Publikationen des Departments

Brachtl, S.; Ipser, C.; Keser Aschenberger, F.; Oppl, S.; Oppl, S.; Pakoy, E.K.; Radinger, G. (2023). Physical home-learning environments of traditional and non-traditional students during the COVID pandemic: exploring the impact of learning space on students’ motivation, stress and well-being. Smart Learning Environments, 10, 7 (2023): https://doi.org/10.1186/s40561-023-00222-4

Mayr, A.; Oppl, S. (2022). Higher education at the margins – success criteria for blended learning systems for marginalized communities. Education and Information Technologies, online first: 1-39

Grundschober, I.; Nestawal, S. (2022). "Pattern Mining" als Methode zur Unterstützung der Validierung von informellem Lernen. In: Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S., Validierung und Ankerkennung non-formal und in informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen: 225-239, Waxmann, Münster, New York

Seel, M.; Grundschober, I. (2022). TRANSFORM: Eignung von HyFlex für die post-graduale medizinische Weiterbildung. In: Marlene Miglbauer, Lehre 2022: Was geht? Was bleibt? Tagungsband zur 5. Online-Tagung Hochschule digital.innovativ: 97-103, E. Weber Verlag GmbH, Eisenstadt

Seel, M.; Grundschober, I.; Nestawal, S. (2022). HyFlex in der postgradualen medizinischen Weiterbildung am Beispiel von „TRANSFORM: Künstliche Intelligenz in der (regenerativen) Orthopädie“. In: Fachhochschule St. Pölten GmbH, Lernräume der Zukunft an Hochschulen: physisch, hybrid und online. Wie wird der „Shift from Teaching to Learning” in innovative Lernraumkonzepte übersetzt? 91-100, Fachhochschule St. Pölten GmbH, St. Pölten

Tammets, K; Sarmiento-Márquez, E.M.; Khulbe, M., Laanpere, M., Ley, T. (2022). "Integrating Digital Learning Resources in classroom teaching: effects on teaching practices and student perceptions". In: Proceedings of the European Conference on Technology-enhanced Learning 2022: 379 - 393, Springer, Heidelberg

Dobiasch, M.; Fellner, M.; Oppl, S. (2022). Digitale Kompetenzen in den Curricula und im Bildungs-standard für „Bewegung und Sport “in Österreich. In: Leipziger Sportwissenschaftliche Beiträge, Leipziger Sportwissenschaftliche Beiträge: 9, Lehmanns Media, Leipzig

Dobiasch, M.; Oppl, S.; Stöckl, M.; Baca, A. (2022). Direct Mobile Coaching as a Paradigm for the Creation of Mobile Feedback Systems. MDPI, Applied Sciences: https://doi.org/10., MDPI

Keser Aschenberger, F.; Vater, S. (2022). Partizipative und emanzipatorische Bildungspraxis an österreichischen Volkshochschulen. Die Österreichische Volkshochschule. Magazin für Erwachsenenbildung, 277: https://doi.org/10.

Oppl, S.; Stary, C.; Oppl, S. (2022). On the Ambiguous Nature of Theory in Educational Design-based Research – Reflecting and Structuring from an IS Perspective. Educational Design Research, 6(1): 1-31, Hamburg Center for University Teaching and Learning

Mehr laden
von

Lehren und Lernen mit dem Web 2.0

FLOSStag 2009 - Freie Software in der Schule (DUK, Krems), 15.04.2009

E-Portfolio mit Mahara

eLSA Sommertagung 2009: kreativ.innovativ.kommunikativ (Eisenstadt), 01.09.2009

The Digital Library of Babel or The Art of Handling Knowledge Resources on Web 2.0

ICERI 2009, International Conference of Education, Research and Innovation (Madrid, Spanien), 16.11.2009

Austri@rt4u - Interaktive Vermittlung bildender Kunst aus Österreich für junge Menschen

4. eLearning Didaktik Fachtagung eLearning und Neue Medien im Unterricht und in der Lehre (Wien), 21.12.2009

Pedagogical Patterns and the Concept of Educational Scenarios

Grundtvik Workshop, 20.01.2010

Bildung 2.0 - Wissenskonstruktion und Internet

Senat der Wirtschaft, 22.01.2010

Risk Management in Higher Education

MODERN CONFERENCE "FUNDING HIGHER EDUCATION", 29.01.2010

Virtual Classroom. Unterstützung erfolgreichen Lernens

LEARNTEC Karlsruhe, 04.02.2010

Quality Management in Higher Education EFQM as a Tool for Self-Assessment

Danube Rector’s Conference annual meeting, 05.02.2010

Bridging Institutional Divides: Combining Work and Formal Adult Education in SMEs across Europe.

'Lifelong Learning & Workspaces'-Seminar, ESRC Seminar Series: New Spaces of Education: The Changing Nature of Learning in the 21st Century, 11.02.2010

Mehr laden
von
Zum Anfang der Seite