Isabell Grundschober, BEd, BSc, MA

Head - Center for Applied Research and Innovation in Lifelong Learning

Projects (Extract Research Database)

Publications (Extract Research Database)

Baumgartner, P.; Grundschober, I. (2018). Is Tacit Knowledge Communicable? In: Lara Rodríguez Sieweke (ed.), Learning Scenarios for Social and Cultural Change. Bildung through Academic Teaching: 45-57, Peter Lang GmbH Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt am Main

Grundschober, I.; Ghoneim, A.; Gruber-Mücke, T.; Baumgartner, P. (2018). A Pattern Language Remix for ATS2020. Using Existing Pedagogical Patterns to Create a New Language for Formative Assessment within the ATS2020 Learning Model. In: R. Sickinger, P. Baumgartner, T. Gruber-Muecke, Pursuit of Pattern Languages for Societal Change. A comprehensive perspective of current pattern research and practice: 288-317, Edition Donau-Universität Krems, Krems

Economou, A.; Kanaris, N.; Zacharatos, H.; Hurley, J.; Viteli, J.; Taimsoo, R.; Lukki-Lukin, H.; Mai Saar, A.; Baumgartner, P.; Ertl, B.; Grundschober,I.; Gruber-Mücke, T.; Ghoneim, A. (2018). Technology and Tools for Assessment of Transversal Skills. Mahara collection of products (and processes) of Work Package 2: Technology and Tools. Andrea Ghoneim

Ghoneim, A.; Gruber-Mücke, T.; Grundschober, I. (2017). Lernziele mitbestimmen, dokumentieren und die Zielerreichung evaluieren. E-Portfolio-Arbeit im Projekt ATS2020 (Assessment of Transversal Skills). In: Grünberger, N.; Himpsl-Gutermann, K.; Szucsich, P.; Brandhofer, G.; Huditz, E.; Steiner, M., Schule neu denken und medial gestalten. 282-298, Verlag Werner Hülsbusch, Glückstadt

Alam, H.S.; Grundschober, I. (2016). The Implementation of Inclusive, Equity and Quality Education through Higher Education Institution (HEIs) Collaboration: A Case Study of the Valeru Project. 18th UNESCO - APEID International Conference, UNESCO

Baumgartner, P.; Gruber-Mücke, T.; Grundschober, I.; Sickinger, R.; Bergner, I. (2016). Pattern for feedback-oriented learning in technology supported environments.

Gruber-Mücke, T.; Baumgartner, P., Grundschober I., Sickinger, R. (2016). Pattern Design for Educational Live Active Role Playing.

Grundschober, I.; Baumgartner, P., Gruber-Mücke, T. Sickinger R. (2016). A Pattern Language for Tacit Knowledge.

Sickinger, R.; Baumgartner, P.; Gruber-Mücke, T.; Grundschober, I. (2016). Building Coherence: An analysis of the quality of coherence created by the pattern language.

Lectures (Extract Research Database)

Ergebnisse der Mixed Methods Studie "Zukunft Ausbildung"

Wiener Linien Ergebnisworkshop "Zukunft Ausbildung", 12/12/2020

Challenges and Accomplishments in TEAVET: Desiging, Implementing and Evaluating Teacher Training Modules.

TEAVET Final International Conference, 10/11/2020

The VALERU Project: A Retrospective

International Online Conference "Erasmus Projects Reunion Rooms", 16/10/2020

Continuing Education for Teachers during Covid19: The COMPASS Online Summer School

TEAVET Final International Conference, 11/10/2020

Online Lernen: eLearning in der betrieblichen Aus- und Weiterbildung

Impulsworkshop AMS Österreich, 07/10/2020

COMPASS Online Summer School: Hochschullehrende online weiterbilden

University Future Festival, 07/10/2020

Vom Silo-Denken zum integrierten Unterricht – MINT integriert unterrichten und fächerübergreifende Fähigkeiten fördern

EDUdays 2020, 02/04/2020

Informierte Werkzeug-Auswahl für technologiegestütztes Lernen mittels der Media-Synchronicity-Theory

digiPH3, 12/03/2020

#PKNM10 Blogparade. Blogging, soziale Netzwerke und HR?

Xing Puls HR Wien, 18/02/2020

ApprEnt: Support Higher Apprenticeships for LLL

EU Vocational Skills Week Helsinki, Finnland, 15/10/2019

EduTech: Lernen wir besser mit digitalen Medien? 

Forschungsfest Niederösterreich 2019, Wien, Österreich, 27/09/2019

Was ist Validierung?

VINCE Workshop an der Fachhochschule Burgenland: Hochschulzugang für MigrantInnen und Geflüchtete, Eisenstadt, Österreich, 18/09/2019

Integration von Geflüchteten an österreichischen Hochschulen

VINCE eTalk, 03/09/2019

Das Projekt ApprEnt und das duale Studium: Ziele und Projektergebnisse.

Duale Tagung Duales Studium in Aus- und Weiterbildung, Donau-Universität Krems, Österreich, 19/06/2019

The funding principles of the Danube University, facts and figures about life long learning at the Danube University

Compass Workshop - Towards European University Lifelong Learning in Moldova, Krems an der Donau, 07/05/2019

Grenzübergreifende Berufsbildung zwischen Tschechien und Österreich fördern

EDU days, Krems an der Donau, Österreich, 02/04/2019

University Lifelong Learning at Danube University Krems

International Workshop "Moldova towards European University Lifelong Learning Model" at the Academy of Economic Studies of Moldova, Moldavien, 20/03/2019

Communities of Practice – Aufbau einer Online Community für Lehrende.

digiPH2 eLecture, Österreich, 13/03/2019

MentorInnen-Training für das (duale) Studium

ApprEnt Workshop, Donau-Universität Krems, 12/12/2018

Förderung des Hochschulzugangs für Geflüchtete und MigrantInnen

VINCE Workshop: Donau-Universität Krems, 20/11/2018

Load more
from
Back to top