Tina Gruber-Mücke

Publikationen (Auszug Forschungs­datenbank)

Grundschober, I.; Ghoneim, A.; Gruber-Mücke, T.; Baumgartner, P. (2018). A Pattern Language Remix for ATS2020. Using Existing Pedagogical Patterns to Create a New Language for Formative Assessment within the ATS2020 Learning Model. In: R. Sickinger, P. Baumgartner, T. Gruber-Muecke, Pursuit of Pattern Languages for Societal Change. A comprehensive perspective of current pattern research and practice: 288-317, Edition Donau-Universität Krems, Krems

Gruber-Muecke, T. (2017). Towards a Pattern Language for Instructional Technology Applications - What can we learn from other Disciplines? Gómez Chova, L.; López Martínez, A.; Candel Torres, I., INTED2017 Proceedings: 9049, IATED Academy, Valencia

Gruber-Muecke, T. (2017). Grounding a New Instructional Technology (IT) Implementation Framework in Behavioral and Educational Science: A Systematic Analysis of the Literature on IT Use. Gómez Chova, L.; López Martínez, A.; Candel Torres, I., INTED2017 Proceedings: 9051, IATED Academy, Valencia

Rauter, W.; Ghoneim, A.; Gruber-Mücke, T. (2017). Die Zielgruppe für Basisbildung über das Internet erreichen. In: Abteilung für Erwachsenenbildung, Bundesministerium für Bildung, Basisbildung(s)bedarf der Öffentlichkeit: 69-77, Facultas Verlags- und Buchhandels AG, falcultas Universitätsverlag, Wien

Gruber-Mücke, T. (2016). Innovationskompetenz und musterbasierte Strategieentwicklung im Kontext der Unternehmensnachfolge in KMUs. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen, Wien

Gruber-Mücke, T. (2016). VALIDATION PROCEDURES FOR ENTREPRENEURIAL COMPETENCIES – HOW HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS (HEI) MEASURE AND EVALUATE TACIT KNOWLEDGE. EDULEARN16: Proceedings, 8th International Conference on Education and New Learning Technlologies

Gruber-Mücke, T. (2016). Enhancing Learning Outcomes through Educational Live Active Role Playing (LARP) within Entrepreneurship Curricula. Proceedings: 8th International Conference on Education and New Learning Technologies, Barcelona

Gruber-Mücke, T.; Rau, C. (2016). "Fake It or Make It" - Selfies in Corporate Social Media Campaigns. HCI 2016: 417-427, Springer

Baumgartner, P.; Gruber-Mücke, T.; Sickinger, R. (Hrsg.) (2016). PURsuit of Pattern Languages for SOcietal Change. Donau Universität Krems, Krems an der Donau

Baumgartner, P.; Gruber-Mücke, T.; Grundschober, I.; Sickinger, R.; Bergner, I. (2016). Pattern for feedback-oriented learning in technology supported environments.

Gruber-Mücke, T.; Baumgartner, P., Grundschober I., Sickinger, R. (2016). Pattern Design for Educational Live Active Role Playing.

Grundschober, I.; Baumgartner, P., Gruber-Mücke, T. Sickinger R. (2016). A Pattern Language for Tacit Knowledge.

Sickinger, R.; Baumgartner, P.; Gruber-Mücke, T.; Grundschober, I. (2016). Building Coherence: An analysis of the quality of coherence created by the pattern language.

Vorträge (Auszug Forschungs­datenbank)

Digitale Fähigkeiten entwickeln, dokumentieren und reflektieren. E-Portfolio-Arbeit im Projekt ATS2020 (Assessment of Transversal Skills/Bewertung fächerübergreifender Fähigkeiten)

Vortrag auf der MoodleMoot 2017 in Mannheim, 23.06.2017

Lernziele mitbestimmen, dokumentieren und Zielerreichung evaluieren. E-Portfolio-Arbeit im Projekt ATS2020 (Assessment of Transversal Skills/Bewertung fächerübergreifender Fähigkeiten)

edu|days Krems, 06.04.2017

Die Zielgruppe für Basisbildung über das Internet erreichen

Fachtagung "Basisbildungsbedarf der Öffentlichkeit", 14.11.2016

A Pattern Language for Tacit Knowledge

PUARL 2016, 29.10.2016

Zum Anfang der Seite