Herausforderungen. 259-272, Waxmann, Münster, New York

Pausits, A. (2022). Validierung 2030 – Thesen zur erfolgreichen Implementierung an Hochschulen in der Zukunf. In: Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S., Validierung und Anerkennung non-formal und informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen. Rahmenbedingungen, Erfahrungen und Herausforderungen. 273-282, Waxmann, Münster, New York

Pausits, A.; Kivistö, J.; Pekkola, E.; Reisky, F.; Mugabi, H. (2022). The impact of human resource management policies on higher education in Europe. In: Sarrico, C. S.; Rosa, M. J.; Carvalho, T., Research Handbook on Academic Careers and Managing Academics: 251–267, Edward Elgar Publishing Limites, Glos

Campbell, D. F. J.; Pausits, A.; Reisky, F. (2022). Die Auswirkungen von COVID-19 auf die Lehre an Österreichs Hochschulen. Erste empirische Evidenzen und deren systematische Reflexion. zeitschrift für hochschulrecht, hochschulmanagement und hochschulpolitik, 55: 55-61

Pausits, A.; Aichinger, R; Unger, M.; Fellner, M.; Thaler, B. (2021). Rigour and Relevance: Hochschulforschung im Spannungsfeld zwischen Methodenstrenge und Praxisrelevanz. Waxmann, Wien

Campbell, D.F.J.; Burkert, G.R.; Lampoltshammer, T. (2021). Vom Governance-zu-Governance-Lernen in Hochschulsystemen. Was kommt nach New Public Management? In: Pausits, A.; Aichinger, R.; Unger, M.; Fellner, M.; Thaler, B., Rigour and Relevance: Hochschulforschung im Spannungsfeld zwischen Methodenstrenge und Praxisrelevanz: 203-213, Waxmann, Münster

Pausits, A.; Oppl, S.; Schön, S.; Fellner; M.: Campbell, D. F. J.; Dobiasch, M. (2021). Distance Learning an österreichischen Universitäten und Hochschulen im Sommersemester 2020 und Wintersemester 2020/21. Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Forschung, Wien

Gregorová, A. B.; Matulayová, T.; Tkadlcíková, L.; Vodsedalek, V.; Rusu, A. S.; Costea-Barlutiu, C.; Fellner, M.; Pausits, A.; Reisky, F.; Ilic, B. C.; Jelenc, L.; Sporer, T.; Kohn, T.; Kurcíková, K.; Sabo, R.; Šavrnochová, M.; Šolcová, J.; Nemcová, L.; Heinzová, Z. (2020). Recommendations for Promoting and Strengthening Service-learning in European Higher Education. Project SLIHE, Rijeka

Gregorová, A. B.; Matulayová, T.; Tkadlcíková, L.; Vodsedalek, V.; Rusu, A. S.; Costea-Barlutiu, C.; Pausits, A.; Reisky, F.; Ilic, B. C.; Jelenc, L.; Sporer, T.; Husterer, I.; Svidronová, M. M.; Kubealaková, M.; Bariaková, Z.; Šolcová, J.; Nemcová, L.; Heinzová, Z.; Rovnanová, L. (2020). Service-Learning for Teachers in Higher Education Institutions. Argonaut, Cluj-Napoca

Kivistö, J.; Pausits, A. (2020). Erasmus Mundus. In: David, M.; Amey, M., The SAGE encyclopedia of higher education: 471-472, SAGE Publications, Inc.,, New York

Leitner, K. H., Pausits, A., Giesecke, S., Schartinger, D., Kalcik, R., Keser-Aschenberger, F. (2020). Prospective Report on the Future of Non-Formal and Informal Learning: Towards Lifelong and Life-wide Learning Ecosystems. Publications Office of the European Union, Publications office of the European Union, Luxemburg

Pausits, A. (2020). University mergers in Austria. Experiences and future scenarios for organisational development in tertiary education. In: Broucker, B; Borden, V.; Kallenberg, T.; Milsom, C., Responsibility of Higher Education Systems. What? How? Why? 111-126, Brill, Leiden

Campbell, D. F. J.; Pausits; A.; Fellner, M. (2020). Universität und Innovationen: Beispiele aus der österreichischen Hochschullandschaft. 19(1):15,. Zeitschrift für Hochschulrecht Hochschulmanagement und Hochschulpolitik, zfhr, 19(1): 5-24, Verlag Österreich

Brozmanová Gregorová, A.; Matulayová, T.; Tkadlcíková, L.; Vodsedalek, V.; Rusu, A. S.; Costea-Barlu$iu, C.; Pausits, A.; Reisky, F.; Culum, B.; Jelenc, L.; Sporer, T.; Husterer, I.; Svidronová, M. M.; Kubealaková, M.; Bariaková, Z.; Šolcová, J.; Nemcová, L.; Heinzová, Z.; Rovnanová, L. (2019). Teacher training in service-learning. Manual for trainers. 1. Edition, Matej Bel University Press, Banská Bystrica

Pausits, A.; Aichinger, R.; Unger, M. (2019). Quo vadis, Hochschule? - Beiträge zur evidenzbasierten Hochschulentwicklung. Waxmann, Münster

Kivistö, J.; Pekkola, E.; Pausits, A. (2019). Academic careers and promotions in Finland and Austria: System and institutional perspectives. In: Mahat, M.; Tatebe, J., Achieving Academic Promotion: 105-125, Emerald Publishing Limited, UK

Load more
from

Lectures (Extract Research Database)

Who participates where? Stratification in higher education and social and gender-related inequalities in the academic profession – Comparative Evidence from Germany and Austria

APIKS Conference: General work situation and working conditions in academia, 03/03/2022

Social responsibility and outreach: training “even more concerned” citizens?

Revisited: the University and the Concerned Citizen, 15/02/2022

Arbeitsbedingungen in der Wissenschaft in Zeiten der Corona-Pandemie. Eine quantitative Untersuchung der Sichtweisen des wissenschaftlichen und künstlerischen Personals an Hochschulen in Österreich

3. Konferenz des Netzwerks Hochschulforschung Österreich, 19/10/2021

Innovation and Distance Learning: How COVID-19 has Impacted Organizational Development of Austrian Higher Education Institutions

EAIR 43rd Annual Forum, 10/09/2021

The ambiguous relationship of teaching-focused Academics’ Societal Engagement and Research

EAIR 43rd Annual Forum, 09/09/2021

Innovation Audits as an Innovative Approach for higher Education Institutions

Forum Innovation 2021 "Higher Education and Research: Vector of Responsible Innovation, 02/06/2021

Future of Non-Formal and Informal Learning and Implications for Higher Education

eucen Seminar Across the Atlantic 2021, 29/04/2021

The Governance of Indicators for Teaching and Learning in Higher Education: Lessons Learned from the SQELT Project

6th Central European Higher Education Cooperation (CEHEC) Conference, 23/04/2021

Vorstellung(en) Department für Hochschulforschung

Netzwerktreffen Netzwerk Hochschulforschung Österreich, 03/12/2020

The limits of face-to-face education

5th EU-China High-Level People-to-People Policy Dialogue, 09/11/2020

Informal and non formal education future in and impact for higher education

16th MELLEARN Conference, 15/10/2020

Learning and Teaching Tools Fuelling University Relations with the Economy in Mozambique and South Africa

Latfure Final Conference, 09/10/2020

Treiber, Modelle und Auswirkungen von Fusionen in der Forschung. Die Eingliederung von außeruniversitären Forschungseinrichtungen an Universitäten in Österreich.

Rigour and Relevance: Hochschulforschung im Spannungsfeld zwischen Methodenstrenge und Praxisrelevanz, 22/05/2020

Förderliche Rahmenbedingungen für die Etablierung von Service Learning an Hochschulen

8. Tag der Lehre der FH OÖ, 18/05/2020

Positioning higher education institutions in Europe: towards a post-industrial model of HE and epistemic governance

X International Russian Higher Education Conference, Contributions of Higher Education to Society and Economy: Global, National and Local, Moscow, RU, 24/10/2019

Zukunftsreise Hochschule

Ausschuss für Bildungs- und Gesellschaftspolitik der Industrieellenvereinigung, Wien; Österreich, 22/10/2019

Convergences and divergences in good governance – the MARIHE perspective

MARIHE Day, Krems, Österreich, 25/09/2019

University Mergers in Austria. Experiences and future scenarios for organisational development in tertiary education

EAIR Forum, Leiden, Niederlande, 28/08/2019

How entrepreneurial are our universities really? The use of ‘HEInnovate’ in practice

EAIR Forum 2019: Responsibility of Higher Education Systems: What? Why? How?, 27/08/2019

Treiber, Modelle und Auswirkungen von Fusionen in der Forschung. Die Eingliederung von außeruniversitären Forschungseinrichtungen an Universitäten in Österreich

Rigour and Relevance: Hochschulforschung im Spannungsfeld zwischen Methodenstrenge und Praxisrelevanz. 2. Jahrestagung Hofo, Wien, Österreich, 22/05/2019

Load more
from
Back to top