
Mag. Michaela Gindl
Co-Leiterin - Stabsstelle für Gleichstellung, Gender und Diversität
- michaela.gindl@donau-uni.ac.at
- +43 2732 893-2261
- Zum Kontaktformular
- Campus Krems, Trakt L, 2. Stock, 2.209
- Universität für Weiterbildung Krems
- Stabsstelle für Gleichstellung, Gender und Diversität
- Dr.-Karl-Dorrek-Straße 30
- 3500 Krems
- Österreich
Projekte (Auszug Forschungsdatenbank)
GenderTime: Transfering Implementing Monitoring Equality
Publikationen (Auszug Forschungsdatenbank)
Gindl, M.; Czepa, D.; Stadler, B. (2022). Gesamtevaluierung der Frauenförderungsprogramme der Universität für Weiterbildung Krems – Chancen, Herausforderungen und Risiken. In: Wroblewski A., Schmidt A. (eds), Gleichstellungspolitiken revisted: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-658-3, Springer VS, Wiesbaden
Gindl, M.; Czepa, D.; Günther, J. (2016). Mentoring III – A joint Mentoring Programme of the Universities Linz, Salzburg and Krems: Experiences and Future Challenges. Sociological Series, 110: 46-58
Gindl M., Zauchner S., Bammer D. (2010). ADVANCE- Advanced Training for Women in Scientific Research: A Review of an Innovative Concept. Godfroy-Genin, A. (Lit Veralg), Women in Engineering and Technology Research.
Husu, L.; Siebenhandl, K.; Apostolov, G.; Zauchner, S.; Gindl, M. (2009). ADVANCE- advanced training for woman in scientific research . A review of an innovative concept. Encourangement to advance- supporting woman in European sciene careers: 119-136, Kleine Verlag, Bielefeld, Germany
Zauchner, S.; Siebenhandl, K.; Gindl, M.; Pegah, L.; Hirschberg, G. (2006). A roleplay for girls: The research based developement of an interactive career platform. Gender in e- learning and educational games: 293-308, Studienverlag, Innsbruck
Vorträge (Auszug Forschungsdatenbank)
Gender Equality Plans in Horizon Europe and Mentoring. Panel: Mentoring as Part of Sustainable Gender Equality Policy.
11th Gender Equality in Higher Education Conference 2021, 17.09.2021
Facilitating an interdisciplinary discourse on gender and diversity through digital learning
11th Gender Equality in Higher Education Conference 2021, 15.09.2021
COVID 19: effects on gender equality and measures to counteract
The Women in Law Conference 2021, 10.09.2021
The frame of mentoring programmes – from defining the goals to evaluation and monitoring (Plenary session)
Mentoring in Academia and Research: a Tool to improve Gender Equality in Human Resource Management, 23.10.2020
Online-Modul zu Gender und Diversität
1. Vernetzungstreffen aller österreichischen Hochschulsektoren zur Verbreiterung von Genderkompetenz in hochschulischen Prozessen, 14.10.2020
Warum (noch) Frauen* fördern? Reflexion des Status Quos und Visionen für neue erfolgreiche Strategien“
Tagung des IHS in Kooperation mit der Wirtschaftsuniversität Wien, 21.11.2019
The Austrian Program Career_Mentoring III – developments, impacts and challenges
Eument-net Conference: Inequality vs inclusiveness in changing academic governance: policies, resistances, opportuniti, Naples, I, 16.09.2019
Gender-Datenberichterstattung als Analysemethode und genderpolitisches Instrument
Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Geschlechterforschung, Wien, Österreich, 27.09.2018
Teaching gender and diversity in continuing education - a pilot project
Conference on Gender Equality in Higher Education, Dublin, Ireland, 22.08.2018
Career Mentoring III
Conference "Mentoring - tool for development of diversity, internationalism and interdisciplinarity in science/academia", 24.11.2017
Mentoring III - part of an internal gender equality plan - and its impact on structural change
9th European Conference on Gender Equality in Higher Education, Université Paris Diderot, Paris, 12.09.2016
Gendertime; Impact Evaluation As Part of the Learning Process
SASE International Conference: Inequality in the 21st Century, 03.07.2015
Mentoring III A Joint Mentoring Programme of the Universities Linz, Salzburg und Krems: Experiences and Future Challenges
Mentoring An instrument to Promote Equality at Univerities: Status Quo, New Developments and Challengers, 08.05.2015
Diversitysensible Lehre
High Noon - Didaktik zu Mittag, 16.10.2013