Publikationen des Departments
Brachtl, S.; Ipser, C.; Keser Aschenberger, F.; Oppl, S.; Oppl, S.; Pakoy, E.K.; Radinger, G. (2023). Physical home-learning environments of traditional and non-traditional students during the COVID pandemic: exploring the impact of learning space on students’ motivation, stress and well-being. Smart Learning Environments, 10, 7 (2023): https://doi.org/10.1186/s40561-023-00222-4
Brachtl, S.; Trimmel, M. (2023). Noise in Preschools and its Effect on the Heart Rate Variability of Preschool Teachers. 10th Convention of the European Acoustics Association, Forum Acusticum 2023
Keser Aschenberger, F; Raginder, G.; Brachlt, S.; Ipser, C. (2023). Compatative Report on Country context analysis: availability and infrastructure of informal learning spaces. Universität für Weiterbildung Krems, Krems
Mayr, A.; Oppl, S. (2022). Higher education at the margins – success criteria for blended learning systems for marginalized communities. Education and Information Technologies, online first: 1-39
Grundschober, I.; Nestawal, S. (2022). "Pattern Mining" als Methode zur Unterstützung der Validierung von informellem Lernen. In: Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S., Validierung und Ankerkennung non-formal und in informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen: 225-239, Waxmann, Münster, New York
Seel, M.; Grundschober, I. (2022). TRANSFORM: Eignung von HyFlex für die post-graduale medizinische Weiterbildung. In: Marlene Miglbauer, Lehre 2022: Was geht? Was bleibt? Tagungsband zur 5. Online-Tagung Hochschule digital.innovativ: 97-103, E. Weber Verlag GmbH, Eisenstadt
Seel, M.; Grundschober, I.; Nestawal, S. (2022). HyFlex in der postgradualen medizinischen Weiterbildung am Beispiel von „TRANSFORM: Künstliche Intelligenz in der (regenerativen) Orthopädie“. In: Fachhochschule St. Pölten GmbH, Lernräume der Zukunft an Hochschulen: physisch, hybrid und online. Wie wird der „Shift from Teaching to Learning” in innovative Lernraumkonzepte übersetzt? 91-100, Fachhochschule St. Pölten GmbH, St. Pölten
Tammets, K; Sarmiento-Márquez, E.M.; Khulbe, M., Laanpere, M., Ley, T. (2022). "Integrating Digital Learning Resources in classroom teaching: effects on teaching practices and student perceptions". In: Proceedings of the European Conference on Technology-enhanced Learning 2022: 379 - 393, Springer, Heidelberg
Dobiasch, M.; Fellner, M.; Oppl, S. (2022). Digitale Kompetenzen in den Curricula und im Bildungs-standard für „Bewegung und Sport “in Österreich. In: Leipziger Sportwissenschaftliche Beiträge, Leipziger Sportwissenschaftliche Beiträge: 9, Lehmanns Media, Leipzig
Dobiasch, M.; Oppl, S.; Stöckl, M.; Baca, A. (2022). Direct Mobile Coaching as a Paradigm for the Creation of Mobile Feedback Systems. MDPI, Applied Sciences: https://doi.org/10., MDPI
Lehren und Lernen mit dem Web 2.0
FLOSStag 2009 - Freie Software in der Schule (DUK, Krems), 15.04.2009
E-Portfolio mit Mahara
eLSA Sommertagung 2009: kreativ.innovativ.kommunikativ (Eisenstadt), 01.09.2009
The Digital Library of Babel or The Art of Handling Knowledge Resources on Web 2.0
ICERI 2009, International Conference of Education, Research and Innovation (Madrid, Spanien), 16.11.2009
Austri@rt4u - Interaktive Vermittlung bildender Kunst aus Österreich für junge Menschen
4. eLearning Didaktik Fachtagung eLearning und Neue Medien im Unterricht und in der Lehre (Wien), 21.12.2009
Pedagogical Patterns and the Concept of Educational Scenarios
Grundtvik Workshop, 20.01.2010
Bildung 2.0 - Wissenskonstruktion und Internet
Senat der Wirtschaft, 22.01.2010
Risk Management in Higher Education
MODERN CONFERENCE "FUNDING HIGHER EDUCATION", 29.01.2010
Virtual Classroom. Unterstützung erfolgreichen Lernens
LEARNTEC Karlsruhe, 04.02.2010
Quality Management in Higher Education EFQM as a Tool for Self-Assessment
Danube Rector’s Conference annual meeting, 05.02.2010
Bridging Institutional Divides: Combining Work and Formal Adult Education in SMEs across Europe.
'Lifelong Learning & Workspaces'-Seminar, ESRC Seminar Series: New Spaces of Education: The Changing Nature of Learning in the 21st Century, 11.02.2010