
Mag. Mag. Dr. Corinna Geppert
- corinna.geppert@donau-uni.ac.at
- +43 2732 893-5327
- Zum Kontaktformular
- Campus Krems, Trakt L, 2. Stock, 2.204
- Universität für Weiterbildung Krems
- Department für Hochschulforschung
- Dr.-Karl-Dorrek-Straße 30
- 3500 Krems
- Österreich
Projekte (Auszug Forschungsdatenbank)
Laufende Projekte
Projektzeitraum: 11.11.2022–31.10.2023
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Attila Pausits
Fördergeber: Bund (Ministerien)
INTERNATIONAL WORK BASED LEARNING IN HIGHER EDUCATION
Projektzeitraum: 28.02.2022–27.02.2024
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): David Friedrich James Campbell
Fördergeber: EU
APIKS Austria – The Academic Profession in the Knowledge-Based Society
Projektzeitraum: 01.04.2020–31.12.2023
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Attila Pausits
Abgeschlossene Projekte
Sonderauswertung „APIKS“ Academic Profession in the Knowledge Society
Projektzeitraum: 01.04.2022–31.07.2022
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Franziska Lessky
Fördergeber: Sonstige
Internationale Beispiele innovativer Hochschulkonzepte
Projektzeitraum: 01.09.2021–30.09.2021
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Attila Pausits
Fördergeber: Bund (Ministerien)
Publikationen (Auszug Forschungsdatenbank)
Geppert, C.; Lessky, F. (2023). Innovation and student equity in higher education. In: Carayannis, E. G.; Grigoroudis, E.; Campbell, D. F. J.; Katsikas,S. K., The Elgar Companion to Digital Transformation, Artificial Intelligence and Innovation in the Economy, Society and Democracy: 326-344, Edward Elgar Publishing Limited, Cheltenham
Reisky, F.; Geppert, C.; Pausits, A. (2023). Higher Education Governance in Austria. Academics’ Perception of Institutional Governance and Management Practices. In: Broucker, B.; Milsom, C.; Calleja, J.; O'Hara, M., Accelerating the Future of Higher Education: 30-45, Brill, Leiden
Pausits, A.; Geppert, C.; Lessky, F.; Campbell, D. F. J. (2022). Internationale Beispiele innovativer Hochschulkonzepte, Darstellung von Konzepten zu Lehre, Curriculum und Studienzulassung/Studienrekrutierung. Edition Donau-Universität Krems, Krems
Geppert, C.; Reisky, F.; Pausits, A. (2022). Die Situation der Beschäftigten an Pädagogischen Hochschulen in Österreich: Ergebnisse aus dem Projekt APIKS Austria. Schriftenreihe Weiterbildung und lebensbegleitendes Lernen: DOI: 10.48341/fnaq-6510, Edition Donau-Universität Krems
Lessky, F.; Geppert, C.; Campbell, D. F. J.; Pausits, A. (2022). Die Situation von (Nachwuchs-)Wissenschafter:innen an österreichischen Hochschulen. Ergebnisse einer Sonderauswertung der APIKS-Austria-Befragung. Schriftenreihe Weiterbildung und lebensbegleitendes Lernen, Edition Donau-Universität Krems, Krems
Vorträge (Auszug Forschungsdatenbank)
How should Teaching in a Post-Pandemic University look like? Students' perceptions on online-teaching in ACE
EAIR Conference 2023, 05.09.2023
The desirability of an academic career – a cross-country comparison
APIKS Conference 2023 Krems, 02.09.2023
Academics’ Societal Engagement in Switzerland and Austria: A replication study attempt
APIKS Conference 2023 Krems, 02.09.2023
To leave or not to leave? Expectations, factors, and trajectories of academic careers in the light of doctoral programme reforms
CHER Conference 2023, 30.08.2023
„The School, Where You Learn How to Dance Your Name”. An analysis of the public debate about Waldorf schools in Austria
European Conference of Education Research 2023, 24.08.2023
Early Career Researchers and their Career Prospects
European Conference of Education Research 2023, 22.08.2023
Doktorats- bzw. PhD-Studium und was dann? Eine Analyse von Karriereverläufen auf Basis des „Absolvent:innen-Trackings“
4. Konferenz Netzwerk Hochschulforschung 2023 "Transition and Transformation in Higher Education", 06.07.2023
Understanding Precarity through the Lens of the Privileged – Professorial Perceptions of Academic Careers
Annual Meeting of the American Educational Research Association, 14.04.2023
Early career researchers and their perception of PhD phase and career prospects
APIKS Conference Chile 2023, 25.01.2023
Service Learning an österreichischen Hochschulen. Eine Bestandsaufnahme
Jahrestagung des Hochschulnetzwerks „Bildung durch Verantwortung“ e.V., 30.09.2022
Bildungswege in der Retrospektive. Die Niederösterreichische Neue Mittelschule in biographischen Rekonstruktionen
ÖFEB Kongress 2022, 21.09.2022
Research at University Colleges of Teacher Education – The Transformation to a Research Oriented Institution
EAIR Forum 2022 "Accelerating the Future of Higher Education", 06.09.2022
Higher Education Governance and Academics’ Perception of Institutional Governance and Management Practices – A Comparative Analysis
EAIR Forum 2022 "Accelerating the Future of Higher Education", 05.09.2022
Research at University Colleges for Teacher Education - The Long Way from a Teacher Training Centre to a Research Centre
European Conference on Educational Research (ECER), 24.08.2022
Die Situation der Beschäftigten an öffentlichen und privaten Pädagogischen Hochschulen in Österreich - Ergebnisse aus dem Projekt APIKS Austria
Dienstbesprechung der Rektorinnen und Rektoren der Pädagogischen Hochschulen, 22.06.2022