Projekte (Auszug Forschungs­datenbank)

Laufende Projekte

Efficiency and Effectiveness of Training for Teachers' Pedagogical Digital Competence

Projektzeitraum: 01.12.2023–30.11.2026
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Marlene Wagner
Fördergeber: EU

Zu Favoriten hinzufügen

Abgeschlossene Projekte

Digitalisation of the Austrian education system

Projektzeitraum: 01.01.2022–28.02.2023
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Peter Parycek
Fördergeber: EU

Zu Favoriten hinzufügen

Publikationen (Auszug Forschungs­datenbank)

Wagner, M.; Ley, T.; Kammerer, L.; Helm, C. (2024). Exploring teacher educators’ challenges in the context of digital transformation and their self-reported TPACK: a mixed methods study. European Journal of Teacher Education, in press: 1-19

Hirv-Biene, Jaanika; Pishtari, Gerti; Wagner, Marlene; Sarmiento-Márquez, Edna Milena; Ley, Tobias (2023). A Learning Design to Support Transfer of Training in Continuing Education. In: EC-TEL 2023: Responsive and Sustainable Educational Futures: https://doi.org/10.1007/978-3-031-42682-7_7, Springer, Heidelberg

Pishtari, Gerti; Sarmiento-Márquez, Edna Milena; Rodríguez-Triana, María Jesús; Wagner, Marlene; Ley, Tobias (2023). Evaluating the Impact and Usability of an AI-Driven Feedback System for Learning Design. In: EC-TEL 2023: Responsive and Sustainable Educational Futures: https://doi.org/10.1007/978-3-031-42682-7_22, Springer, Heidelberg

Wagner, Marlene; Pishtari, Gerti; Ley, Tobias (2023). Here or There? Differences of On-Site and Remote Students’ Perceptions of Usability, Social Presence, Engagement, and Learning in Synchronous Hybrid Classrooms. In: EC-TEL 2023: Responsive and Sustainable Educational Futures: https://doi.org/10.1007/978-3-031-42682-7_30, Springer, Heidelberg

Caruso, C., Neuweg, G. H., Wagner, M., Harteis, C. (2022). Theorie-Praxis-Relationierung im Praxissemester: Die Perspektive der Mentor*innen. Eine explorative Studie. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Online-Vorveröffentlichung: https://doi.org/10.1007/s11618-022-01123-x, Springer

Wagner, M.; Gegenfurtner, A., Urhahne, D. (2021). Effectiveness of the flipped classroom on student achievement in secondary education: A meta-analysis. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 35(1): 11-31

Wagner, M.; Urhahne, D. (2021). Disentangling the effects of flipped classroom instruction in EFL secondary education: When is it effective and for whom? Learning and Instruction, 75: 101490

Wagner, M.; Urhahne, D. (2021). Entwicklung und Evaluation von Lernvideos für den Englischunterricht. Slepcevic-Zach, P.; Kamsker, S., bwp@ Spezial AT-3: Beiträge zum 14. Österreichischen Wirtschaftspädagogik-Kongress: 1-18

Urhahne, D.; Zhu, C.; Wagner, M. (2020). Benefits and drawbacks of the teacher echo: Findings from a video study. Educational Psychology, 40(3): 336-348

Wagner, M.; Moser, S.; Deibl, I.; Zumbach, J. (2016). Psychologiedidaktik trifft Philosophiedidaktik: Der Einsatz von Wikis im interdisziplinären Unterricht. In: Krämer, M.; Preiser, S.; Brusdeylins, K., Psychologiedidaktik und Evaluation XI: https://doi.org/10.23668/psycharchives.985, Shaker, Aachen

Vorträge (Auszug Forschungs­datenbank)

Here or There? Differences of On-Site and Remote Students' Perceptions of Usability, Social Presence, Engagement and Learning in Synchronous Hybrid Classrooms

18th European Conference on Technology Enhanced Learning, 07.09.2023

Exploring teacher educators' challenges in the context of digital transformation and their self-reported TPACK: A mixed-methods study

20th Biennial EARLI Conference, 24.08.2023

Effectiveness of Flipped Classrooms

20th Biennial EARLI Conference, 22.08.2023

Flipped Classroom - ein Unterrichtskonzept für die Schule der Zukunft?

15. Schleswig-Holsteinische Sommeruniversität für Lehrkräfte, 18.08.2023

Zum Anfang der Seite