Corinna Geppert

Projects (Extract Research Database)

Running projects

APIKS Austria – The Academic Profession in the Knowledge-Based Society

Duration: 01/04/2020–31/12/2024
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Attila Pausits

Add to favorites

Completed projects

INTERNATIONAL WORK BASED LEARNING IN HIGHER EDUCATION

Duration: 28/02/2022–30/04/2024
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): David Friedrich James Campbell
Funding: EU

Add to favorites

Erhebung und Analyse der Auswirkungen der gesetzten Maßnahmen zur Weiterentwicklung sowie Empfehlungen zum qualitativen Ausbau der Doktoratsausbildung an öffentlichen Universitäten

Duration: 11/11/2022–31/10/2023
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Attila Pausits
Funding: Bund (Ministerien)

Add to favorites

Sonderauswertung „APIKS“ Academic Profession in the Knowledge Society

Duration: 01/04/2022–31/07/2022
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Franziska Lessky
Funding: Sonstige

Add to favorites

Internationale Beispiele innovativer Hochschulkonzepte

Duration: 01/09/2021–30/09/2021
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Attila Pausits
Funding: Bund (Ministerien)

Add to favorites

Publications (Extract Research Database)

Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F. (2024). Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung. Waxmann, Münster

Campbell, D. F. J.; Pausits, A.; Geppert, C. (2024). Die APIKS-Studie in ihrer historischen Verortung. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 19-35, Waxmann, Münster

Geppert, C. (2024). “The School, Where You Learn How to Dance Your Name.” An Analysis of the Public and Academic Debate About Waldorf Schools in Austria. In: Hoffmann, A.-K.; Buck, M. F., Critically Assessing the Reputation of Waldorf Education in Academia and the Public: Early Endeavours of Expansion, 1919–1955: 150-174, Routledge, London

Geppert, C. (2024). Das Projekt APIKS Austria und die Beschreibung der Stichprobe. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 27-35, Waxmann, Münster

Geppert, C. (2024). Lehre an Österreichs Hochschulen aus der Perspektive des wissenschaftlichen und künstlerischen Personals. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 37-63, Waxmann, Münster

Geppert, C.; Campbell, D.F.J. (2024). Forschung an Österreichs Hochschulen aus der Perspektive des wissenschaftlichen und künstlerischen Personals. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 65-82, Waxmann, Münster

Pausits, A.; Geppert, C. (2024). The changing academic profession and career trajectories – implications of tenure track in Austria. In: Pekkola, E.; Siekkinen, T., Tenure Tracks in European Universities. Managing Careers in Academia: 42-57, Edward Elgar Publishing, Cheltenham

Pausits, A.; Geppert, C. (2024). Wissens- und Technologietransferaktivitäten des wissenschaftlichen und künstlerischen Personals. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 113-132, Waxmann, Münster

Reisky, F.; Geppert, C. (2024). Governance und Management an Österreichs Hochschulen aus der Perspektive des wissenschaftlichen und künstlerischen Personals. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 97-112, Waxmann, Münster

Reisky, F.; Geppert, C. (2024). Das Wissenschaftsverständnis des wissenschaftlichen und künstlerischen Personals an Österreichs Hochschulen. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 83-96, Waxmann, Münster

Geppert, C.; Lessky, F.; Keser Aschenberger, F. (2024). Die Meinung der Studierenden zur Verbesserung der (Online-) Lehre in der akademischen Weiterbildung nutzen. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 19(2): 41-62

Geppert, C.; Pausits, A.; Mitterauer, L.; Hofer, M. (2024). To leave or not to leave? Expectations, factors, and trajectories of academic careers in the light of doctoral programme reforms. Studies in Higher Education, 2024: 1-20

Geppert, C.; Hönig, B.; Reisky, Fl.; Pausits, A. (2024). Das strukturierte Doktorat. Erhebung und Analyse der Auswirkungen der gesetzten Maßnahmen zur Weiterentwicklung sowie Empfehlungen zum qualitativen Ausbau der Doktoratsausbildung an öffentlichen Universitäten. University of Krems Press, Krems

Geppert, C.; Lessky, F. (2023). Innovation and student equity in higher education. In: Carayannis, E. G.; Grigoroudis, E.; Campbell, D. F. J.; Katsikas,S. K., The Elgar Companion to Digital Transformation, Artificial Intelligence and Innovation in the Economy, Society and Democracy: 326-344, Edward Elgar Publishing Limited, Cheltenham

Reisky, F.; Geppert, C.; Pausits, A. (2023). Higher Education Governance in Austria. Academics’ Perception of Institutional Governance and Management Practices. In: Broucker, B.; Milsom, C.; Calleja, J.; O'Hara, M., Accelerating the Future of Higher Education: 30-45, Brill, Leiden

Schmoelz, A.; Geppert, C.; Schwarz, S.; Svecnik, E.; Koch, J.; Bieg, T.; Freund, L. (2023). Assessing the Second-Level Digital Divide in Austria: A Representative Study on Demographic Differences in Digital Competences. Digital Education Review, 44: 61-75

Geppert, C.; Pausits, A. (2023). Gender und Hochschulkarrieren: Sonderauswertung für das Projekt „Stärkung der Humanressourcen für Wissenschaft und Forschung in Österreich“. University of Krems Press, Krems

Pausits, A.; Geppert, C.; Lessky, F.; Campbell, D. F. J. (2022). Internationale Beispiele innovativer Hochschulkonzepte, Darstellung von Konzepten zu Lehre, Curriculum und Studienzulassung/Studienrekrutierung. Edition Donau-Universität Krems, Krems

Geppert, C.; Reisky, F.; Pausits, A. (2022). Die Situation der Beschäftigten an Pädagogischen Hochschulen in Österreich: Ergebnisse aus dem Projekt APIKS Austria. Schriftenreihe Weiterbildung und lebensbegleitendes Lernen: DOI: 10.48341/fnaq-6510, Edition Donau-Universität Krems

Lessky, F.; Geppert, C.; Campbell, D. F. J.; Pausits, A. (2022). Die Situation von (Nachwuchs-)Wissenschafter:innen an österreichischen Hochschulen. Ergebnisse einer Sonderauswertung der APIKS-Austria-Befragung. Schriftenreihe Weiterbildung und lebensbegleitendes Lernen, Edition Donau-Universität Krems, Krems

Lectures (Extract Research Database)

Futures of Higher Education and Science by Structured Doctoral Education: The Austrian Case in International Comparison

CHER 36th Annual Conference, 06/09/2024

Research Excellence Sustained by Doctoral Education

EAIR Forum 2024, 22/08/2024

Where are they going? Register-data-based analysis of doctorate graduates’ career paths

2024 EUA-CDE Annual Meeting, 28/06/2024

Exploring the Impact of the Research-Teaching Nexus on Academics' Job Satisfaction: A Comparative Study in Canada, Germany and Austria

Annual Canadian Sociological Association (CSA) Conference, 19/06/2024

Strukturierte Doktoratsprogramme an österreichischen Universitäten: Status quo und Ausblick

20. Netzwerktreffen des Netzwerks Hochschulforschung Österreich, 13/06/2024

Zielerreichung von Doktoratsstudien: Eine Analyse auf Basis des „Absolvent:innen-Trackings“ (ATRACK)

Frühjahrstagung des AK Hochschulen der DeGEval, 21/03/2024

The Impact of the Structured Doctorate on the Academic Profession in Austria

APIKS Hiroshima 2024 International Conference - Changes in the Academic Profession in the Knowledge-Based Society and International Comparison, 04/02/2024

The Need for a Complex Mixed Methods Approach and the Associated Pitfalls. A discussion based on a project on the implementation of the structured doctorate in Austria

International Conference Mixed Methods Research in Education, 16/11/2023

How should Teaching in a Post-Pandemic University look like? Students' perceptions on online-teaching in ACE

EAIR Conference 2023, 05/09/2023

Academics’ Societal Engagement in Switzerland and Austria: A replication study attempt

APIKS Conference 2023 Krems, 02/09/2023

Load more
from
Back to top