Barbato, G.; Bugaj, J.; Campbell, D.F.J.; Cerbino, R.; Ciesielski, P.; Feliks-Dlugosz, A.; Milani, M.; Pausits, A. (2022). Performance indicators in higher education quality management of learning and teaching: lessons from a benchlearning exercise of six European universities. Quality in Higher Education, 28/1: 82-105

Lessky, F.; Nairz, E.; Wurzer, M. (2022). Social selectivity and gender-segregation across fields of study: Comparative evidence from Austria. International Journal of Comparative Sociology, Vol. 63 / Issue 4: https://doi.org/10.1177/00207152221099171

Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S. (2022). Validierung und Anerkennung non-formal und informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen. Rahmenbedingungen, Erfahrungen und Herausforderungen.https://www.waxmann.com/waxmann-buecher/?no_cache=1&tx_p2waxmann_pi2%5Bbuch%5D=BUC127957&tx_p2waxmann_pi2%5Bac. Waxmann, Münster, New York

Pausits, A.; Geppert, C.; Lessky, F.; Campbell, D. F. J. (2022). Internationale Beispiele innovativer Hochschulkonzepte, Darstellung von Konzepten zu Lehre, Curriculum und Studienzulassung/Studienrekrutierung. Edition Donau-Universität Krems, Krems

Fellner, M. (2022). Darstellung und Zugänglichkeit der Informationen auf Hochschulwebseiten zur Anerkennung von Lernergebnissen für eine diverse Studierendenschaft. In: Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S., Validierung und Anerkennung non-formal und informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen. Rahmenbedingungen, Erfahrungen und Herausforderungen. 204-258, Waxmann, Münster, New York

Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S. (2022). Herausforderungen und Chancen bei der Gestaltung von Anerkennungs- und Validierungsverfahren an Hochschulen. In: Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S., Validierung und Anerkennung non-formal und informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen. Rahmenbedingungen, Erfahrungen und Herausforderungen: 9-22, Waxmann, Münster, New York

Keser Aschenberger, F.; Pausits, A. (2022). Possible future scenarios of non-formal and informal learning in relation to recognition and validation of prior learnings. In: Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S., Validierung und Anerkennung non-formal und informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen. Rahmenbedingungen, Erfahrungen und Herausforderungen. 259-272, Waxmann, Münster, New York

Pausits, A. (2022). Validierung 2030 – Thesen zur erfolgreichen Implementierung an Hochschulen in der Zukunf. In: Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S., Validierung und Anerkennung non-formal und informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen. Rahmenbedingungen, Erfahrungen und Herausforderungen. 273-282, Waxmann, Münster, New York

Pausits, A.; Kivistö, J.; Pekkola, E.; Reisky, F.; Mugabi, H. (2022). The impact of human resource management policies on higher education in Europe. In: Sarrico, C. S.; Rosa, M. J.; Carvalho, T., Research Handbook on Academic Careers and Managing Academics: 251–267, Edward Elgar Publishing Limites, Glos

Resch, K.; Fellner, M. (2022). European and Austrian perspectives on service-learning. In: Rodríguez-Izquierdo, R. M., Service Learning at a glance: 63-80, Nova Science Publishers, New York

Mehr laden
von
Zum Anfang der Seite