Description

Ziel des Projektes Innomat2 ist die partizipative Entwicklung eines barrierefreien Prototypen des Fahrkartenautomaten. Aufbauend auf den im Vorprojekt Innomat erarbeiteten Zielekatalog für die Konzeption von benutzerfreundlichen, allgemeinverständlichen Automaten soll der partizipativ entwickelte Prototyp die Zielgruppen (u.a. technikferne Personen, Senioren und Personen mit Mobilitätseinschränkungen) und deren Bedürfnisse bestmöglich unterstützen.

Details

Duration 01/04/2010 - 31/12/2011
Funding FFG
Program ways2go
Department

Department for Knowledge and Communication Management

Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems) Dipl.-Ing. Dr. Karin Elisabeth Siebenhandl
Project members
Mag. Mag. Manuel Nagl
Mag. Michael Smuc
Manuela Wieländer, MSc

Publications

Siebenhandl, K.; Schreder, G.; Smuc, M.; Mayr, E.; Nagl, M. (2013). A User-Centered Design Approach to Self-Service Ticket Vending Machines. Professional Communication, IEEE Transactions on, Volume:56, Issue: 2: 138 - 159

Schreder, G.; Smuc, M.; Siebenhandl, K.; Mayr, E. (2013). Age and Computer Self-Efficacy in the Use of Digital Technologies: An Investigation of Prototypes for Public Self-Service Terminals. In: Constantine Stephanidis, Margherita Antona, Universal Access in Human-Computer Interaction. User and Context Diversity. 221-230, Springer, Berlin Heidelberg

Schreder, G.; Mayr, E.; Siebenhandl, K.; Smuc, M.; Nagl, M. (2011). Narrative Interaction as Means for Intuitive Public Information Systems. International Journal of Public Information Systems: 143-149

Lectures

Fahrkartenkaufen leicht gemacht, und zwar für Alle!

Alpbacher Technologiegespräche, 26/08/2011

The Ticket Machine Challenge? Social Inclusion by Barrier-Free Ticket Vending Machines

Space x, Exchange Forum on Information Design for Visually Impaired People, IIIDspace, Vienna, 25/10/2010

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