Funktionen

Grafiker und Motion Designer

Zur Person

 

Forschungsschwerpunkte:

  • Game Design
  • Mock-Ups & Clickdummys
  • Motion Design
  • Grafische Konzeption
  • Webdesign
  • Sounddesign

Projekte (Auszug Forschungs­datenbank)

Laufende Projekte

Green eCommerce

Projektzeitraum: 01.06.2022–31.05.2024
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Thomas Wernbacher
Fördergeber: FFG

Zu Favoriten hinzufügen

ReTrans - Working with Interpreters in Refugee Transit Zones: Capacity building and awareness-raising for higher education contexts

Projektzeitraum: 01.05.2022–30.04.2024
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Natalie Denk
Fördergeber: EU

Zu Favoriten hinzufügen

Abgeschlossene Projekte

Games for Innovation, Games for All: G.I.G.A.

Projektzeitraum: 01.12.2021–30.11.2023
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Natalie Denk
Fördergeber: EU

Zu Favoriten hinzufügen

Selfi: Serious Learning Game für Inklusion

Projektzeitraum: 01.06.2022–31.05.2023
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Thomas Wernbacher
Fördergeber: sonstige öffentlich-rechtliche Einrichtungen (Körperschaften, Stiftungen, Fonds)

Zu Favoriten hinzufügen

TRinE: Telepresence Robots in Education

Projektzeitraum: 01.03.2021–28.02.2023
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Natalie Denk
Fördergeber: EU

Zu Favoriten hinzufügen

Carbon Diet: Chancen für ein klimagerechtes Maß an Mobilität durch Definition fairer individueller Mobilitätsbudgets

Projektzeitraum: 01.03.2021–28.02.2023
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Thomas Wernbacher
Fördergeber: FFG

Zu Favoriten hinzufügen

Publikationen (Auszug Forschungs­datenbank)

Wernbacher, T.; Wimmer, S.; Denk, N.; Kraus, C.; Mittmann, G.; Pfeiffer, A. (2023). Hygiene in the Course of Time: A Serious Adventure Game on the Topic of (Hospital) Hygiene. INTED2023 Proceedings, 17: 1315-1322, IATED

Millonig, A.; Wernbacher, T.; Pfeiffer, A.; Wimmer, S.; Kraus, C.; Platzer, M.; Kaltenegger, S.; Getzinger, G.; Häller, F.; Mayer, J. (2023). Carbon Diet: Opportunities for a climate-friendly level of mobility through the definition of fair individual mobility budgets. Wirtschaftskammer Niederösterreich, 2023

Wimmer, S.;Wernbacher, T.;Kraus, C. (2023). Serious Learning Game für Inklusion - Selfi.

Wernbacher T; Millonig, A.; Pfeiffer, A.; Wimmer, S.; Kraus, C.; Platzer, M.; Kaltenegger S.; Getzinger, G.; Häller, F. (2022). CARBON DIET: Opportunities for a climate-friendly level of mobility through the definition of fair individual mobility budgets. Proceedings of the 16th annual International Technology, Education and Development Conference (INTED) 2022,, 16: 6514-6522, IATED

Millonig, A.; Wernbacher, T.; Pfeiffer; A.; Wimmer, S.; Kraus, C; Platzer, M.; Kaltenegger, S.; Getzinger, G.; Häller, F. and Mayer, J. (2022). Opportunities for a climate-friendly level of mobility through the definition of fair individual mobility budgets. Academic Conferences International, Proceedings of the 4th European Conference on the Impact of Artificial Intelligence and Robotics

Wernbacher, T.; Pfeiffer, A.; Kraus, C.; Wimmer, S.; Platzer, M.; Seewald, A. and Winter, T. (2022). Green eCommerce: Promotion of climate-friendly online deliveries by means of user-oriented interventions in existing online shops.

Wimmer, S.; Denk, N.; Kraus, C. (2021). One year of SNEAK GAMING. Insights into a project that aims to bring together developers, gamers and researchers in time of COVID-19. In: A LUDIC SOCIETY: 379-387, Edition Donau-Universität Krems, Krems

Gebetsroither-Geringer, E.; Stollnberger, R.; Geyer, R.; Friedrich, R.; Schmidt, R.; Wernbacher, T.; Pfeiffer, A.; Pirker-Ihl, M.; Kraus, C.; Goels, M.; Worster, J.; Meissner, E.; Graf, E. (2021). HotCity: Gamification as a promising method to collect spatial data. agit2021, GISalzburg21

Zum Anfang der Seite