Stephanie Nestawal

Projects (Extract Research Database)

Running projects

Nachhaltige Gesundheitsversorgung im Spannungsfeld zwischen Tradition und Evidenzbasierung

Duration: 13/04/2023–31/03/2025
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Brigitte Piso
Funding: Sonstige

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Professional Noticing to improve entrepreneurship education

Duration: 01/01/2023–30/11/2025
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Isabell Grundschober
Funding: EU

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Digital Village

Duration: 01/06/2020–31/12/2022
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Stephanie Nestawal
Funding: EU

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TRANSFORM - Digitale und soziale Transformation mittels neuer Wege in Forschung und universitärer Bildung

Duration: 01/01/2020–31/12/2024
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Stefan Oppl
Funding: Bund (Ministerien)

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Concepts for Professional Education in Border Regions

Duration: 01/04/2018–30/06/2022
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Stephanie Nestawal
Funding: EU
Program: INTERREG

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Completed projects

Innovative Multidisciplinary Curriculum in Artificial Implants for Bio-Engineering BSc and MSc Degrees

Duration: 15/10/2017–14/10/2021
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Albert Treytl
Funding: EU
Program: ERASMUS+

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Erhebung und Potentialanalyse "Betriebliche Weiterbildung - Wiener Linien"

Duration: 18/05/2020–15/12/2020
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Stephanie Nestawal
Funding: Unternehmen

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Seamless Learning

Duration: 01/01/2018–30/06/2020
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Stephanie Nestawal
Funding: FFG
Program: FFG (Forschungskompetenzen für die Wirtschaft)

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Publications (Extract Research Database)

Grundschober, I.; Nestawal, S. (2022). "Pattern Mining" als Methode zur Unterstützung der Validierung von informellem Lernen. In: Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S., Validierung und Ankerkennung non-formal und in informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen: 225-239, Waxmann, Münster, New York

Luengo, D.; Treytl, A.; Nestawal, S.; Arras, P.; Korniejenko, K.; Tabunshchyk, G.; Trigano, T. (2022). Improving Quality of Life Through Engineering Education. A Case Study. In: IEEE, Proceedings in 2022 IEEE European Technology and Engineering Management Summit (E-TEMS): 190-195, IEEE, Bilbao

Seel, M.; Grundschober, I.; Nestawal, S. (2022). HyFlex in der postgradualen medizinischen Weiterbildung am Beispiel von „TRANSFORM: Künstliche Intelligenz in der (regenerativen) Orthopädie“. In: Fachhochschule St. Pölten GmbH, Lernräume der Zukunft an Hochschulen: physisch, hybrid und online. Wie wird der „Shift from Teaching to Learning” in innovative Lernraumkonzepte übersetzt? 91-100, Fachhochschule St. Pölten GmbH, St. Pölten

Goldfrad, K, Nestawal, S., Tabunshchyk, G. (2021). Quality Assurance in Multinational Curriculum Development: The Role of the Bologna Process. In: Arras, P., Luengo, D., Teaching and Subjects on Bio-Medical Engineering: 2-15, Acco cv, Leuven, Belgien

Lectures (Extract Research Database)

Hyflex an der Hochschule: Zwischen Utopie und Realität

digiPH5 Lectures & Lösungslabor: Hyflex und Hybride Lehre – Wann, warum und wie?, 03/02/2022

ATS STEM: Einführung und Begriffsklärung

ATS STEM Tagung "MINT bringt's!", 25/11/2021

Entrepeneurship & Regional Development

Workshop Smart City and Smart Society / BIU, 15/11/2021

Working Circle "UTOPIA"

TRANSFORM Symposium, 28/10/2021

Strategische Personalplanung & -entwicklung im digitalen Zeitalter

HR-Workshop, 03/09/2021

Evaluierung von Employer Awards zur Förderung zur Arbeitskräfteentwicklung und -retention in Niederösterreich

Berichtspräsentation Land NÖ, 28/05/2021

Ergebnisse der Mixed Methods Studie "Zukunft Ausbildung"

Wiener Linien Ergebnisworkshop "Zukunft Ausbildung", 12/12/2020

Grenzübergreifende Berufsbildung zwischen Tschechien und Österreich fördern

EDU days, Krems an der Donau, Österreich, 02/04/2019

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