
Mag. Sonja Brachtl
Center for Applied Research and Innovation in Lifelong Learning
- sonja.brachtl@donau-uni.ac.at
- +43 2732 893-2350
- To contact form
- Campus Krems, Tract M, 2nd Floor, 2.256
- University for Continuing Education Krems
- Center for Applied Research and Innovation in Lifelong Learning
- Dr.-Karl-Dorrek-Straße 30
- 3500 Krems
- Austria
Projects (Extract Research Database)
NIILS - New Approaches for Inclusive Informal Learning Spaces
Learning and Innovation Spaces for Continuing Education
Assessment of Transversal Skills in STEM
Concepts for Professional Education in Border Regions
Publications (Extract Research Database)
Brachtl, S.; Ipser, C.; Keser Aschenberger, F.; Oppl, S.; Oppl, S.; Pakoy, E.K.; Radinger, G. (2023). Physical home-learning environments of traditional and non-traditional students during the COVID pandemic: exploring the impact of learning space on students’ motivation, stress and well-being. Smart Learning Environments, 10, 7 (2023): https://doi.org/10.1186/s40561-023-00222-4
Keser Aschenberger, F.; Radinger, G.; Brachtl, S.: Ipser, C.; Oppl, S. (2022). Physical Home Learning Environments for Digitally Supported Learning in Academic Continuing Education during COVID-19 Pandemic. Journal of Learning Environments Research, online first: 10.1007/s10984-022-09406-0, Springer Nature
Ipser, C; Radinger, G; Brachtl, S; Keser Aschenberger, F; Schreder, G; Hynek, N; Zenk, L. (2021). Experiencing learning spaces in continuing education: the learner’s perspective. European Journal of University Lifelong Learning, Vol 5 No 01: 27-41, Eucen
Ipser, C.; Radinger, G.; Brachtl, S.; Klug, S.; Oberzaucher, L. (2019). Transdisziplinäre Ansätze für gebaute Lebensräume am Beispiel des Qualifizierungs- und Netzwerkprojektes Gebäudesoftskills. BauZ! 2019 Tagungsband, 2019: 44-48
Lectures (Extract Research Database)
Ergebnisse der DigiVil BürgerInnenbefragung
DigiVil Final Conference, 01/12/2022
Physical home learning environments of academic continuing education during the C-19 Pandemic.
ESREA (European Society for Research on Education of Adults) 10th trianial Conference, 02/10/2022
Chance Digitalisierung Nutzen! BürgerInnenbefragung
DigiVil – Digitalisierung in Ihrer Gemeinde forcieren., 07/09/2022
Participatory Process of Constructing Learning Environment in Early Childhood Education in Line with Digitalisation
ECER Plus 2022, European Conference on Education Research, Yerevan, Armenia, 03/09/2022
Belastungen durch Lärm in Bildungseinrichtungen – Tipps und Tricks für den Alltag
Fachnachmittag zum Thema „Psst – Hör auf dich!“ Belastungsfaktoren erkennen – Gesunde Wege finden. Präventionsnetzwerk Ortenaukreis, Offenburg, 12/07/2022
C4PE - Evaluierungsergebnisse
C4PE Abschlusskonferenz, HTL Hollabrunn, 20/06/2022
LLCC-EduKos – Setup a Learning-along-lifespan Community Center in Pristina: Researched based early childhood education with living labs across vertical and horizontal borders
AAB College Pristina, Faculty of Social Science, Kosovo, 06/04/2022
ATS STEM Tagung - MINT BRINGT'S
Disseminierungsevent, 25/11/2021
ÖAL Richtlinie 42 Lärmreduktion in elementaren Bildungseinrichtungen - Planung und Gestaltung
DAGA 2021, 47.Jahrestagung für Akustik, 17/08/2021
MINT-Schlüsselkompetenzen fördern mit digitalen Werkzeugen
EDUdays 2021, 09/04/2021
Towards comprehensive technology-supported formative assessment in ATS STEM Project
TEAVET Final International Conference, 11/11/2020
Cross-Border Activities in Career Counseling for VET Students
TEAVET Final International Conference, 11/11/2020
Vom Silo-Denken zum integrierten Unterricht – MINT integriert unterrichten und fächerübergreifende Fähigkeiten fördern
EDUdays 2020, 02/04/2020
Lärmreduktion in elementaren Bildungseinrichtungen - Planung und Gestaltung
Lernen ohne Lärm, Wien, Österreich, 21/11/2019
EduTech: Lernen wir besser mit digitalen Medien?
Forschungsfest Niederösterreich 2019, Wien, Österreich, 27/09/2019
Universitätszulassung auf Basis non-formal und informell erworbener Kompetenzen
7. Tag der Lehre FH OÖ, Linz, Österreich, 07/05/2019