Immersion Research: Strategies for Social Media

Beschreibung

Immersion Research: Strategies for Social Media, Grau, Forschungsprofessur. 2015-2019. Beschr: 3D-Film, Virtual and Augmented Reality, Illusion and Immersion … will we enter soon an image space of total illusion? This project focuses on the emerging relationship of MediaArtHistory, which connects the history of art, media and technology, forming an integral element of Image Science. Although many people view virtual reality as a totally new phenomenon, it has its foundations in an unrecognized history of immersive images, often with the aim to create emotional responses. Indeed, the search for illusionary visual space can be traced back to Antiquity.

Details

Projektzeitraum 01.06.2015 - 29.12.2017
Fördergeber Sonstige
Förderprogramm ---
Department

Department für Bildwissenschaften

Projekt­verantwortung (Donau-Universität Krems) Univ.-Prof. Dr. Oliver Grau
Zum Anfang der Seite

 

Zum Glossar

Diese Website verwendet Cookies zur Verbesserung Ihrer Nutzererfahrung, für analytische Zwecke zur Optimierung unserer Systeme und für Marketingmaßnahmen. Indem Sie auf „OK" klicken bzw. die Website weiter verwenden, stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Mehr Information zum Datenschutz.

OK