Publikationen des Departments

Isabell Grundschober (2021). Stichwort EdTech. weiter bilden. DIE Zeitschrift für Erwachsenenbildung, 2/2021: 12-13, wbv

Monika Petermandl (2021). "Connect!" - Berufs- und Karriereberatung im Rahmen der betrieblichen Personalentwicklung. Magazin erwachsenenbildung.at, Ausgabe 42 2021: S 13-1-13-4

Zak, K.; Oppl, S. (2021). Der Einsatz von Virtual-Reality Lernszenarien für Softskills-Trainings. HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, online first: 1-17, Springer

Herzog-Punzenberger, B.; Altrichter, H.; Brown, M.; Burns, D.; Nortvedt, G.; Skedsmo, G.; Wiese, E.; Nayir, F.; Fellner, M.; McNamara, G.; O’Hara, J. (2020). Teachers responding to cultural diversity: case studies on assessment practices, challenges and experiences in secondary schools in Austria, Ireland, Norway and Turkey. Educ Asse Eval Acc, 2020: https://doi.org/10.1007/s11092-020-09330-y

Nortvedt, G.; Wiese, E.; Brown, M.; Burns, D.; McNamara, G.; O’Hara, J.; Altrichter, H.; Fellner, M.; Herzog-Punzenberger, B.; Nayir, F.; Oya Taneri, P. (2020). Aiding culturally responsive assessment in schools in a globalising world. Educ Asse Eval Acc, 32: 5-27

Gregorová, A. B.; Matulayová, T.; Tkadlcíková, L.; Vodsedalek, V.; Rusu, A. S.; Costea-Barlutiu, C.; Fellner, M.; Pausits, A.; Reisky, F.; Ilic, B. C.; Jelenc, L.; Sporer, T.; Kohn, T.; Kurcíková, K.; Sabo, R.; Šavrnochová, M.; Šolcová, J.; Nemcová, L.; Heinzová, Z. (2020). Recommendations for Promoting and Strengthening Service-learning in European Higher Education. Project SLIHE, Rijeka

Gregorová, A. B.; Matulayová, T.; Tkadlcíková, L.; Vodsedalek, V.; Rusu, A. S.; Costea-Barlutiu, C.; Pausits, A.; Reisky, F.; Ilic, B. C.; Jelenc, L.; Sporer, T.; Husterer, I.; Svidronová, M. M.; Kubealaková, M.; Bariaková, Z.; Šolcová, J.; Nemcová, L.; Heinzová, Z.; Rovnanová, L. (2020). Service-Learning for Teachers in Higher Education Institutions. Argonaut, Cluj-Napoca

Leitner, K. H., Pausits, A., Giesecke, S., Schartinger, D., Kalcik, R., Keser-Aschenberger, F. (2020). Prospective Report on the Future of Non-Formal and Informal Learning: Towards Lifelong and Life-wide Learning Ecosystems. Publications Office of the European Union, Publications office of the European Union, Luxemburg

Dobiasch, M.; Oppl, S. (2020). Modellabstraktionen und deren Wirkung im Sport – Ein Ausbildungsproblem? Wirtschaftsinformatik & Management, 5/20: https://doi.org/10.1365/s35764-020-00282-y

Fellner, M. (2020). Buchbesprechung Bast, Gerald / Carayannis, Elias G. / Campbell, David F. J. (Hrsg): The Future of Education and Labor. zeitschrift für hochschulrecht, hochschulmanagement und hochschulpolitik, Bd. 19 / Heft 2: 72-73, Verlag Österreich

Mehr laden
von
Zum Anfang der Seite