Projects (Extract Research Database)

Publications (Extract Research Database)

Brachtl, S.; Ipser, C.; Keser Aschenberger, F.; Oppl, S.; Oppl, S.; Pakoy, E.K.; Radinger, G. (2023). Physical home-learning environments of traditional and non-traditional students during the COVID pandemic: exploring the impact of learning space on students’ motivation, stress and well-being. Smart Learning Environments, 10, 7 (2023): https://doi.org/10.1186/s40561-023-00222-4

Keser Aschenberger, F.; Radinger, G.; Brachtl, S.: Ipser, C.; Oppl, S. (2022). Physical Home Learning Environments for Digitally Supported Learning in Academic Continuing Education during COVID-19 Pandemic. Journal of Learning Environments Research, online first: 10.1007/s10984-022-09406-0, Springer Nature

Ipser, C; Radinger, G; Brachtl, S; Keser Aschenberger, F; Schreder, G; Hynek, N; Zenk, L. (2021). Experiencing learning spaces in continuing education: the learner’s perspective. European Journal of University Lifelong Learning, Vol 5 No 01: 27-41, Eucen

Ipser, C.; Radinger, G.; Brachtl, S.; Klug, S.; Oberzaucher, L. (2019). Transdisziplinäre Ansätze für gebaute Lebensräume am Beispiel des Qualifizierungs- und Netzwerkprojektes Gebäudesoftskills. BauZ! 2019 Tagungsband, 2019: 44-48

Lectures (Extract Research Database)

Ergebnisse der DigiVil BürgerInnenbefragung

DigiVil Final Conference, 01/12/2022

Physical home learning environments of academic continuing education during the C-19 Pandemic.

ESREA (European Society for Research on Education of Adults) 10th trianial Conference, 02/10/2022

Chance Digitalisierung Nutzen! BürgerInnenbefragung

DigiVil – Digitalisierung in Ihrer Gemeinde forcieren., 07/09/2022

Participatory Process of Constructing Learning Environment in Early Childhood Education in Line with Digitalisation

ECER Plus 2022, European Conference on Education Research, Yerevan, Armenia, 03/09/2022

Belastungen durch Lärm in Bildungseinrichtungen – Tipps und Tricks für den Alltag

Fachnachmittag zum Thema „Psst – Hör auf dich!“ Belastungsfaktoren erkennen – Gesunde Wege finden. Präventionsnetzwerk Ortenaukreis, Offenburg, 12/07/2022

C4PE - Evaluierungsergebnisse

C4PE Abschlusskonferenz, HTL Hollabrunn, 20/06/2022

LLCC-EduKos – Setup a Learning-along-lifespan Community Center in Pristina: Researched based early childhood education with living labs across vertical and horizontal borders

AAB College Pristina, Faculty of Social Science, Kosovo, 06/04/2022

ATS STEM Tagung - MINT BRINGT'S

Disseminierungsevent, 25/11/2021

ÖAL Richtlinie 42 Lärmreduktion in elementaren Bildungseinrichtungen - Planung und Gestaltung

DAGA 2021, 47.Jahrestagung für Akustik, 17/08/2021

MINT-Schlüsselkompetenzen fördern mit digitalen Werkzeugen

EDUdays 2021, 09/04/2021

Towards comprehensive technology-supported formative assessment in ATS STEM Project

TEAVET Final International Conference, 11/11/2020

Cross-Border Activities in Career Counseling for VET Students

TEAVET Final International Conference, 11/11/2020

Vom Silo-Denken zum integrierten Unterricht – MINT integriert unterrichten und fächerübergreifende Fähigkeiten fördern

EDUdays 2020, 02/04/2020

Lärmreduktion in elementaren Bildungseinrichtungen - Planung und Gestaltung

Lernen ohne Lärm, Wien, Österreich, 21/11/2019

EduTech: Lernen wir besser mit digitalen Medien? 

Forschungsfest Niederösterreich 2019, Wien, Österreich, 27/09/2019

Universitätszulassung auf Basis non-formal und informell erworbener Kompetenzen

7. Tag der Lehre FH OÖ, Linz, Österreich, 07/05/2019

Back to top