Isabell Grundschober, BEd, BSc, MA

Danube University Krems

Isabell Grundschober, BEd, BSc, MA

Head - Center for Applied Research and Innovation in Lifelong Learning

Projects (Extract Research Database)

Publications (Extract Research Database)

Baumgartner, P.; Grundschober, I. (2018). Is Tacit Knowledge Communicable? In: Lara Rodríguez Sieweke (ed.), Learning Scenarios for Social and Cultural Change. Bildung through Academic Teaching: 45-57, Peter Lang GmbH Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt am Main

Grundschober, I.; Ghoneim, A.; Gruber-Mücke, T.; Baumgartner, P. (2018). A Pattern Language Remix for ATS2020. Using Existing Pedagogical Patterns to Create a New Language for Formative Assessment within the ATS2020 Learning Model. In: R. Sickinger, P. Baumgartner, T. Gruber-Muecke, Pursuit of Pattern Languages for Societal Change. A comprehensive perspective of current pattern research and practice: 288-317, Edition Donau-Universität Krems, Krems

Economou, A.; Kanaris, N.; Zacharatos, H.; Hurley, J.; Viteli, J.; Taimsoo, R.; Lukki-Lukin, H.; Mai Saar, A.; Baumgartner, P.; Ertl, B.; Grundschober,I.; Gruber-Mücke, T.; Ghoneim, A. (2018). Technology and Tools for Assessment of Transversal Skills. Mahara collection of products (and processes) of Work Package 2: Technology and Tools. Andrea Ghoneim

Ghoneim, A.; Gruber-Mücke, T.; Grundschober, I. (2017). Lernziele mitbestimmen, dokumentieren und die Zielerreichung evaluieren. E-Portfolio-Arbeit im Projekt ATS2020 (Assessment of Transversal Skills). In: Grünberger, N.; Himpsl-Gutermann, K.; Szucsich, P.; Brandhofer, G.; Huditz, E.; Steiner, M., Schule neu denken und medial gestalten. 282-298, Verlag Werner Hülsbusch, Glückstadt

Alam, H.S.; Grundschober, I. (2016). The Implementation of Inclusive, Equity and Quality Education through Higher Education Institution (HEIs) Collaboration: A Case Study of the Valeru Project. 18th UNESCO - APEID International Conference, UNESCO

Baumgartner, P.; Gruber-Mücke, T.; Grundschober, I.; Sickinger, R.; Bergner, I. (2016). Pattern for feedback-oriented learning in technology supported environments.

Gruber-Mücke, T.; Baumgartner, P., Grundschober I., Sickinger, R. (2016). Pattern Design for Educational Live Active Role Playing.

Grundschober, I.; Baumgartner, P., Gruber-Mücke, T. Sickinger R. (2016). A Pattern Language for Tacit Knowledge.

Sickinger, R.; Baumgartner, P.; Gruber-Mücke, T.; Grundschober, I. (2016). Building Coherence: An analysis of the quality of coherence created by the pattern language.

Lectures (Extract Research Database)

Ergebnisse der Mixed Methods Studie "Zukunft Ausbildung"

Wiener Linien Ergebnisworkshop "Zukunft Ausbildung", 12/12/2020

Challenges and Accomplishments in TEAVET: Desiging, Implementing and Evaluating Teacher Training Modules.

TEAVET Final International Conference, 10/11/2020

The VALERU Project: A Retrospective

International Online Conference "Erasmus Projects Reunion Rooms", 16/10/2020

Continuing Education for Teachers during Covid19: The COMPASS Online Summer School

TEAVET Final International Conference, 11/10/2020

COMPASS Online Summer School: Hochschullehrende online weiterbilden

University Future Festival, 07/10/2020

Online Lernen: eLearning in der betrieblichen Aus- und Weiterbildung

Impulsworkshop AMS Österreich, 07/10/2020

Vom Silo-Denken zum integrierten Unterricht – MINT integriert unterrichten und fächerübergreifende Fähigkeiten fördern

EDUdays 2020, 02/04/2020

Informierte Werkzeug-Auswahl für technologiegestütztes Lernen mittels der Media-Synchronicity-Theory

digiPH3, 12/03/2020

#PKNM10 Blogparade. Blogging, soziale Netzwerke und HR?

Xing Puls HR Wien, 18/02/2020

ApprEnt: Support Higher Apprenticeships for LLL

EU Vocational Skills Week Helsinki, Finnland, 15/10/2019

EduTech: Lernen wir besser mit digitalen Medien? 

Forschungsfest Niederösterreich 2019, Wien, Österreich, 27/09/2019

Was ist Validierung?

VINCE Workshop an der Fachhochschule Burgenland: Hochschulzugang für MigrantInnen und Geflüchtete, Eisenstadt, Österreich, 18/09/2019

Integration von Geflüchteten an österreichischen Hochschulen

VINCE eTalk, 03/09/2019

Das Projekt ApprEnt und das duale Studium: Ziele und Projektergebnisse.

Duale Tagung Duales Studium in Aus- und Weiterbildung, Donau-Universität Krems, Österreich, 19/06/2019

The funding principles of the Danube University, facts and figures about life long learning at the Danube University

Compass Workshop - Towards European University Lifelong Learning in Moldova, Krems an der Donau, 07/05/2019

Grenzübergreifende Berufsbildung zwischen Tschechien und Österreich fördern

EDU days, Krems an der Donau, Österreich, 02/04/2019

University Lifelong Learning at Danube University Krems

International Workshop "Moldova towards European University Lifelong Learning Model" at the Academy of Economic Studies of Moldova, Moldavien, 20/03/2019

Communities of Practice – Aufbau einer Online Community für Lehrende.

digiPH2 eLecture, Österreich, 13/03/2019

MentorInnen-Training für das (duale) Studium

ApprEnt Workshop, Donau-Universität Krems, 12/12/2018

Förderung des Hochschulzugangs für Geflüchtete und MigrantInnen

VINCE Workshop: Donau-Universität Krems, 20/11/2018

Load more
from
Back to top

 

To Glossary

This website uses cookies to improve your user experience and for analytical purposes for optimizing our systems, as well Google Maps for the use of depicting maps. By clicking on „OK" or continuing to browse the site, you are agreeing to the use of cookies and Google Maps. More information concerning privacy policy and data protection official.

OK