Below you will find a continuously updated list of all publications of the Department of Continuing Education Research and Educational Technologies, sorted by year of publication. For additional search and filter options visit the research database of the University for Continuing Education Krems.
Please also visit the Monograph Series Continuing Education and Lifelong Learning, a list of open access research papers and expert reports that have been commissioned by public institutions and produced by members of the Faculty for Education, Arts and Architecture.
Hirv-Biene, J.; Tammets, K.; Ley, T.; Wagner, M. (2025). Enhancing learning transfer from continuing education to the workplace through an actor-oriented approach: A design-based research study. International Journal of Training and Development, 29(3): 267-279
Pham Xuan, R.; Groß Ophoff, J. (2025). Was wir gelernt haben, hat sie uns auch wieder beigebracht – wie eine Wiederholung. Die Österreichische Sommerschule aus der Perspektive der Schüler:innen. Zeitschrift für Bildungsforschung, Mai 2025: https://doi.org/10.1007/s35834-025-00484-7
Pham Xuan, R.; Håkansson Lindqvist, M. (2025). Exploring Sustainable Development Goals and Curriculum Adoption: A Scoping Review from 2020–2025. Societies, 15(8): https://doi.org/10.3390/soc15080212
Pfeffer, T.; Albrecht, V.; Oppl, S.; Nestawal, S.; Stark, M.; Viale Pereira, G. (2025). KI-Basiskompetenzen, KI-Fachkompetenzen und KI-Kompetenzen von Organisationen. University of Krems Press, Krems
Dittrich, A.-K., Pham Xuan, R. (2025). Lehramtsstudierende und ihre Einstellungen und Wissen über den Umgang mit Heterogenität aus der Perspektive der (Meta-)Reflexion. In: Heterogenität multiperspektivisch reflektieren: 183-206, Innsbruck University Press, Innsbruck
Helm, C; Wagner, M.; Ley, T.; Kammerer, L. (2025). Digitale Kompetenzen von Lehrkräftefort- und -weiterbildner:innen - Befunde einer Befragungsstudie aus Österreich. In: Digitalisierung in der Bildung - ein Kinderspiel? 163-179, Beltz, Weinheim
Lenz, S.; Pham Xuan, R. (2025). Das Konzept der Sommerschule. In: C. Helm, J. Groß Ophoff & M. Sailer (Hg.), Studien und Perspektiven zur Sommerschule: 25-34, LIT Verlag, Wien
Mlinar, K. (2025). Izgubljeni glasovi socutja. Nekaj misli o z(a)grešenem v vzgoji in o iskanju poti naprej [Lost voices of compassion: Some thoughts on what went wrong in education and on finding a way forward]. In: Lombergar, N., Cernko, M., Kosi, T., Bevek, P., Kralj, D., Socutni jezik med mladimi. Povezovanje vlade, znanosti, stroke in civilne družbe v iskanju odzivov na sovražni govor: 101-106, Office of the Republic of Slovenia for Youth, Ministry of Education, Ljubljana
Pham Xuan, R. (2025). In search of solutions to the problem of educational inequality. Bringing Bourdieu (again) to educational leadership. In: Ira Bogotch, Carolyn M. Shields, Second International Handbook of Educational Leadership and Social (In)Justice: https://doi.org/10.1007/978-3-031-56275-4_174-1, Springer, Cham
Pham Xuan, R.; Groß Ophoff, J. (2025). Einstellungen von Lehramtsstudierenden zu Mehrsprachigkeit und Diversität im Kontext der österreichischen Sommerschule. Befunde aus Surveydaten von 2021 und 2022. In: C. Helm, J. Groß Ophoff & M. Sailer (Hg.), Studien und Perspektiven zur Sommerschule: 125-148, LIT Verlag, Wien
Pham Xuan, R.; Nguyen, D. (2025). Academic Tracking in Germany as a Challenge to Children’s Rights. Implications for School Leadership. In: Julia Hugo, Charlotte Assmann, Andreas Schmidt (Eds.) With the Assistance of David Sehmisch, Educational Leadership and Children’s Rights?/ Kinderrechte als Führungsaufgabe? https://doi.org/10.31244/9783830998259_4, Waxmann, Münster
Wagner, Marlene; Gegenfurtner, A.; Urhahne, D. (2025). Effectiveness of flipped classrooms. In: Designing Effective Digital Learning Environments: https://doi.org/10.4324/9781003386131-22, Routledge, New York
Geister, S.; Keser Aschenberger, F.; Çetinkaya-Yildiz, E.; Apaydin, S. (2025). The Role of Informal Learning Spaces in Promoting Social Integration and Wellbeing in Higher Education. Frontiers in Education, 10: https://doi.org/10.3389/feduc.2025.1637874
Grundschober, I. & Pallhuber, P. (2025). Der AI Act und das KI-Trilemma: Herausforderungen und Chancen für die Professionalisierung des Personals in der beruflichen und betrieblichen Weiterbildung. bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik – online, 48: 1–25
Wagner, M.; Gössl, A.; Pishtari, G; Ley, T. (2025). Potenziale von Künstlicher Intelligenz für die Hochschullehre - eine Analyse von Strategiepapieren. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 20(SH-KI-1): 51-70
Baumann, S., Pham Xuan, R. (2025). Heterogenität multiperspektivisch reflektieren. Innsbruck University Press, Innsbruck
Grundschober, I; Gössl, A. (2025). Professional Noticing for Sustainable Healthcare: Promoting Unlearning and De-Implementation. EDULEARN25 Proceedings, 17th EDULEARN Conference: 6440–6448, IATED (International Academy of Technology, Education and Development)
Pham Xuan, R. (2025). Rezension zu: Straehler-Pohl, H. (2023). Lehrer:innen im ‚Brennpunkt‘. Gespräche über Herausforderungen, Bewältigungsstrategien und Dilemmata des Schulalltags. Bielefeld: transcript Verlag. 326 Seiten, ISBN 978-3-8376-6713-4. journal fu¨r lehrerInnenbildung, 25 (2): 178-182, Bielefeld: transcript Verlag
Harshani De Silva, L. M; Rodríguez-Triana, M. J.; Chounta, I.; Pishtari, G. (2024). Curriculum analytics in higher education institutions: a systematic literature review. Journal of Computing in Higher Education, Published 23 August 2024: https://doi.org/10.1007/s12528-024-09410-8
Jesmin, T.; Osula, K.; Niglas, K.; Ley, T. (2024). A Large-Scale Study to Profile Teachers’ Use of Games in the Classrooms: From Concerns to Adoption. Technology, Knowledge and Learning, in press: https://doi.org/10.1007/s10758-024-09781-y