Projekte (Auszug Forschungs­datenbank)

TRinE: Telepresence Robots in Education

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StreamIT!

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Cycle4Value

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E-MINT

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Waldviertel Digital

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Lehre?Respekt!

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Walk Your City: Forcierung des Fußgängerverkehrs in Städten anhand innovativer, verhaltensbasierter Interventionsformen

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Kinder Knigge

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Create Digital Games for Education

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MOBILITY 360°: Citizens of the Future

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Publikationen (Auszug Forschungs­datenbank)

König N.; Pfeiffer A.; Wernbacher T.; Denk N. (2020). Game-Based Learning Research at the Danube-University Krems’ Center for Applied Game Studies. In: Seychell D., Dingli A., Rediscovering Heritage Through Technology: 123, Springer, Cham, Schweiz

Wernbacher, Th.; Platzer, M.; Schneider, J.; Titze, S.; Denk, N.; Pfeiffer, A. (2020). Walk Your City: Using nudging to promote walking. In: Proceedings of the 25th International Conference on Urban Planning, Regional Development and Information Society, 25: 1009-1018, REAL CORP, Vienna

Denk, N.; Zauchner-Studnicka, S.; Wernbacher, T.; Stella-Pfeiffer, S.; Salomon, N.; Resch-Schobel, K.; Hollinetz, M (2020). STEM GATEKEEPERS IDENTIFIED: LET’S GET THE PARENTS ON BOARD! ICERI2020 Proceedings, 2020: 3414-3423, iated

Pfeiffer, A.; Bezzina, S.; Denk, N.; Kriglstein, S.; Wimmer, S.; Thielen, C (2020). LIFE-WORLD ORIENTED EDUCATION IN TIMES OF THE COVID-19 LOCKDOWN. TWITCH.TV AS PEDAGOGICAL TOOL. ICERI2020 Proceedings, 2020: 3507-3513, iated

Wernbacher, T.; Reuter, R.A.P.; Denk, N.; Pfeiffer, A.; König, N.; Fellnhofer, K.; Grixti, A.; Bezzina, S.; Jannot, E. (2020). CREATE DIGITAL GAMES FOR EDUCATION: GAME DESIGN AS A TEACHING METHODOLOGY. ICERI2020 Proceedings, 2020: 3383-3392, iated

Pfeiffer, A.; Wernbacher, T.; Denk, N.; Kriglstein, S. (2020). Do You Love It Already or Do You Still Ignore It? The Two Faces of the Phenomenon Spectatorship in E-Sports. WORKSHOP @CHI 2020 ONLINE, Be Part Of It: Spectator Experience in Gaming and eSports, Online: 10.13140/RG.2.2.14335.15527, CHI

Simon, W.; Denk, N. (2020). Spiele(n) "OnTheGO". gruppe & spiel, 4/2020: 8 - 11, Friedrich Verlag GmbH

Wernbacher, T.; Seewald, A.; Denk, N.; Platzer, M.; Winter, T. (2019). Think! First: Inducing Behavioural Change Through Gamification, Persuasive Design Principles and Machine Learning. Proceedings of the 13th European Conference on Games Based Learning, 13: 793-801

Seewald, A.; Wernbacher, T.; Pfeiffer, A.; Denk, N.; Platzer, M.; Berger, M.; Winter, T. (2019). Towards Minimizing E-Commerce Returns For Clothing. In: Proceedigs of the 11th International Conference on Agents and Artificial Intelligence, 11: 801, SciTePress, Setúbal, Portugal

Kraus, Constantin, Wernbacher, T., Denk, N.; Platzer, M.; Titze, S. (2019). Time2Walk.

Pfeiffer, A.; Wernbacher, T.; Denk, N. (2018). Das Spiel auf der Blockchain. In: Volkskultur Steiermark GmbH, Jahrbuch Volkskultur Steiermark 2017: Homo Ludens - agieren.experimentieren.inszenieren. 82, Volkskultur Steiermark, Steiermark

Denk, N.; Pfeiffer, A. (2017). Werden wir unseren Urlaub virtuell genießen? In: Kafka M., Pennerstorfer P., Werden wir auf dem Mars Leben? 137-140, Brandstätter, Wien

Denk, N.; Pfeiffer, A.; Wernbacher, T.; Camilleri, V. (2016). Game Based Learning to Alleviate Early School Leaving – Weiterentwicklung der Toolkit-GBL Plattform, zur Verringerung der Schulabbruchsquote in Malta und Schweden. Haag J.; Weißenböck J.; Gruber W.; Freisleben-Teutscher, C.F., Game Based Learnng - Dialogorientierung & spielerisches Lernen digital und analog. Beiträge zum 4. Tag der Lehre an der FH St. Pölten am 15.10.2015: 91-100, ikon VerlagsGesmbH, Brunn am Gebirge

Denk, N.; Pfeiffer, A.; Wernbacher, T.; Ertl, B., Röhsner, U. (2016). A Social Network Game for Encouraging Girls to Engage in ICT and Entrepreneurship – findings of the project MIT-MUT. Academic Conferences and Publishing Interna Limited Reading, Proceedings of the 3rd European Conference on Social Media (ECSM 2016): 63-70, Bernadas, Christine & Minchella, Delphine, UK

Pfeiffer, A.; Denk, N.; Wernbacher, T. (2016). Toolkit: Game Based Learning im Schulunterricht. Medienbrief des LVR-Zentrums für Medien und Bildung, 2/2016: 8

Pfeiffer, A.; Denk, N.; Wernbacher, T. (2016). Responsive Webdesign 3.0, Design von Medienwelten für VR und AR. ISPA News, 4: 22

Vorträge (Auszug Forschungs­datenbank)

STUPSI - digital gesund altern

Webinar "Soziales Leben", 30.11.2020

Esports and related phenomena of today's gaming culture - opportunity, challenge and necessity for educational work

FROG - Future and Reality of Gaming 2020, 21.11.2020

CREATE DIGITAL GAMES FOR EDUCATION: GAME DESIGN AS A TEACHING METHODOLOGY

13th annual International Conference of Education, Research and Innovation, 09.11.2020

LIFE-WORLD ORIENTED EDUCATION IN TIMES OF THE COVID-19 LOCKDOWN. TWITCH.TV AS PEDAGOGICAL TOOL

13th annual International Conference of Education, Research and Innovation, 09.11.2020

STEM GATEKEEPERS IDENTIFIED: LET’S GET THE PARENTS ON BOARD!

13th annual International Conference of Education, Research and Innovation, 09.11.2020

STEM Gatekeepers identified: Let's get the Parents on Board!

iCERi 2020 - 13th annual International Conference of Education, Research and Innovation, 09.11.2020

Game-based Learning as an opportunity for online teaching

EcoMEDIA - 14th EcoMEDIA-Europe Thematic Conference and Teacher Training, 19.10.2020

Insights into the Erasmus+ project "Create Digital Games for Education"

Spotlights on Educational Game Design in Europe, 24.06.2020

Do You Love It Already or Do You Still Ignore It? The Two Faces of the Phenomenon Spectatorship in Esports

Workshop "Be Part Of It: Spectator Experience in Gaming and eSports" in conjunction with CHI 2020, Online, 27.04.2020

E-Sport & Diversity

CSATALK4 : DIVERSITY UND GAMES, 03.03.2020

Panel on Nazis, #metoo, blitzchung and the state of Indie

SUBOTRON arcademy, Wien, Österreich, 05.12.2019

Panel: Bildung und eSports - Das Konzept der Schülerliga

eSport Summit, Wien, Österreich, 08.11.2019

Paneldiskussion The Netflix Model What can the Music Business learn from the Film and Interactive Media Businesses?

International Music, Arts & Business-Forum, Wien, Österreich, 11.10.2019

Von Rollenbildern und Rollenvorbildern - digitale Medien als Chance für die Mädchenarbeit

Mädchen und Medien. Fachtag für Mitarbeiter*innen der Mädchenarbeit in Mittelfranken, Nürnberg, Deutschland, 09.05.2019

Podiumsdiskussion eSports, quo vadis?

eSports, quo vadis?, Wien, Österreich, 30.04.2019

Panel: The Future is Female (But Why Wait?)

GERMAN ESPORTS SUMMIT 2019, Berlin, Deutschland, 11.04.2019

Games for knowledge Transfer

DigiKult_2019, Göteborg, Schweden, 03.04.2019

Lernen durch Entscheidungen – Konzeption und Entwicklung des CDG4E Game Creators

EDUdays 2019, Krems, Österreich, 03.04.2019

Strategien zur Förderung von Mädchen und Frauen in der Gaming-Szene

Pädagogischer Fachtag – Digitale Spielkultur, Nürnberg, Deutschland, 27.02.2019

Podiumsdiskussion „E-Sports - Die Menschen hinter dem Hype“

futurezone Day, Wien, Österreich, 15.11.2018

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